Lego friends

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Sweetygirl84, 11 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Gelukkig maar. :thumup:
    Ik heb helaas vaak zat te horen gekregen dat ik op zat te scheppen toen mijn zoon nog jonger was, terwijl ik dacht dat dingen die hij deed normaal waren (zoon blijkt hb te zijn), dus ben wat allergisch voor die opmerking geworden.;)

Maar on topic, ook al kan je dochter misschien nog niet zelf bouwen, dan nog is lego leuk om fantasiespellen mee te spelen.

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier bouwt dochter ze ook al even, maar ze vindt het veel leuker om zelf dingen te bouwen dan van die voorbedachte sets.

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.025
    3.839
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik weet niet hoeveel setjes je wilt geven, maar anders doe je er een 4+ setje bij van Lego Friends. In combinatie is alle Lego leuk, en zo heeft ze dan een opstapje.

En verder verschilt het echt per kind, mijn neefje bouwt met 5 jaar 8+ setjes die mijn vriend waarschijnlijk met veel meer moeite in elkaar zou kunnen zetten en hij is 39 (of misschien lukt het hem wel helemaal niet).

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    En zelfs als je dochter het nog niet zou kunnen, dan bouwen jullie toch gewoon samen? Doen wij vaak hier.

5. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Hier was het geen succes. Het bouwen vonden ze moeilijk, ze hadden de concentratie niet om dat boekje netjes te volgen en die priegeldeeltjes bij elkaar te zoeken. Nu zijn ze ouder en vinden ze er ook niks aan. Ze vinden het veel te meisjesachtig en je kunt er geen spannende avonturen mee spelen. We hebben twee meiden maar kopen alleen nog maar 'unisex' speelgoed. Playmobil is hier een groter succes, maar ook daarvan vinden ze de meidendingen niet leuk. Eerder de boerderij etc. Maargoed, dit zal per kind verschillend zijn uiteraard.

6. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze dochter van bijna 4 speelt ook al met Lego friends, bouwen lukt nog niet helemaal zelfstandig maar met een beetje hulp gaat het prima.

7. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.191
    1.052
    113
    Vrouw
    Mijn dochter kon het ook prima met 5 jaar, dan samen. Nu is ze 6,5 en doet ze t meestal zelf.
    Ze heeft dan ook genoeg om een speelgoedwinkel te beginnen.

8. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Onze dochter bouwt lego friends vanaf 3 jaar. Eerst vooral met onze hulp, inmiddels bijna volledig zelfstandig. Ze vind het super leuk om mee te spelen, hele.verhalen komen er langs maar het bouwen zelf is toch het allerleukste! Zeker doen dus! En je hebt verschillende leeftijdsaanduidingen dus afhankelijk hoe je je dochter inschat kan je sets kopen die geschikt zijn voor wat jonger of juist wat ouder.

Deel Deze Pagina