Lekker weer.. Groot balkon...kindje 1 jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mariska, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariska

Mariska Bekend lid

28 mei 2010
    646
    0
    0
    Reizen
    Zuid Holland
    Hellow..

Ik was even benieuwd wat andere doen op balkon als het heerlijk weer is... ik heb genoeg ruimte om te spelen..
    alleen vind ik het super eng..
    Dus ben eigenlijk genoodzaakt om naar buiten te gaan om van het weer te genieten..

maar vind het toch ook wel lekker op thuis te zijn..

Spelen jullie met je kindje van 1 op balkon en wat doen jullie dan..

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Als je het eng vind kan je je balkon ( de spijlen ervan) afdekken met van dat speciale spul wat je vaak ziet op balkons.
    Volgens mij iets van riet ofzo.
    Of is dat niet je angst?

3. Mariska

Mariska Bekend lid

28 mei 2010
    646
    0
    0
    Reizen
    Zuid Holland
    ja dat is het engste..
    gelukkig kan ze er nog niet over heen vallen...

of maak ik me gewoon heel erg zorgen...

4. Mariska

Mariska Bekend lid

28 mei 2010
    646
    0
    0
    Reizen
    Zuid Holland
    zorg dat er natuurlijk geen dingen bij het balkonhek waar ze op kan klimmen...

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij hebben ook twee balkons en Ties mag daar niet alkeen op spelen. Ook al kan hij niet tussen de spijken door en en erniet overheen zonder ergens op te klimmen, ik neem het risico niet. Kinderen vinden altijd dingen waar jij niet aan denkt.

Als het heel warm is zet ik een badje op en mag hij er onder toezicht in spelen, op het balkon dus. Met dit weer staat de deur open maar heb ik er wel een traphekje voor.

6. mamatien

mamatien Niet meer actief

Hier zit mn dochter ook alleen op t balkon als ik erbij ben, ze vindt het geweldig om zich aan de spijlen op te trekken en naar buiten te kijken, volgens mij kan er niets gebeuren, maar durf haar echt niet alleen te laten.. sTEL dat ze toch dr hoofdje door de spijlen krijgt...ierl moet er niet aan denken...

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    In ons vorige huis hadden we ook een balkon. J. mocht daar op als ik er bij was en ik zorgde inderdaad dat er niets bij het hek stond waar ze op kon klimmen. J. had er een zandbak staan om te spelen of we namen speelgoed van binnen mee naar buiten.

Nu hebben we geen balkon meer, wel een tuin, maar daar zou ik een kind van 1 ook echt niet alleen in laten spelen? Vind ik net zo goed niet veilig.

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij zijn van de winter verhuisd, maar hiervoor woonden we ook op een flat, 4 hoog met 2 balkons. Ik leefde zowat op t balkon met mijn dochter, hihi. Heerlijk toch. Ik heb nooit angst gehad, had er idd van dat riet voor zitten en ze had ook echt geen interesse in de rand. Gewoon lekker met water of iets dergelijks spelen was veel leuker. Als je er bij blijft, en het balkon veilig is, zie ik niet in waarom een kindje niet op het balkon kan spelen.

9. Mariska

Mariska Bekend lid

28 mei 2010
    646
    0
    0
    Reizen
    Zuid Holland
    ik laat haar zeker niet alleen op balkon... echt niet...

vroeg me meer af wat doen jullie op balkon...
    daar was ik even benieuwd naar ..

maar wel een leuk idee een zandbak of als het nog warmer is een zwembadje..

Wilde nu eigenlijk een kleed buiten doen en wat speelgoed..
    En moet idd de spijlen wel met riet of zo gaan bedekken..
    anders gaat ze misschien alles naar beneden gooien of zo.. hahaha

10. chupa

chupa Bekend lid

17 jan 2010
    504
    13
    18
    Vrouw
    Groningen
    Ik laat mijn zoontje gerust op het balkon spelen als ik in huis aan het rommelen ben....mijn balkon is helemaal dicht (voor de spijlen zit een kunststofplaat en ik heb er verder niets op staan waar hij op kan klimmen....ik hou hem natuurlijk wel in de gaten maar zit niet continue op zijn lip ;)

Denk dat het eraan ligt wat voor balkon je hebt :D

11. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wij hebben een vrij kleine tuin en ik heb vorige week een zandbak met deksel gekocht bij ToysXL. De deksel kun je bij mooi weer gebruiken als zwembadje! Het is ook geen grote zandbak, dus past prima.

12. Mariska

Mariska Bekend lid

28 mei 2010
    646
    0
    0
    Reizen
    Zuid Holland
    oh daar ga ik ff kijken ook... leuk!

13. Live

Live Actief lid

16 jun 2010
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt ook speciale balkon-netten kopen, waarmee je je balkon(spijlen) kan afschermen. Zoals op deze site:

Gang/traphekken/balkon

14. Mariska

Mariska Bekend lid

28 mei 2010
    646
    0
    0
    Reizen
    Zuid Holland
    ziet er goed uit! geen speelgoed naar beneden.. en ze kan er doorheen kijken... dat vind ik wel belangrijk.. dan ziet ze wel hoe hoog we zitten en zo.. thanks

15. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    En nog een tip: koop het zand voor in de zandbak bij een tuincentrum en niet in de speelgoedwinkel. Scheelt een hoop euro's :D

16. fafje

fafje Niet meer actief

hier ook totaal geen angst gehad, woon 3 hoog...heb niks voor de spijlen..hij mocht zich er aan optrekken en daarna gewoon geleerd "alleen kijken" ...

nu echter..is hij 18 mnd, en wordt er aan gehangen..maargoed hij luistert wel...zn beentjes kunnen er hooguit door heen vallen...maar ik leg altijd van alles op de grond...hij doet het 3x...of ik zeg...ga maar zitten op je stoeltje en dan kijken naar whatever...

maar rond 1 jaar dus lekekr in het badje of gewoon spelen...heerlijk...hij viel ook wel es in slaap op het kleed hahaha

Deel Deze Pagina