Lelijke kraamkado'tjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door niva, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

ik had in de zwangerschap gelijk al aan iedereen doorgegeven (tussen "") dat ik dit keer allemaal witte kleertjes ga "kopen" bij mijn dochter was geel en beige zo in (9 jaar terug) dus daar ben ik helemaal van genezen, op de één of andere manier ziet het er vaak verwassen uit..

2. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ja, idd. Het ziet er nu soms al verwassen uit, en het ligt hier nieuw in de kast. Geel vind ik ook echt afschuwelijk. En als het kindje qua huidskleur op mij lijkt, dan staat het dus echt niet. Alsof het constant ziek is ofzo...

3. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Paar lelijke rompertjes met ruches, 2 lelijke grote knuffels (wij houden niet van die grote knuffels) en een lelijk paar jurkje van wol (maar die is handgemaakt door mijn tante, dus heb haar heel vriendeliijk bednakt en die krijgt Raven 1x aan als we bij haar op bezoek gaan)

4. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    ik kreeg vorige week nog een kraam cadeautje.. echt te lelijk.. een groen gestreept broekje.. maar nog leleijker was de tshirt.. ff rood met rouches aan uit einde van de mouwen en hals.. copleet een meisjes shirt.. nou mijn zoon loopt /zit daar niet in :)

5. Ik vind het jammer dat mensen vaak iets te groot kopen. Nou ja echt groter he.
    bv met maatje 74 aankomen.
    Had ik best veel, allemaal 74 meer winterspulletjes, ooh dat past wel volgend jaar.
    Ja NIET dus. ons ventje is echt groot voor zijn leeftijd. nu maatje 80 en shirts soms 86. bij 80 mouwen net iets kort aan worden en 86 weer iets te lang. Lijkt best verschil in te zitten dus.

Ik vroeg veel net een maatje groter dan hij toen had, altijd goed, als het tenminste leuk is.
    Maar dat is smaak, sommige mensen bedoelen het zo goed en zijn de pakjes zo leuk en dan heel onhandig.hihi

groetjes

6. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Om ook even de positieve en leuke dingen aan te halen laat ik even het mooiste pakje zien dat we cadeau hebben gehad ;)

7. Niet meer actief

Wij hebben een mega-grote teddybeer gekregen, hij is 1 meter hoog (zie foto)
    Heel lief bedoeld waarschijnlijk, maar waar láten we hem?

Ik heb wel een tip voor kleertjes die je niet mooi vind. Wij kleden Ruben met die kleertjes aan als hij 's nachts in zijn bed ligt (wij en de buitenwerled zien het dan toch niet ;)). Mag hij zoveel onderspugen en poepen als hij wil. En dan kunnen we toch zeggen dat hijze gedragen heeft. Zo hebben we 1 pakje al opgedoopt tot kwat-pakje, oftwel spuugpakje! Mag hij zoveel op kotsen als hij wil hihihi!

Liefs, Tanya

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Tantan: hier blijft juist 's nachts alles veel schoner dan overdag. Wat een beer zeg. Kost een fortuin en je kunt er 3 keer niks mee. Zonde gewoon.

9. Mimi2005

Mimi2005 Lid

14 aug 2007
    20
    0
    0
    Apeldoorn
    Weet je wat ook erg is? Als je moeder als jouw vroegere kleertjes uit de kast haalt en zegt dat ze beeldig zullen staan bij je dochter. Maar die kleertjes zijn echt uit de mode, het elatiestiek is na 30 jar echt vergaan en de spuugvlekken van mij hoeft mijn dochter echt niet te dragen...

En als je moeder dan iets koopt, koopt ze net het verkeerde. Mijn zus en ik hebben inmiddels gezegd dat ze niks meer mag kopen voor onze dochtertjes, want ze dragen het toch niet. En dat is toch zonde van het geld! Hoe lief ze het ook allemaal bedoeld, ik heb gezegd dat haar smak niet de onze is en dat ze dat ook een beetje moet respecteren. Vooral omdat ze ons ook rustig verteld dat ze iets niet mooi vindt als wij dat hebben gekocht.

