Last van eerste trimester?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door ShellShell, 6 aug 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShellShell

    ShellShell Actief lid

    14 aug 2023
    138
    102
    43
    Vrouw
    Hey,

    In mijn vorige zwangerschap had ik in mijn eerste trimester ook covid gekregen. Hierdoor was ik behoorlijk ziek.

    Momenteel ben ik weer zwanger en kwam bij mij de vraag op: kan je er je hand voor in het vuur steken dat je je ziek gaat voelen of zijn er meiden die bijna of helemaal geen last hadden van symptonen in het eerste trimester.

    Ik ben een beetje nieuwsgierig of ik mij mogelijk onterecht zorgen maak en het dus ook kan dat je nergens last van gaat hebben.

    Uiteindelijk zal de tijd het leren, maar het scheelt in gedachten als ik hoor dat het niet zo hoeft te zijn. Vandaar de vraag;)

    Groetjes:)
     
  2. Mirte94

    Mirte94 Actief lid

    8 jun 2024
    122
    257
    63
    Natuurlijk kan het zo zijn dat je nergens last van hebt. Iedereen reageert weer anders op HCG en ook per zwangerschap kan het enorm verschillen. Ik zou me dus zeker geen zorgen gaan maken over je ziek voelen, voordat het zover is.
     
    ShellShell vindt dit leuk.
  3. pingpongpcos

    pingpongpcos Bekend lid

    22 mrt 2024
    831
    738
    93
    Vrouw
    Ik sprak gisteren met iemand die vertelde dat ze zich haar hele zwangerschap super voelde! Totaal geen misselijkheid oid, dus het kan zeker :) Oh, en een vriendin van me kwam er pas met 15 weken achter dat ze zwanger was (onregelmatige cyclus + van de gyn te horen gekregen dat ze 'echt niet zwanger kon zijn', dus had ze ook niet getest). Zij heeft dus letterlijk niks gemerkt.

    Ik zit zelf pas op 4,5 week, dus aan mijn (tot dusver erg goede) ervaring heb je weinig, haha.
     
    ShellShell vindt dit leuk.
  4. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.878
    16.030
    113
    Hier telkens andere klachten. Van veel overgeven tot nergens last van. Overigens ook niet geslachtsgebonden.

    Geniet er van als je je goed voelt. Hoeveelheid klachten zegt gelukkig niks over het verloop :)
     
    ShellShell vindt dit leuk.
  5. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.362
    2.252
    113
    Vrouw
    Hier beide zwangerschappen niet hoeven spugen, wel wat last van misselijkheid (bij de tweede erger dan bij de eerste, maar dat vind ik goed te verklaren door het feit dat ik al een kleintje had lopen die ook nog niet doorsliep..:rolleyes: ik was moeeeee en die combinatie met een prille zwangerschap was wel een beetje pittig:|). Het ging allebei de keren met de nodige ups en downs, maar nooit echt serieus ziek gevoeld. Dat hoeft dus echt niet te gebeuren:thumup:
     
    ShellShell vindt dit leuk.
  6. ShellShell

    ShellShell Actief lid

    14 aug 2023
    138
    102
    43
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties allemaal♡!

    Momenteel voel ik mij nog steeds prima en kan lekker veel eten. Zou leuk zijn als het zo blijft en anders is het wat het is.

    Maar wel fijn meerdere ervaringen te lezen!
     
  7. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.421
    6.038
    113
    Vrouw
    Bij de eerste voelde ik me eigenlijk de hele zwangerschap ‘slecht’, wel waren de eerste weken het pittigst. De 2e zwangerschap was totaal anders, helemaal niet ziek gevoeld, kon juist veel eten. Vervelend dat het zo onzeker is hè, wat het dit x met je lijf gaat doen?
     
    ShellShell vindt dit leuk.
  8. ShellShell

    ShellShell Actief lid

    14 aug 2023
    138
    102
    43
    Vrouw
    Klopt ik merk dan toch dat ik een beetje de mogelijkheid wil om te plannen voor als het ineens zwaar zou worden. Totaal onmogelijk natuurlijk:roflmao:!

    Ik voel mij tot nu toe best top. Hele lichte symptomen. Alleen met sport merk ik dat ik momenteel minder presteer. Maar dat is niet het ergste van de wereld;)!
     

Deel Deze Pagina