Drie bedrijven die me graag willen... Zoals ik hier eerder al vermeld had loop ik stage tot maart 2016. Vanaf dan ben ik afgestudeerd en heb ik fulltime vrije tijd. Ik heb echt heel erg goed gesolliciteerd. Nu vraag ik mij af wat jullie in deze situatie zouden doen. Bij het Hotel bij mn huidige stage willen ze me heel graag houden, maar omdat ik een stagiaire functie heb is het zo dat na mij een andere stagiaire komt waardoor ik minder uren zal draaien. Dit wil zeggen dat ik misschien 16 uur per week heb. Dit betekend ook dat ik op de dagen moet komen wanneer hun vrij willen zijn, denk aan kerst, weekend dagen etc. Mijn vriend werkt doordeweeks, ma-vrij. Weekend is dus ook echt weekend bij ons maar vaak is het zo dat hij op zaterdag een paar uurtjes gaat klussen voor wat extra bij verdiensten. Wanneer hij gaat klussen, ga ik in mijn salon spraytannen of nageltjes zetten. Dit is iets wat ik naast mijn studie heb geleerd, en mijn diploma voor heb gehaald, zodat ik altijd een back up heb. Voor nu is het dus zo dat mijn stage mij wil houden, een ander hotel mij wil hebben, maar ook een kinderparadijs. Ik ben op gesprek geweest bij een ander hotel waar ik laag zou beginnen. In de huishouding, waardoor ik kan uitgroeien naar hetgene waar ik voor ben opgeleid, de front office. Ook ben ik op gesprek geweest bij een speelparadijs in Tilburg waar ik begin als Assistent manager, een top functie maar ook met het nadeel dat ik vaak het hele weekend moet werken. Wat zouden jullie doen? Ik moet wel met een goed gevoel naar mijn werk gaan. Voor nu heb ik gevraagd wat mijn salarisindicatie zal zijn als ik bij het speelparadijs ga werken. Nadelen: Huidige stage - dagen werken wanneer andere vrij willen zijn, maximaal 16 uur. Ander hotel - lage functie Speelparadijs - Hoge functie, weekenddagen, minimaal 18 uur. Wat zouden jullie doen? Door solliciteren naar een kantoorbaan of eerst beginnen met een van deze 3 opties? Ik wil heel graag een basis opbouwen en ook in aanmerking komen voor een vast contract aangezien wij heel graag op onszelf willen. Het is nu een kwestie van werken voor ons spaarpotje.
Als het voor nu alleen een kwestie is voor werken voor het spaarpot. ..dan zou ik voor de ene gaan die het meeste betaald. Als je er echt wilt blijven werken..Dus niet alleen voor de centjes dan zou ik toch nog even verder kijken. Ik heb heel lang weekenden gewerkt terwijl mijn partner vrij was en nee het is echt niet leuk. Wat betreft invallen op feestdagen enz zou ik ook niet zou gauw doen..Jij draait dan zowat voor alles op. Halloooo mag jij ook met je partner en of familie Pasen kerst enz vieren?
Ik heb ook gewerkt in de hotellerie; front-desk/front-office. Wat ik weet is dat huishouding normaal gesproken nooit doorstroomt naar front-desk. Het is namelijk een hele andere functie? Dat je in weekenden en met kerst moet werken is niet vreemd, zo werkt dat nou eenmaal in de horeca. Ik zou denk ik de 16u per week nemen en wie weet krijg je over een jaar een beter contract met meer uren. Daarnaast bouw je meteen een goede CV op met veel front-desk uren.
Eens! Als je voor de hotellerie kiest, moet je ervan uitgaan dat je de weekends en feestdagen moet werken. Dan kan het altijd meevallen als het niet zo is. Ik heb veel vrienden in die branche (heb zelf ook de opleiding gedaan) en dat is nu eenmaal een feit. Succes met de keuze!
Ik zou toch willen werken voor de functie waar ik ben opgeleid! Je zegt zelf dat het voor je spaarpot is dus niet zo zeer om te leven. Je hebt niet voor niks gestudeerd voor front office. En dan zou je nu opeens laag en onder je niveau moeten beginnen in de hoop dat je omhoog gaat.
