In augustus gaan wij trouwen, en we zitten net te bedenken aan welke hand de trouwring komt? Mijn vriend is officieel katholiek, maar doet hier niks meer mee en ik heb geen geloof. We dragen onze verlovingsringen nu links. Heb even op internet gezocht en katholieken dragen de ring links omdat dit het dichts bij het hart zit. Dus lijkt mij het meest logische dat we beiden onze ring weer links gaan dragen.... Wat vinden jullie? Gr S
Volgens mij rechts hoor.. Ze zeggen vaak in het gemeentehuis, geef elkaar de RECHTERhand.. En ook dat de ring rechts omgedaan kan worden..
Oke dus als ik het goed begrijp, mn vriend blijft links en ik ga dus naar rechts omdat ik "de rest" ben....
haha... nee, wat het prettigst is. Ik heb hem aan mijn rechterhand en mijn man heeft hem links (omdat ie met rechts tennist..) Prima toch. Wat je fijn vindt! BTW... wat heb jij een mooi kindje
Wij hebben hem beiden rechts. Wij geloven nergens in, en omdat we links al ringen hadden kwam deze eigenlijk automatisch rechts.
Wij zijn voor de kerk getrouwd en dragen onze trouwringen dus links. Nu is er niemand die ons heeft gezegd dat zo moest, het kwam ons het beste uit en ik droeg mijn verlovingsring al rechts dus het was gemakkelijker zo. Het klopt dat gelovigen in principe de ring links dragen (dicht bij het hart) maar doe gewoon waar jij je het best bij voelt. Draag hem niet rechts alleen maar omdat je zelf niet gelovig bent maar ook niet omgekeerd!
Dank je jij ook! Kan niet wachten tot wij onze beeb weer zien over 2 weekies in 3d! Maar ik zie nu dat het eigenlijk helemaal niet zo belangrijk is aan welke hand je m doet, zeker niet als je geen geloof hebt! Mn vriend heeft m nu uitgedaan en doet m pas weer aan op de dag zelf haha onze verlovingsringen worden nl ook de trouwringen, er komt alleen een datum bij
in het stadhuis schuif je de ringen rechts aan , als je voor de kerk trouwt dan doe je hem uit geloofsovertuiging links ( volgens hoe het zou horen) wij hebben onze ringen rechts laten tatoeeren
wij dragen helemaal geen ring..mijn man niet vanwegen zijn werk... ik heb m nog wel (ergens) pas m niet meer omdat ik aangekomen ben..en hij dus errug strak zit....wil nog wel bloedsomloop in mijn hand Maar om op je vraag terug terug tekomen..rechts volgens mij..pfff is ook vandaag alweer 11 jaar geleden.....
Wij dragen m rechts. De ambtenaar zei dat we m aan de rechtse kant moesten doen,dus dus lekker rechts
mijn ouders hebben hem links en iedereen vind dit gek haha, nou ja hij is er ooit omheen gedaan en ze gaan hem nu niet van hand wisselen. ze zijn trouwens niet gelovig
Mijn man en ik dragen 'm bijde links. Heeft ook weer niets met geloof te maken. Ik droeg/draag mijn verlovings ring aan de rechterkant. Ik wist ook helemaal niet waar de trouwring moest. Maar ben nu zo gewend geraakt aan die linker hand, dat ik 'm daar dus ook blijf dragen
wij hebben geen geloof, ik draag m'n trouwring links, omdat ik het rechts niet fijn vind zitten. mijn man draagt hem aan zijn ketting, omdat het met zijn werk niet fijn is als hij ringen omheeft.
Wij dragen hem rechts. Bij de juwelier zeiden ze namelijk dat hij rechts hoorde en hebben hem dus rechts laten aanmeten. Mijn ouders zijn Spaans en dragen hem ook rechts. In de kerk (katholiek) zei de priester dat hij links had gemoeten. Maar het maakt niks uit.