hoi, Mijn zoontje is bijna 8 weken, maar wel 6wk te vroeg geboren. Hij had erg last van krampjes, dat is nu iets minder, maar hij heeft nu wel heel erg dat hij steeds (lijkt te) moeten poepen en dat het niet lukt. Hij laat dan wel steeds windjes en is erg aan het drukken en vaak dan ook erg aan het huilen. Soms poept hij een dag niet of hooguit twee dagen. En zijn poep is ook nooit hard ofzo. Hij krijgt flesvoeding, nutrilon. Weet je hoe dit komt en of ik er wat aan kan doen? Ohja hij krijgt ook een ijzerdrankje, omdat zijn ijzer te laag was, daar kunnen ze ook last van hebben staat op de bijsluiter. Ik geef dit nu al een paar dagen na de voeding ipv ervoor. Alvast bedankt voor je antwoord. Groetjes Patricia en Celeno
heey, Het is eigenlijk nog een beetje hetzelfde. De krampjes lijken minder te worden en omdat hij weer aan het spugen was steeds geef ik nu een beetje nutriton door de voeding. De laatste dagen poept hij wel weer elke dag, maar hij blijft toch aan het kreunen iedere keer en af en toe ook echt huilen. Zijn poep is ook nog steeds niet hard. Groetjes
Niet de hele dag door, paar keer per dag, meestal na de fles. Lijkt gewoon of hij aan het poepen is, maar dat het niet lukt. Soms komen er wel windjes en soms poept hij dan ook gewoon. Maar soms is hij dan echt aan het huilen erbij, dit is gelukkig niet altijd.
Als hij nou nog steeds last heeft met het poepen kan je ook de voeding wat verdunnen door wat meer (10cc) water aan de fles toe te voegen. Bij veel last van krampjes misschien ook eens sab simplex proberen. Veel positieve ervaringen van mensen. Ilja
hoi Maar als zijn poep niet hard is, eerder dun, moet ik dan ook wat meer water bij de fles doen? Vandaag moeten we weer naar het ziekenhuis, kijken of we al met het ijzerdrankje kunnen stoppen. En kijken wat hun verder zeggen. Groetjes
Nee als zijn ontlasting dun is hoef je de voeding niet te verdunnen. Overleg het eens met de kinderarts als je er toch heen moet. Succes. Ilja
Sab simplex is verkrijgbaar in Duitsland. Ik weet dat velen het ook online bestellen. Gebruik anders eens even de zoekfunctie je zult dan veel reacties lezen en waar het besteld / gehaald kan worden. Ilja