Lege potjes babyvoeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fee90, 7 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Heeft iemand van jullie toevallig ( een hoop) lege potjes babyvoeding voor mij?:)
    Ik heb een flessenwarmer waarin ik ook potjes kan opwarmen, dus zou die graag gebruiken voor de maaltijden uit de vriezer, maar ik heb geen lege glazen potjes die erin passen .
    Als ik direct kan invriezen in die potjes en kan opwarmen in de warmer, ipv het uit bakjes te halen, au bain marie op te warmen etc is natuurlijk wel handig. Magnetron heb ik niet en wil ik niet:D

Iemand die er een hoop heeft staan of even wil sparen? Ik betaal uiteraard de verzendkosten!:)

2. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Waar woon je ergens? Misschien zijn er wel mensen in de buurt die potjes over hebben. Ik heb net een stuk of 50 in de glasbak gedaan. Wil best de volgende opsparen voor jou hoor maar als er iemand in de buurt woont is afhalen misschien wel makkelijker.

3. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ik woon voorbij Arnhem!
    Helaas niemand die ik ken zit zelf nog in de babies, dus vandaar dat ik het zo probeer:)

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Je kan er toch zelf een paar kopen, die geven en dan de potjes bewaren? Lijkt mij het makkelijkst..

5. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Hier geen potjes meer dus daar kan ik je niet aan helpen.
    Wel wilde ik je meegeven dat wanneer je glas invriest en daarna opwarmt de mogenlijkheid bestaat dat t glas springt door t temperatuurverschil....
    We hebben op school een keer gehad dat een potje sprong door warmte van een theelichtje, dus ben er sindsdien een beetje huiverig voor.

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou gewoon bij blokker kleine goedkope bakjes kopen. Ik heb toen 9 bakjes gekocht in ongeveer het formaat van een potje. Ik was geloof ik een €10 kwijt en ze kunnen ook in de vriezer.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.626
    5.653
    113
    Ik zou ze eerlijk gezegd niet graag invriezen.. en anders wat boomm zegt er een paar kopen?

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    gewoon uit nieuwsgierigheid ;) omdat je dat zo expliciet vermeld... maar waarom wil je geen magnetron?? Ik kan niet zonder dat ding, om dingen op te warmen e.d.

9. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Hoezo niet dan?
    Ik gebruik nu bakjes maar dan moet ik ze eerst leegkiepen in mijn au bain marie pannetje.
    Als ik ze in potjes heb kan ik ze invriezen, (paar) uur van tevoren eruit halen (idd zodat ze niet barsten😊) en dan kunnen ze gelijk in de flessenwarmer en hoef ik niet te roeren.

Ik gebruik geen magnetron omdat ik mijn eigen eten er altijd van vond verleppen en smaak door vond verliezen :)

En om nu zelf allemaal potjes te kopen vind ik beetje tricky, lees vaak dat veel kinderen dan alleen nog maar potjes willen en niet meer vers. Daarnaast heb ik er wel een stuk of 30 nodig omdat ik altijd vooruit kook.

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    ow, okee ;) ik merk daar niets van overigens

En Eva heeft soms potjes gekregen als ik ff niets meer in de vriezer had. Ze is niet opeens bekeerd tot potjes overigens, want ze vind vers toch nog steeds veel lekkerder (en dat neem ik haar niet kwalijk). Het enige wat ze nog wel eens lekker vind zijn de bakjes van Ella's Kitchen, maar daar zijn niet veel smaken in (3 maar).

11. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Je mag me wel een pb sturen met ke exacte woonplaats, woon ook in de buurt van Arnhem en we gebruiken hier 2 potjes op een dag, de 6+ mnd variant

12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.626
    5.653
    113
    Omdat het uitzet in de vriezer? Zou te bang zijn dat het knapt.

Dag van te voren in de koelkast zetten werkt hier prima. Als het in een glazen potje zit is het niet binnen paar uur ontdooit dus dan is uit een plastic bakje net zo makkelijk toch.

13. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Om te voorkomen dat het knapt, moet je ze niet tot het randje vullen

14. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Gebruik hier ook de bakjes van de blokker. Stuk of 40. Maak al het eten in 1x in inclusief fruit. Paar uur van te voren eruit en dan het warm eten 1 minuut in afgesloten bakje in de magnetron. Komt er hier niet verlept uit ofzo. Tis ook maar 1 minuut warm maken.

15. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.388
    113
    Ik heb net m'n vriezer leeggemaakt maar hier ging invriezen en opwarmen met die glazen potjes prima! Beetje ruimte overlaten boven. Eerst goed ontdooien voordat het de magnetron in gaat

16. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Misschien zijn de bekers van Avent een idee (die van 240 ml. Met een beetje moeite kan er ook wel 250 ml in). Die kunnen in de vriezer en in de flessenwarmer. Ze zijn ook lekdicht. Ik vind ze ideaal.

17. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ik wil ze wel voor je sparen anders?

18. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Die hebben wij ook ideaal :)
    Zou zelf geen glas in de vriezer doen.

19. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Bedankt voor deze tip, helemaal niet aan gedacht! Heb ook een Philips kolf dus ik denk dat ik hier een set van ga bestellen:)
    En als die idd in een flessenwarmer passen kan ik die gebruiken om direct op te warmen.

Ben helemaal geholpen zo, bedankt iedereen voor het meedenken en meehelpen! Slotje wat mij betreft:)

20. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Graag gedaan! Die van 240 ml hebben ze niet overal in het assortiment maar je kunt ze o.a. bij babydump en bol.com bestellen. Die van 180 ml hebben ze bijna overal.

Deel Deze Pagina