hallo, ik heb ervoor gekozen om straks flesvoeding te gaan geven. nu vraag ik me af welke flesvoeding jullie (gaan) geven? mijn verloskundige heeft friso aangeraden. zij zegt dat de baby dan de minste krampjes krijgt, klopt dit? groetjes
Ik ga altijd naar albert heijn en heb gekeken naar hun babyvoeding en daarbij besloten dat ik die gewoon neem, stuk goedkoper, ik hoor ook veel tevreden mensen over de voeding van het kruidvat...
Krampjes kan je niet voorspellen. Is heel verschillend per kindje. De een krijgt ze wel, de ander krijgt ze niet. De een krijgt ze niet met nutrilon de ander wel. De volgende krijgt ze niet met Friso en de andere juist wel. En weer een volgende krijgt ze niet van kruidvad eigen merk en het andere kindje juist wel. Denk niet dat je het van te voren kan zeggen. Toen wij kunstvoeding zijn gaan geven hebben we gekozen voor Nutrilon HA, dit is altijd prima gegaan, en kindjes hebben nooit krampen oid gehad. Als ik jou was zou ik gaan voor een merk dat je fijn vind en vooral een merk wat bij jullie in de buurt gemakkelijk te krijgen is.
hoi, sluit me bij bovenstaande reactie aan, krampjes kan je niet voorspellen. wij gebruiken hier bij allebei de jongens kruidvat voeding en allebei doen ze het er prima op. scheelt ook ontzettend in je portemonnee. ik zou gewoon met een willekeurig merk beginnen en als het goed gaat dan blijf je daar gewoon bij. succes, joyce
Gewoon een merk nemen waar jij je het prettigst bij voelt. Een vriendin van mij gebruikt friso en haar kindjes (tweeling) hadden beiden krampjes. Ikzelf gebruik nutrilon en Milan had ook krampjes. Krampjes zijn inderdaad niet te voorspellen en veel kindjes hebben daar de 1e 3 maanden eenmaal last van. Maar de dr brown fles doet trouwens wonderen bij krampjes, want sinds wij die gebruiken heeft Milan geen krampjes meer.
Ik gebruik de kruidvat voeding en ben hier erg tevreden over. Valerie vindt het lekker en het is niet duur, 6 euro per pak. Terwijl de meeste flesvoeding rond de 10 euro per pak kost.
Ik ben na 5 dagen BV, overgestapt op de fles. Ik gebruik het eigen merk van Etos, en deze bevalt prima. Jasmine doet het er goed op. En zoals eerder al werd gezegd; krampjes zijn niet te voorspellen.
Ik was (bij mijn dochter) ook met Friso gestart. lag nog in het ziekenhuis en de BV lukte niet, op hun advies Friso ivm minder krampen. Ben nu weer van plan om Fris te nemen omdat het me goed beviel. ook oplossen van voeding vond ik erg prettig. Ik had Friso comfort. poeder in flesje, half kokend water erop, roeren en half koud water erbij, temperatuur precies goed. iedereen heeft wel een waterkoker met kokend water, en bij bedrijven kan je ook theewater voor voeding vragen, heb ik nooit hoeven betalen. Het koude water had ik zelf wel bij me. Nadeel: Nutrilon kan je ook in buitenland krijgen en Friso lukt dat niet, zelfs niet in Belgie
Wat ik belangrijk vond is dat ik het overal kon krijgen, ook bij de avondsupermarkt en nachtapotheek, en dat ik op vakantie bijvoorbeeld niet perse op zoek hoefde te gaan naar de plaatselijke kruidvat omdat ik bijvoorbeeld een pak te weinig mee had ofzo. Nutrilon dus hier. Vrijwel ieder kind krijgt in meer of mindere mate te maken met krampjes. Wat mij wel opviel was dat de krampjes veel minder waren na een flesje moedermelk. En hier hebben wij ook de dr. Brownfles, ideaal!
Ik denk dat je er in Nederland wel vanuit mag gaan dat ieder merk van goede kwaliteit is, dus het zal niet uitmaken.
Wij gebruiken Etos standaard, werkt hier prima en Julian heeft praktisch geen krampjes maar dat zal vast niet door de voedingskeuze komen
Hoi, Ik wil borstvoeding gaan geven, maar als dat niet lukt dan ga ik over op friso of nutrilon die 2 merken geven ze ook op de opvang.
ik geef bonbebe comfort, dit is tegen spugen en buikkrampjes, zit al jhbpm doorheen, ik vind het hele fijne voeding, en indd het is niet te voorspellen of een kind last krijgt van krampjes of niet, helaas had mijn zoontje wel ontzettend last van krampjes... we hebben het cb gevraagt of het aan de aventflessen kon liggen... daar heeft ze weinig over gezegt, mocht ze niet over zeggen zei ze... toen zijn we overgegaan op de s fles van difrax en sabsimplex, toen waren de krampjes gauw over er valt dus niks over te zeggen, het ligt er maar net aan wat wel of niet goed valt bij je kindje, sommige doen het beter op goedkope voeding terwijl een ander kindje het toch echt op nutrilon of friso juist goed doet
Ik heb gezocht naar de kruidvat eigen merk voeding maar kon m niet vinden in de schappen, nu heb ik geloof ik friso gekocht of nutrilon, maar kan ik nadat deze op is overgaan op de eigen merk van kruidvat??? Scheelt toch behoorlijk wat in geld als ik dat zo lees hier... Ben benieuwd en hoor het graag!
Hey, Je kunt altijd overstappen. Het is alleen de vraag of je baby die lust. Het schijnt dat de voedingen nog wel eens van smaak verschillen.
Öke ja daar moet ik dan rekening mee houden, maar hjeb gaat bij kruidvat en etos alleen vanaf nummer 2 opvolgmelk of heb ik t verkeerd? Kan t namelijk op de websites ook alleen vinden vanaf nummer 2....
nee, die is er gewoon vanaf nummer 1, maar het is wettelijk bepaald dat voor voeding 1 geen reclame gemaakt mag worden of info gepubliceerd mag worden, omdat 6 maanden bv aangeraden wordt hier trouwens friso, makkelijk verkrijgbaar en toch iets goedkoper dan nutrilon (die hadden we trouwens bij de 1e en beviel ook goed)