welke flesvoeding?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door flower85, 9 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower85

flower85 Lid

4 sep 2008
    52
    0
    0
    hallo,

ik heb ervoor gekozen om straks flesvoeding te gaan geven. nu vraag ik me af welke flesvoeding jullie (gaan) geven? mijn verloskundige heeft friso aangeraden. zij zegt dat de baby dan de minste krampjes krijgt, klopt dit?

groetjes

2. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Ik ga altijd naar albert heijn en heb gekeken naar hun babyvoeding en daarbij besloten dat ik die gewoon neem, stuk goedkoper, ik hoor ook veel tevreden mensen over de voeding van het kruidvat...

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Krampjes kan je niet voorspellen. Is heel verschillend per kindje. De een krijgt ze wel, de ander krijgt ze niet. De een krijgt ze niet met nutrilon de ander wel. De volgende krijgt ze niet met Friso en de andere juist wel. En weer een volgende krijgt ze niet van kruidvad eigen merk en het andere kindje juist wel. Denk niet dat je het van te voren kan zeggen.

Toen wij kunstvoeding zijn gaan geven hebben we gekozen voor Nutrilon HA, dit is altijd prima gegaan, en kindjes hebben nooit krampen oid gehad.

Als ik jou was zou ik gaan voor een merk dat je fijn vind en vooral een merk wat bij jullie in de buurt gemakkelijk te krijgen is.

4. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi, sluit me bij bovenstaande reactie aan, krampjes kan je niet voorspellen.

wij gebruiken hier bij allebei de jongens kruidvat voeding en allebei doen ze het er prima op.
    scheelt ook ontzettend in je portemonnee.
    ik zou gewoon met een willekeurig merk beginnen en als het goed gaat dan blijf je daar gewoon bij.

succes, joyce

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Gewoon een merk nemen waar jij je het prettigst bij voelt.
    Een vriendin van mij gebruikt friso en haar kindjes (tweeling) hadden beiden krampjes. Ikzelf gebruik nutrilon en Milan had ook krampjes. Krampjes zijn inderdaad niet te voorspellen en veel kindjes hebben daar de 1e 3 maanden eenmaal last van.
    Maar de dr brown fles doet trouwens wonderen bij krampjes, want sinds wij die gebruiken heeft Milan geen krampjes meer.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik gebruik de kruidvat voeding en ben hier erg tevreden over.
    Valerie vindt het lekker en het is niet duur, 6 euro per pak. Terwijl de meeste flesvoeding rond de 10 euro per pak kost.

7. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik ben na 5 dagen BV, overgestapt op de fles. Ik gebruik het eigen merk van Etos, en deze bevalt prima. Jasmine doet het er goed op.
    En zoals eerder al werd gezegd; krampjes zijn niet te voorspellen.

8. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    Ik was (bij mijn dochter) ook met Friso gestart. lag nog in het ziekenhuis en de BV lukte niet, op hun advies Friso ivm minder krampen.
    Ben nu weer van plan om Fris te nemen omdat het me goed beviel. ook oplossen van voeding vond ik erg prettig. Ik had Friso comfort. poeder in flesje, half kokend water erop, roeren en half koud water erbij, temperatuur precies goed.

iedereen heeft wel een waterkoker met kokend water, en bij bedrijven kan je ook theewater voor voeding vragen, heb ik nooit hoeven betalen. Het koude water had ik zelf wel bij me.

Nadeel: Nutrilon kan je ook in buitenland krijgen en Friso lukt dat niet, zelfs niet in Belgie

9. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Hier ook Kruidvat en bevalt prima!

10. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Wat ik belangrijk vond is dat ik het overal kon krijgen, ook bij de avondsupermarkt en nachtapotheek, en dat ik op vakantie bijvoorbeeld niet perse op zoek hoefde te gaan naar de plaatselijke kruidvat omdat ik bijvoorbeeld een pak te weinig mee had ofzo. Nutrilon dus hier. Vrijwel ieder kind krijgt in meer of mindere mate te maken met krampjes. Wat mij wel opviel was dat de krampjes veel minder waren na een flesje moedermelk. En hier hebben wij ook de dr. Brownfles, ideaal!

11. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier ook Kruidvat, de extra care, die is hypoallergeen en tegen krampjes en moeizame ontlasting!

12. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik denk dat je er in Nederland wel vanuit mag gaan dat ieder merk van goede kwaliteit is, dus het zal niet uitmaken.

13. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ik ga ook kruidvat voeding gebruiken, niet te duur, en hoor er veel goede verhalen over

14. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Wij gebruiken Etos standaard, werkt hier prima en Julian heeft praktisch geen krampjes maar dat zal vast niet door de voedingskeuze komen

15. Saskia01

Saskia01 Actief lid

4 jan 2009
    223
    0
    0
    Hoi,
    Ik wil borstvoeding gaan geven, maar als dat niet lukt dan ga ik over op friso of nutrilon die 2 merken geven ze ook op de opvang.

16. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik geef bonbebe comfort, dit is tegen spugen en buikkrampjes,
    zit al jhbpm doorheen,

ik vind het hele fijne voeding,

en indd het is niet te voorspellen of een kind last krijgt van krampjes of niet, helaas had mijn zoontje wel ontzettend last van krampjes... we hebben het cb gevraagt of het aan de aventflessen kon liggen... daar heeft ze weinig over gezegt, mocht ze niet over zeggen zei ze...
    toen zijn we overgegaan op de s fles van difrax en sabsimplex, toen waren de krampjes gauw over :)

er valt dus niks over te zeggen, het ligt er maar net aan wat wel of niet goed valt bij je kindje, sommige doen het beter op goedkope voeding terwijl een ander kindje het toch echt op nutrilon of friso juist goed doet

17. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik heb gezocht naar de kruidvat eigen merk voeding maar kon m niet vinden in de schappen, nu heb ik geloof ik friso gekocht of nutrilon, maar kan ik nadat deze op is overgaan op de eigen merk van kruidvat???
    Scheelt toch behoorlijk wat in geld als ik dat zo lees hier...
    Ben benieuwd en hoor het graag!

18. Saskia01

Saskia01 Actief lid

4 jan 2009
    223
    0
    0
    Hey,

Je kunt altijd overstappen. Het is alleen de vraag of je baby die lust. Het schijnt dat de voedingen nog wel eens van smaak verschillen.

19. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Öke ja daar moet ik dan rekening mee houden, maar hjeb gaat bij kruidvat en etos alleen vanaf nummer 2 opvolgmelk of heb ik t verkeerd?
    Kan t namelijk op de websites ook alleen vinden vanaf nummer 2....

20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    nee, die is er gewoon vanaf nummer 1, maar het is wettelijk bepaald dat voor voeding 1 geen reclame gemaakt mag worden of info gepubliceerd mag worden, omdat 6 maanden bv aangeraden wordt

hier trouwens friso, makkelijk verkrijgbaar en toch iets goedkoper dan nutrilon (die hadden we trouwens bij de 1e en beviel ook goed)

Deel Deze Pagina