In jouw situatie (overigens sterkte nog!) omdat je jong bent en nu geen kinderen hebt zou ik juist die management functie doen. Is even balen de weekenden maar dit hoef je niet jaren te doen. Waarom ik deze functie zou doen is dat het altijd goed op papier staat en je daarna veel meer mogelijkheden hebt om ergens op te solliciteren. Genoeg management functies met normale kantoortijden (met oog op toekomst als je kinderen wilt)
Als ze je écht graag willen hebben, kunnen ze je ook wel wat beters aanbieden. Klinkt goed, als het hotel je ook aanspreekt. En het startsalaris redelijk is. Maar wat bedoel je met 'in de huishouding'? Schoonmaakwerk? Ik ben niet thuis in de hotelbranche, maar is het normaal dat je in de huishouding begint met jouw opleiding? Als je nu al stages achter de rug hebt in hogere functies, dan zou je niet lager hoeven te beginnen, toch? Qua beloftes over doorgroeien, vraag daar over door. Laat ze concreet zijn in hoe snel je zou kunnen doorgroeien en dit ook op papier zetten. Je zou niet de eerste zijn, die met mooie beloftes is binnengehaald, maar vervolgens de deksel op de neus krijgt. Je vergeet hierbij het nadeel, dat je hoog begint en waarschijnlijk niet (of nauwelijks) kunt doorgroeien. Leuk voor een tijdelijke functie, maar ik zou er rekening mee houden, dat je hier niet langer dan een jaar werkt. Dat moet je niet willen in elk geval. Derde keus lijkt me heel mooi om maximaal een jaar te gaan doen. Dan kun je ondertussen doorsolliciteren. Maar dan zit er ook niet zoveel druk meer achter. Maar wat hierboven gezegd is, is ook wel een goed punt. Je wil een werkhistorie opbouwen. Als je in de hotel-branche wil blijven werken, zou ik voor je stage kiezen. Maar hier dus proberen iets meer uit te halen. Probeer het op meerdere fronten: Meer uren, meer salaris, meer verantwoordelijkheid, meer vastigheid? En ook hier alles vast laten leggen. En dan voor 3 dagen in de week een bijbaantje zoeken?
Vallen de banen ook te combineren? Zodat je toch wat blijft doen in de richting van je studie maar ook voor op je CV een mooie baan hebt staan zoals de assistent manager? groot nadeel werken in de weekenden als je vriend dan juist vrij is, kom je daar in de horeca überhaupt onderuit? Of gaan voor de functie die het meest verdient en de overige tijd steken in je salonnetje om te zien of je daar in uit kunt breiden. Je zit in ieder geval in de luxe positie dat je keuzes kunt maken. Helemaal in deze tijden is dat niet vanzelfsprekend.
Waar was het leuk, waar had je een klik met je toekomstige leidinggevende een gezellig gesprek een fijne sfeer? Dat maakt straks voor een groot gedeelte je werkplezker Ik zou niet voor het andere hotel gaan. vind het onzin dat je je vanuit de schoonmaal moet opwerken naar een frontdesk. dat zijn hele andere onvergelijkbare taken. Succes met kiezen. het is al super dát je nu kunt kiezen goed gedaan
Dan zou ik ook bij mijn eigen gevoel blijven, de voor en tegens tegen elkaar opwegen. De salarissen, maar ook de mogelijkheden om verder te groeien. Welke baan bied de mogelijkheid op een vast contract. Misschien kun je zoals iemand eerder al stelde 2 banen met elkaar combineren. Ik zou een lijstje maken Stage hotel: voor...., contra Speelparadeis: voor...., conytra etc Maar kijk ook waar privé je prioriteiten liggen. Als het belangrijk is om zo snel mogelijk een woning te krijgen, dan zou ik gaan voor het meestverdienende en ook waar de meeste kans is op een vast contract. Ik weet dat dit een ongeplande zwangerschap is uit andere topics, maar als je voor een andere zwangerschap wil gaan (gaat mij niets aan, maar neem het wel mee jn je overwegingen) reken er dan mee dat een baan veel moeilijker te vinden is zwanger of met kind. Dan zou ik ervoor zorgen zo snel mogelijk een vast contract te hebben. Blijf daarbij wel redelijk, de banen liggen natuurlijk niet voor het oprapen. Maar als je de keuze en een fundament wil leggen voor een leuke baan in de toekomst, ga dan ook voor de baan die jij leuk vind, waar jij toekomst in ziet.