En dan nog iets: valt het jullie ook zo op dat je heel veel dezelfde kleertjes krijgt van kraamvisite die je dan vervolgens zelf ziet hangen in de winkel in het rek 75% korting? Zo jammer! Vooral omdat er bij 75% korting nooit meer iets moois te halen valt haha!

Maar laat ik ook nog wat positiefs melden: we hebben ook hele mooie dingen en kleren gekregen voor onze dochter, dus al met al een prima kraamtijd!

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Haha mijn moeder heeft ook niet echt de smaak kleertjes die wij hebben.
    Heb ook een paar dikke fleecetruien van haar gekregen in een maat die ze midden in de zomer pasten.. tja.
    En vorige week 2 valige gestreepte broekjes.. ik vind het gewoon écht niet mooi! Maar ja, wil dan ook weer niet een gegeven paard in de bek kijken.
    Soms heeft ze ook wel leuke kleertjes, dus ik houd hoop ;)

Schoonvader ziet de meiden niet zo vaak en had blijkbaar geen idee dat baby's groeien. Hij kwam een maandje geleden met ongeveer maatje 56 jurkjes aan die bij hun net over hun navel komen ofzo :)

11. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Als ik al die verhalen zo lees, viel het bij ons nog wel mee. Het enige wat ik echt niet mooi vond waren van die gebreide mint groene sokjes. Die je weleens ziet bij de bejaardesoos. Het stomme vond ik nog dat ik ze van een vriendin heb gekregen. Ik weet gewoon zeker dat zij die sokjes ook niet mooi vind.

Voor de rest was het wel veel roze wat Marleen heeft gekregen. Tja, dat ben je dan ook weer zo zat.

Ik heb ook een bon van Prenatal gehad. Die mensen wisten niet mijn smaak en ook niet wat ze moesten kopen. Kijk, dat vond ik nu slim. ;)

12. sim

sim Niet meer actief

da's een goeie! een bon!

wat een beer zeg, da's echt een sta in de weg!

eigenlijk als je zo bekijkt, is het best moeilijk om een kraamcadeautje te kopen!

ik moet nu ook iets voor iemand kopen, die houd dus wel van creme.. ik vind het moeilijk hoor, eigenlijk zijn kleertjes zo afhankelijk van iemand's smaak...

13. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Mijn dochter is ook tijdens de uitverkoop geboren... :(
    Resultaat o.a.: 3x hetzelfde groen/wit gebloemde broekje met ruches (wel telkens met een ander shirtje 8) ) en in verschillende maten (resp. 62, 68 en 74)...

14. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Mjah..en mocht je dat setje nou nét niet leuk vinden..dan weet je in elk geval dat je het de komende 7 maanden nog erg vaak tegen zal komen in al die maten hahaha

15. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    wij kregen onlangs een emmer en een schepje ....
    Devin is 6 weken!? :confused:

Maar da's niet erg..kan ze mooi volgend jaar mee spelen

16. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Je zegt ook niet snel dat je iets niet leuk vindt, ook al vragen mensen dat en zeggen ze dat ze het bonnetje nog hebben!

Ik vind dat ook niet zo netjes staan! Ik hou dat soort kleertjes dan voor reserve.......

Gr Tamar

17. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Yeeeeh! Niva heeft mijn favoriete onderwerp weer naar boven gehaald! 8)

18. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Uitverkoopspulletjes mag je helaas niet ruilen... :(

19. baard

baard Actief lid

9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    ha ha ha
    van die lelijke duffe boxpakjes in maatje 68 enzo.
    ik vind ze voor de eerste paar weken wel lief, maar daarna echt niet meer.
    gebruik ze maar als pyama.
    wat doen jullie ermee?

20. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    hahaha! Dit is echt grappig om te lezen!
    Arend lag net bij mij op schoot te slapen, maar schudde zo heen en weer, omdat ik zat te lachen. Nu heb ik hem maar in z'n bed gelegd. Kan hij rustig verder slapen en ik verder lachen :D

Wij hebben best leuke cadeautjes gehad, wel een heleboel knuffels. Een set is een beetje vreemd: een soort van Steve Irwin pak maat 80 :confused:

Deel Deze Pagina