Ik heb een gewoon matrasje met daar bovenop een aerosleep matrasbeschermer. Eveneens heb ik de speciale aerosleep hoeslakens. Nu wil ik het bedje gaan opmaken, is het dan de bedoeling dat de aerosleep matrasbeschermer rechtstreeks op het bedje wordt gelegd en daarboven op dan een hoeslakentje of wordt het matrasje nog beschermd door een molton of iets dergelijks?
Nee, de aerosleep moet direct op het matrasje. Doordat de onderkant van de aerosleep dicht is blijft de matras schoon na spugen of andere ongelukjes. Je hebt dus geen molton nodig.
Volgens mij moet je er niks meer onder leggen want anders gaat de werking van de aerosleep verloren. Ik heb er zelf geen maar er wel over gelezen en toen besloten er geen te kopen. Maar je mag er geen dichte stoflagen tussen hebben zeg maar. Dus als je tussen je matras en de aerosleep een molton legt, dan kun je net zo goed je aerosleep weglaten denk ik. Je gebruikt de aerosleep als vervanger van een molton op een matras. Dus ik zou doen: - Matras zonder hoes of iets dergelijks op de lattenbodem - aerosleep erop met de speciale hoeslaken erover - dan bed opmaken met lakentje en dekentje. Je mag dan ook geen hydrofielluier onder hoofdje leggen wat normaal wel gebruikelijk is. Want ook dan ben je werking van de aerosleep kwijt. Suc6. ps. misschien hebben anderen nog ander advies hoor!
Hier is het een miskoop want wij gebruiken dus wel een hoeslaken. Al heeft het wel nog steeds de werking dat het het matrasje schoonhoudt doordat de aerosleep alles tegenhoudt. Dat is dan wel weer prettig. Maar het bijbehorende hoeslaken is helemaal niet echt stevig? Dan heeft zo'n kleintje toch last van aerosleep?
Het bijbehorende hoeslaken is ideaal, want als ze spuugt, blijft dat droog........ ze ligt dus nooit in een natte plek. Jersey of badstof hoeslakens worden wel nat.....
Hier gaat er gewoon een molton om de matras en ook een hoeslaken, dan de aerosleep en daarboven alleen het aerosleep hoeslaken. Je kijkt anders zo tegen de zijkant van het matras aan. De onderkant van de aerosleep is toch helemaal dicht? Sommige matrassen hebben ook een dikke wasbare tijk, ik zou niet weten waarom het niet zou mogen. Heb het niet nagevraagd in de winkel. Ik heb twee aerosleep matrasjes bij het wiegje, omdat je geen hydrofiel luier mag gebruiken. ( van vriendinnen overkunnen nemen)
De verkoper in de winkel zei tegen ons dat onder het matrasje nog wel een matrasbeschermer moet.. (boven de aerosleep idd alleen nog een hoeslakentje)
Wij hebben het als volgt Matrasbeschermer matras hoeslaken aerosleep aerosleep hoeslaken de aerosleep kan op 60 graden in de wasmachine en is bijna gelijk droog als het eruit komt. Ideaal.
Het kan geen kwaad om een molton om je matras heen te doen, maar in principe is het niet nodig omdat de aerosleep een molton en zeiltje in 1 is zeg maar.
Hey, Op mijn werk gebruiken wij ook de aerosleep maar wij hebben er een normale Katoenen hoeslaken overheen hoor. Dit is net zo goed als de hoeslaken van aerosleep. Katoen is ook ademend. De aerosleep word aangeraden omdat baby's hun hoofd soms niet goed kunnen tillen en dan niet stikken in hun matras. Dit word ook zo goed gekeurd door de ggengd.
Ik heb ook een Aerosleep matrasje. Je mag onder het Aerosleep gedeelte nog wel een molton ofzo leggen maar is zonde van je moeite want de Aerosleep heeft die functie al. Hou er alleen wel rekening mee dat je van de kraamzorg geen Aerosleep mag gebruiken (hier iig niet) omdat het écht geen vocht doorlaat. Ze vinden dat te gevaarlijk als je kruiken gebruikt. Zodra de kruiken die je eventueel gebruikt weg zijn mag hij er wel omheen. Hier gewone Jersey hoeslakens over de Aerosleep gelegd. Viel me wel op dat je daardoor heen nog wel die honingraad structuur ziet. Ziet er niet echt mooi uit. Is dat weg als je echt een hoeslaken van Aerosleep gebruikt of zie je het dan nog steeds?
Even het verhaal van de kruik. Als de kruik lekt dan trekt het via de honingraat structuur direct in de absorbtie laag waardoor je kindje niet verbrand. Ik ben proefkonijn geweest daarvoor. Van de fabrikant moest ik met mijn handen en armen op de aerosleep liggen, hij goot kokend water erover vlak langs mijn armen. geloof me ik had het spaans benauwd toen ie dat deed, maar het was helemaal niet heet. Dit werkt alleen met het aerosleep hoeslakentje, omdat alleen op deze manier de structuur helemaal open blijft. Met katoen of jersey is de structuur dichter en als het met vocht in aanraking komt blijft dit nat.
Ja het leek mij ook een raar verhaal, maarja als de kraamzorg het verbied dan ben je uitgepraat haha. Tis maar voor de dagen dat ze een kruik heeft en dan mag hij er wel op. Dus heb nu het matrasje ondersteboven erin gelegd. Kleine moeite.
Maarre een kraamzorg mag je niets verbieden, ze mogen alleen advies geven. Dus als jij wil dat het blijft liggen dan moeten hun het laten liggen. Ze noteren dit wel voor het geval als er iets mocht gebeuren dat ze niet aansprakelijk zijn.
Idd, kraamhulp is hulp en mag je alleen adviseren en niets verbieden! Wij hebben destijds wel de gewone aerosleep hoeslakens icm kruiken gebruikt en is nooit wat van gezegd maar anders had ik t toch fijn gedaan: wij hadden ook zo'n enge demo gehad en toen was ik helemaal overtuigd dat dit het veiligst is!