Lasagnesaus recept gezocht!

Discussie in 'De lounge' gestart door Khlo, 21 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik ben op zoek naar een lekker recept voor lasagnesaus. Er eten 2 kids mee dus niet te pittig. Ik maak zelf altijd pasta/pizzasaus maar ik ben op zoek naar dat echt lekkere lasagnasaus recept. Hij wordt nu altijd wat waterig...

Help? :)

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik volg niet echt een recept maar als ik een recept zou zoeken, zou ik zeker jamie oliver proberen.

Zelf maak ik een bolognaise saus ( Ontbijt spek in kleine stukjes, gehakt rullen, ui en knoflook erdoor. Bruin bakken, peper en zout toevoegen, winterpeen, bleekselderij en courgette toevoegen. Dan 2 pakjes gezeefde tomaat en een scheut rode wijn erbij. Heel de middag laten sudderen. ) waarvan ik een deel invries voor pasta en een deel lasagne van maak. Daar doe ik nog een simpele beciamel bij ( Roomboter in de pan, als de bellen verschijnen een schep bloem, dit even roeren en laten garen, melk toevoegen, roeren roeren, indikken, peper, zout ) en dan laagjes maken door rode saus, lasagne, witte saus, rode saus, diepvries spinazie, lasagne, witte saus, geraspte kaas.

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik maak altijd de bolognesesaus van matt preston. Ook de bechamelsaus van hem is heerlijk!! Tis wel wat werk, maar ik maak het eens in de zoveel tijd en dan grote hoeveelheden (15 kilobakken lasagne om in te vriezen).

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik gebruik gepelde tomaten als saus.
    En de bechamelsaus maak ik van 25 gram margine, 2 eetlepels tarwebloem en dan 500 ml melk erbij.

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
  6. Islah

Islah Niet meer actief

Ik maak lasagnesaus met een blik gepelde tomaten en groenten (bv. courgette, ui, paprika) en kook altijd nog wat extra grote stukken groenten mee (voornamelijk wortel, maar kan bv. ook aubergine zijn) en vervolgens pureer ik de helft van de saus met die stukken groenten erdoor dus. Dan is het gebonden op een gezonde manier en ook nog eens erg lekker.

7. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Ook een belangrijke tip is laat je lasagna rusten voor je hem aansnijdt. 5 minuten buiten de oven.

Verder doe ik altijd maar wat. Hij smaakt altijd anders maar lees hier leuke aanraders die ik ga uittesten.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.286
    10.251
    113
    Jamie oliver heeft lekkere recepten.
    In het kort ons recept: ui fijnsnijden in de pan met boter en beetje olie, zachtjes garen zodat ze niet bruin worden maar zacht en zoeter, knoflookteentje er bij en groente blokjes naar keuze (bijv courgette)een blikje tomatenpuree. Tomatenpuree altijd even mee bakken anders is het zuur.
    Afblussen met klein beetje balsamico azijn ( niet boven hangen dit stinkt even maar is zo lekker)en blik gepelde tomaat.naar smaak peper, zout toevoegen, (bouillonblokje kan ook)als het te zuur is een klein beetje suiker.
    Voor grove sus kun je er met een stamper door anders met een blender.wanneer het te dik is klein beetje water.

Is ook de perfecte saus voor op de pizza of met macaroni.

9. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yes heb ik nu ook gedaan. Alleen ook tomatenpassatta erdoor. Hij smaakte top :)!

10. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
  11. my1969

my1969 Actief lid

26 aug 2009
    216
    17
    18