Hoi, Ik wil voor mijn dochter van 17 maanden voor de feestdagen lego duplo kopen. Nu is er zoveel op de markt en weet ik niet meer waar te beginnen. Wie kan mij hierover tips geven? Wat is handig om mee te starten voor deze leeftijd? Ze speelt nu veel met de dieren van little people, maar ik weet ook niet of ze straks met blokjes al echt gaan bouwen op deze leeftijd. Is er een handige startbox? Wat hebben jullie als beginpakket aangeschaft? Kortom, jullie ervaringen met duplo graag. Bedankt alvast.
Ik heb duplo bouwstenen gekocht. Ze was 1.3 Speelt me af en toe doet op elkaar en bouwd lange toren. Niet elke dag of altijd heeft ze zin in maar ik zou gewoon bouwset lego duplo kopen en als je wil dieren bij of zo. Van mij die dieren waren niet per se nodig want het gaat om constructie en lego bouwstenen zelf. Ik heb ikeabak daar zitten die bouwstenen en de kleine echte lego versie ook bij en op een of andere manier vind ze kleinere wel leuker. Echt blokjes in elkaar doen met 1.5 kan gewoon ze zijn groot en makkelijk in en uit te krijgen. Voral uit dat houden kinderen wel van. Verder kleuren kan je ook gebruiken en in begin toen ze nog 1.3 was ging ze blokken pakken en op elkaar proberen te passen maar als het niet lukt kwam ze naar mij toe zodat ik die gekozen blokken erop zet. Ze gaf met blokje voor blokje. Ik heb geen little people dus daar kan ik niet over zeggen
Nou ja wij hadden een hele bak in eens van MP dus ik ben niet echt 'gestart' Maar ik vind de Hello Kitty duplo super en nog veel goedkoper ook. Onze dochter heeft de boerderij en de dierentuin gehad op haar 1e verjaardag en dat vond ze leuk, alles wel eigenlijk. Bouwen met blokjes doet ze hier al heel lang maar dat is misschien verschillend per kind. er zijn ook leuke Duplo poppenhuisjes voor meiden. Intertoys heeft 20% korting he en gratis verzenden vanaf 20.00
Bedankt voor de intertoys tip. Ik wil niet echt meidenduplo aanschaffen aangezien we nu een broertje op komst hebbe en ik ook gewoon straks 1 bak wil voor beide. Mag natuurlijk wel wat roze bij zitten maar wil vooral voor beide. Mp, dat is een goeie, ga ik ook eens kijken.
Oh oke, ik snap het. Ik had die boerderij en dierentuin ook van Mp anders hadden we het nooit gedaan Zelf mooi opgebouwd en in een mega doos gedaan, kid(s) vonden het super.
Wij hebben een huis, kleine en grote boerderij en dan wat losse dingetjes: oa hello Kitty, prinsessen duplo, trein, safari bus, een kleine startersset (doosje met klein plaatje er bovenop) etc. Blijft leuk hier! Zowel de middelste als jongste spelen er erg graag mee! Huis kochten we als eerste trouwens.
Onze dochter speelde toen vooral met de poppetjes, dieren en de wagentjes. Het echte bouwen kwam later. Nu bouwt ze een huis en vertelt ze honderduit wat de poppetjes gaan doen.
Ik heb canailles van de duplo. Veel gewone blokken, maar ook auto's enzo. Ook de dierentuin hebben we. Is erg leuk! Zoonlief speelt graag met alle dieren! Verder heb je ook een trein van de duplo. Die hebben we niet, omdat we al een houten treinset hebben, maar is wel heel gaaf!!
Wij zijn met de dierentuin begonnen. En van opa en oma kreeg hij toen de tractor. Inmiddels kan ik niet meer zo uit mn hoofd opnoemen wat er nog meer volgde Hij speelde veel met de dieren, die gingen ook tractor rijden etc. Afgelopen sinterklaas hebben ze hele verzameling van mp gehad. Alles word gebruikt, blokken, popjes, dieren...
Onze dochter vindt de dieren erg leuk (zoon ook trouwens) ook al vanaf dat ze klein is. Alles met dieren erin vindt ze geweldig. Ik heb alleen niet de echte dierentuin van duplo maar gewoon wat losse dieren uit een kleiner doosje. ik heb vanmiddag nog een dierentuin met beide kids gebouwd. De hokken bouw ik gewoon met de blokken en zet ze vast met de kleine vierkante blokjes. De kids vinden het geweldig en ik mocht het niet afbreken. Hahah daar zit je dan met een dierentuin op je salontafel een paar dagen
Wij hebben het poppenhuis luxe trein ziekenhuis en van die losse sets zo`n emmer met veel blokjes vaak bouwen ze gewoon met hun fantasie dus de bouwplaat word ook veel gebruikt ook een aanrader.
Onze zoon is nu 21 maanden heeft sinds vorige week de duplo trein en vind deze echt fantastisch. Kan een klein beetje zelf baan leggen (maar geen rondje maken nog maar duplo'en samen met papa is super) en dan de trein erop zetten en laten rijden. Hij tankt ook zelf de trein en vind dit super leuk! Verder bouwt hij van alles op de trein. Wij hebben ook enkele dierentuin dieren en hij vind het super als die meerijden op de trein. Hij begint steeds meer, fantastie, dingen te bouwen en is hier ontzettend trots op!!
Zijn met 1,5 begonnen met losse blokken en bouwplaat. Voor haar 2e verjaadag reeg ze de dierentuin en wat losse setjes. Verder wat losse blokken gekocht en poppetjes via mp. Paar maanden geleden kreeg ze van ons het speelhuis. Als schoenkado hebben we een paar van die ieniemienie setjes bij kv gekocht. Het is het speelgoed waar ze tot nu toe elke dag mee heeft gespeeld, in de zomer gingen de dieren mee naar buiten in het zwembadje haha
Ik heb ook bijna alle duplo van marktplaats. Na 3 kinderen hebben wij inmiddels echt heel veel duplo in huis. Mijn zoontje van ruim 1,5 vindt de trein het leukst. Hij is dol op alles wat met treinen te maken heeft. Ook vindt hij het wel leuk om een toren te bouwen.
Onze uk is nog wat jong dus we hebben nog even.heb wel alvast gekeken en mij leek de begin doos met trekwagentje erg leuk.
Wij hebben de dierentuin en de babydieren met basis blokken liggen van de oudste en dat vond de jongste ook al snel leuk..diertjes spreken toch aan bij die kleintjes.
Hier is duplo ook favoriet! Dochter speelt het liefst met het speelgoedhuis, de diertjes en de manege. Dit is wel allemaal die roze meisjesduplo. Vind dat zelf ook net wat leuker dan de normale
Dieren zijn voor jongens en meiden leuk. De boerderij was meteen een grote hit hier. Als ze klein zijn hoeft het nog niet uitgebreid, 3 blokken op elkaar en een hond er bovenop is hier al een groot succes. Als ze ouder worden is het vooral leuk om dingen door elkaar te gooien. Dan krijg je rijdende koeien en grote flats. Persoonlijk vind ik dat de clou van duplo/lego. Dat ze hun eigen wereld gaan bouwen.
Wij hebben een set om verschillende auto's van te maken, een set met boerderijdieren en een box met 80 blokken. Hij heeft eerst meeeeeeer als genoeg