Bij die functie waar je laag begint kunnen ze daar je zwart op wit geven dat je omhoog gaat als het werk goed gaat? Los van dat zou Ik niet voor die functie gaan omdat je een baan kan krijgen op het niveau waarvoor je een studie hebt gedaan. Lijkt me een mooie kans. Je weet ook hoe het bedrijf is en je collega's, als dat bevalt zou me dat erg aantrekken. En wie weet krijg je ook meer uren. Vanuit deze functie zou je evt door kunnen solliciteren op dezelfde functie in een ander bedrijf voor meer uren. Is een mooie luxepositie waarin je zit, heel fijn Had gelezen dat het niet goed gaat met ht kindje in je buik. Heel veel sterkte.
Wat doorgroeien betreft denk ik dat je beter zit bij de plek waar je nu zit. Jij bent tevreden over hun en zij over jou. Bij het kinderparadijs is het afwachten, voor hetzelfde geldt val jij tegen bij hun of andersom en dat heb je bij je huidige plek niet. Dus wat zekerheid betreft zit je bij 1 denk ik goed. is je huidige werk evt. niet te combineren met het kinderparadijs? Ik vind dat een werkgever niet van je kan verwachten dat je 40 uur per week paraat blijft staan voor een 16 urige baan. Misschien valt er wel af te spreken dat je bijv. niet werkt in het weekend zodat je in het weekend bij het kinderparadijs kan werken. Als je voor beide banen vaste dagen kon afspreken zou dat voor dit jaar mooi zijn. Dan kan je kijken wat je beter bevalt en na een jaar kan je dan beslissen bij wie je liever blijft. Nu begrijp ik dat deze oplossing bij veel banen lastig is, maar misschien valt er wel een mouw aan te passen.
Ik zou kiezen voor het speelparadijs, en voorlopig lekker verder solliciteren naar iets wat je nog leuker lijkt, of nog meer bij je past! je hebt een opleiding in een horeca georienteerde functie, toch? Dus heb je altijd ook avonduren of weekenddagen werk! daar zul je je bij neer moeten gaan leggen!
Iedereen hartelijk dank voor het reageren. Voor mij is de keuze nog echt heel onduidelijk. Ik neem aankomende week contact op met het speelparadijs. Het is een mooi iets als je op je cv Assistent bedrijfsleiding hebt staan. Ik denk dat deze functie dan tijdelijk zal zijn en dat ik onderwel doorsolliciteer naar een andere baan. Het is namelijk inderdaad om zo snel mogelijk op ons eigen te gaan. Door het verlies van mijn wondertje ben ik wel wat meer gaan nadenken over het huidige leven wat wij leiden, en eigenlijk dat we wel klaar zijn voor een eerste wonder. Ik heb de keuze nog niet definitief gemaakt maar ik moet het sowieso nog een plaatsje geven wat betreft het kindje in mijn buik. Ik doe op dit moment een Toeristische opleiding waar ik voor nu afsluit in het hotel. Ik denk dat ik hier wel kan blijven werken en dit kan combineren met mijn aankomende baan bij het speelparadijs.
Ik zou voor de hogere functie gaan. In de huishouding werken van een hotel is zwaar werk en meestal moet je verplichtte dagen in het weekend/feestdagen werken, want dan is het altijd topdrukte in hotels. Speelparadijs lijkt mij ook leuk. Misschien krijg je ook personeelskorting??
Vergeet niet dat het speelparadijs ook linkt aan toerisme/recreatie!!! Dus ja ik denk toch dat ik dan voor het speelparadijs zou kiezen. Mogelijk dat je in overleg een weekend in de maand vrij bent ofzo? Zodat je toch eens in de zoveel tijd een weekend hebt met je vriend, of dat hij op een maandag of vrijdag eens extra vrij neemt... heb je een lang weekend. Bijkomend voordeel: mocht je in de toekomst een mooi wondertje in je armen mogen houden... je hoeft weinig opvang te regelen, aangezien jij dan evt door de week thuis bent en in het weekend je vriend. Mbt je salon: mogelijk dat je dat kunt uitbouwen op de avonden/middagen???
Ik zou gaan voor de functie waar je voor geleerd hebt. En weekenden zijn eigenlijk best ideaal. Misschien kun je het zo afspreken dat je om en om werkt? Of dat je max. 2 weekenden in de maand werkt bijvoorbeeld? Ik zou voor je stageplaats gaan. Succes en heel veel sterkte met het verlies van je kindje.