Leuk om jullie ervaringen te lezen! Het scheelt inderdaad dat onze jongens even oud zijn. Ik heb het idee dat ik enorm veel kan leren van haar levenservaring en haar wijsheid.
Ook ik heb vriendinnen die ouder zijn dan ik. Met eentje scheelt het 9 jaar, maar mijn beste vriendin is 20 jaar ouder. We zijn inmiddels alweer een jaar of 9 met elkaar bevriend, de vriendschap is in de loop der jaren wel sterker geworden. En dat terwijl we niet in dezelfde levensfase zitten oid. Ze heeft twee kinderen, waarvan de oudste maar 7 jaar jonger is dan ik. Zelf heb ik nog geen kinderen.... Maar we kunnen goed met elkaar praten, lachen en huilen en we zijn gelijkwaardig. En dat vind ik ontzettend belangrijk
Ik ben 29 en heb vriendinnen van allerlei leeftijden waarvan de jongste volgens mij 25 en de oudste 55 is. Het kan allemaal he.
1 van mijn beste vriendinnen is 20 jaar ouder. Ik paste op haar kinderen toe die klein waren. Is al weer 15 jaar geleden. Ben nu 28 zij 48. Top vriendschap!!
Ik heb ook wel oudere vriendinnen/vrienden komt vooral doordat wij jong een gezin zijn gaan stichten (ik 21 bij geboorte dochter) moet zeggen dat ik soms wel het gevoel heb een broekie te zijn.... Ook bij de peuterspeelzaal zie ik bijna alleen naar moeders die dik 10 jaar ouder zijn dan ik en daar heb ik op het eerste gevoel "niks" bij te zoeken... Ik word echter niet als minder behandeld of iets dergelijks.
een van mn beste vriendinnen is tien jaar jonger. Ik denk daar verder helemaal niet over na, het is dat het me af en toe te binnen schiet maar praktisch merk ik er helemaal niets van.
Leeftijd is maar een getal. Ook hier hele hechte vriendinnen van alle leeftijden. Het gaat er meer om dat je op dezelfde golflengte zit en op een soortgelijke manier in het leven staat. Ik merk wel altijd dat ik alleen hechte vriendschappen kan vormen met mensen die ook de nodige levensbagage hebben... sterk en onafhankelijk zijn. Maar ook dat heeft dus weer niets met leeftijd te maken.
Ik ben net 30 geworden, en mijn vrienden zijn allemaal achter in de 30, halverwege de 40. Ik denk dat het komt omdat ik vrij jong moeder ben geworden, waardoor je interesses veranderen. Mijn eerste wordt dit jaar 6, en de kids van mijn vriendinnen zijn ook rond deze leeftijd.
De jongste uit ons vriendengroep is 30 en de oudste is 38, ik ben 24. Zij hadden ook allemaal al kinderen, en wij net 4.5 maanden Nooit geen probleem gevonden, toen wij nog geen kinderen hadden kwamen wij daar bijna altijd, omdat zij dat geen oppas hoefden te regelen, prima hoor was/is altijd gezellig! Ik heb nog wel ook 2 vriendinnen die even oud als mij zijn En ook beide net moeder zijn geworden.
Een goede vriendin van mij is 47 en ikzelf ben 36. Ik merk niets van het leeftijdsverschil al pesten we elkaar wel eens met hoe oud of hoe jong we zijn maar da's grappig bedoeld
Ik heb ook een aantal vriendinnen die 5-10 jaar ouder zijn. Sommige leren kennen als collega's en nog steeds vriendinnen gebleven zeg maar. Sommigen zitten ondank het leeftijdsverschil in dezelfde levensfase( getrouwd en kleine kindjes) andere juist totaal anders, (alleenstaand of zelfs nog studerend) maar ik heb hier zelf nooit problemen mee gehad. Ik heb "verschillende" soorten vriendinnen waar ik met ieder apart bepaalde raakvlakken heb. Dus ik doe met iedere vriendin weer andere dingen waarbij op dat moment op dezelfde golflengte zitten zeg maar
ik heb een lieve vriendin van 41, ben zelf 28. Het is zon schat. Veel meer levenservaring natuurlijk dus ze kan me goed steunen in veel kwestief. En heb gewoon ontzettend veel lol met haar
Lijkt mij geen probleem , leeftijd zegt niks..zolang het klikt 😃😃 Ik heb ook meerdere vriendinnen die meer dan 10 jaar ouder zijn..
Hier jongere en oudere vriendinnen en ze zijn me allemaal evenveel waard zou ze voor geen goud willen missen.
Mijn vrienden hier in Parijs zijn allemaal 4,5 jaar ouder dan ik. (Ik 24 en zij zijn allemaal rond de 28/29) Mijn vrienden in Nederland zijn van mijn leeftijd. Gekke is dat mijn Nederlandse vrienden al bezig is met trouwen en kindjes krijgen. En hier in Parijs denkt niemand eraan. Geen kindjes, geen trouwerijen. Mijn verloofde en ik zijn de eerste die gaan trouwen.
mijn beste vriendin is 15 jaar ouder dan ik ben. We leerden elkaar kennen toen ik 20 jaar was. Sindsdien zijn we vriendinnen. Hoewel er allerlei fases geweest zijn in onze vriendschap van heeeel close tot haast geen contact. Maar we blijven vriendinnen. Onze levens verschillen enorm. Zei is over de 50 en heeft geen kinderen, ook nooit gehad. Ondertussen ben ik verhuisd naar het noorden van het land en zij woont nog steeds in het zuiden. Onze levens kunnen echt niet verschillend zijn! Maar toch blijven we vriendinnen