Moed zakt me in de schoenen.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Roosjemaria, 12 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosjemaria

11 feb 2022
    44
    21
    8
    Vrouw
    Hallo allemaal,
    Ik ben al moeder van 2 zoons. Elke keer snel zwanger. Mijn 1e zoon heb ik met een andere man. Nu met mijn huidige partner waarbij ik ook al een zoon heb willen voor een 3e gaan.

ik zit al in ronde 5 of 6 we zijn iig al sinds maart bezig. Ik gebruik de billingsmethode en hebben altijd gemeenschap op de dag dat ik het meeste rekbaar slijm heb. Nu denk ik dat ik misschien verkleefde eileiders heb gekregen want ik heb een soa gehad mycoplasma in 2021 en deze is nooit behandeld. Wel heb ik nog een zoon gekregen in 2023. Anders kan ik me gewoon geen reden bedenken waarom het niet lukt. Iemand nog tips?

Beay vindt dit leuk.
  2. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.860
    3.162
    113
    Vrouw
    Je kan onderzoek aanvragen bij de huisarts om te kijken of er idd een verkleving is, gezien je verleden met een niet behandelde soa.

3. Roosjemaria

11 feb 2022
    44
    21
    8
    Vrouw
    Heb ik gedaan. Helaas is er voor deze soa ook geen behandeling, die is niet nodig zei de huisarts toen. Omdat ik ver na die tijd nog wel een kind heb gekregen wil de huisarts me hiervoor nog niet door verwijzen helaas.

4. Shalom

Shalom Fanatiek lid

15 jan 2024
    1.253
    778
    113
    Ronde 5 of 6 is nog helemaal niet lang. En als de huisarts zegt sat het geen probleem is wbt de soa zou ik dat ook loslaten.
    Ik zou gewoon geduld hebben. Wellicht dat je je ovulatie wat meer in kaart kan brengen. Meest rekbaar slijm zegt niet alles over de dag van je ovulatie.

TheBronx en Snoepjes vinden dit leuk.
  5. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    901
    736
    93
    Vrouw
    Als je rond de ovulatie om de dag klust zit je goed. Gewoon nog even proberen, je bent pas een paar maanden bezig;) Als het over 6 maanden nog niet gelukt is kan je naar de huisarts voor een doorverwijzing.

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.858
    2.845
    113
    Noord-Holland
    Je had geluk dat je twee keer snel zwanger was. Gemiddeld duurt het een jaar. Ronde 5-6 is zeker geen reden voor wanhoop.

Snoepjes vindt dit leuk.
  7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.745
    15.512
    113
    Nabij Utrecht
    Je bent pas in ronde 5-6. Geeft het de tijd ;)

Wanneer het na 1,5 jaar gericht proberen nog niet raak is, kan je bij de huisarts een verwijzing vragen.

Ik zou iig wel gebruik maken van ovutesten zodat je zeker weet dat je op de juiste momenten sex hebt.

Snoepjes vindt dit leuk.
  8. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.868
    8.022
    113
    Vanaf 1 jaar proberen 'mag' je al aankloppen. 1,5 jaar hoef je niet te wachten. Scheelt toch weer een half jaartje want eer je door alle onderzoeken heen bent ben je ook weer wat verder, ts.

9. Beay

Beay Bekend lid

29 jul 2019
    778
    585
    93
    Vrouw
    Dit klinkt niet aardig, maar zo bedoel ik het niet (want ik ben ook al oud).
    Ik heb gemerkt, sinds ik ouder ben, ik de dag van het meeste rekbare slijm, de eisprong al heb gehad.
    Alsof het allemaal 2 dagen later pas komt ofzo.
    Als dit bij jou het geval is en je hebt juist op die dag Seks, dan ben je dus te laat.
    Meet eens je temperatuur voor een maandje! Misschien geeft dat inzicht!

Roosjemaria vindt dit leuk.
  10. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    9.902
    8.222
    113
    Vrouw
    5/6 rondes is echt nog niet lang, al snap ik dat dat wel zo voelt. Gemiddeld staat er een jaar om zwanger te worden, erna kun je naar de huisarts gaan. Dat je 2 keer snel zwanger bent geworden zegt helaas niks over een volgende zwangerschap.

11. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    1.992
    1.531
    113
    Vrouw
    5-6 rondes pas zou ik zeggen ipv al. Echt heel normaal. Dat je eerder sneller zwanger werd zegt weinig, je hebt maandelijks een percentage kans, en met geluk is het dan de eerste ronde raak. Alles binnen een jaar is sowieso normaal.
    Vergeet ook niet dat je ouder wordt en de kwaliteit van je eitjes minder is dan een paar jaar geleden, vruchtbaarheid neemt met de jaren af.

12. ShellShell

ShellShell Actief lid

14 aug 2023
    328
    254
    63
    Vrouw
    Hoop voor je dat het snel raak zal zijn! Snap best dat je angstig bent aangezien het voorheen super snel ging.

Dan sta je gevoelsmatig ook anders in de running dan iemand die gewend is dat het wat langer duurt.

Dan voelt 6 maanden logischerwijs al lang. Terwijl iemand die dit juist gewend is als kort. Zit dan echt in wat je als eigen refentiekader hebt.

Echter las ik dat het vaker voorkomt dat stellen wel 1 à 2 jaar bezig zijn.

Succes en houd moed <3!

Sylver vindt dit leuk.
  13. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.771
    817
    113
    Mag ik vragen hoe oud je bent? Je wilt na goed een half jaar naar de huisarts, maar zonder aanleiding. Dat je eerder snel zwanger was is natuurlijk heel fijn, maar betekent niet dat dat elke keer zo is. Ik heb voor mijn zoon 15 maanden nodig gehad, terwijl bij mijn dochter was ik net een week gestopt met de pil, dus waarschijnlijk door de pil heen. Dus dan sta je er heel anders in. Ik zou het zeker nog een half jaar proberen.

14. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.857
    1.753
    113
    Ik herken het gevoel wel. De eerste was echt meteen raak, ik had nog niet eens een echte menstruatie gehad na het stoppen van de pil.

De 2e duurde 10 maanden en na een half jaar begon ik ook te twijfelen of het nog wel ging lukken.

Ik kan me voorstellen dat als je al 2 keer eerder vlot zwanger bent geworden, je nu ook had verwacht dat dat zo zou zijn. En dan komen de twijfels, is er iets mis?

Maar gemiddeld staat er idd een jaar voor, dus het is nog helemaal geen reden tot zorg.
    Wel is al die onzekerheid ontzettend rot natuurlijk

15. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.152
    1.947
    113
    Hoe oud ben je? Dat maakt veel verschil in of je na een half jaar of een jaar naar huisarts kan gaan voor een verwijzing.
    Het is wel zo dat als je iets ouder wordt, het zwanger soms ook wat langer kan duren.

En rekbaar slijm is inderdaad niet betrouwbaar. Ik zou eens proberen met ovulatietesten. Dan ben je zekerder van je timing.

16. Roosjemaria

11 feb 2022
    44
    21
    8
    Vrouw
    Hoi Dames,

bedankt voor al jullie reacties.
    Ik ben 27. Heb net intake gehad bij fertiliteit omdat ik dus nu ook op dag 70 alweer zit van eisprong. Ze hebben even gekeken en beeld lijkt niet zo op

17. Roosjemaria

11 feb 2022
    44
    21
    8
    Vrouw
    Sorry vorige bericht ging niet goed.

Ik heb dus een intake gehad omdat mijn ovulatie dus ontspoord is en ik had van de gyn als advies gekregen als het een half jaar niet zou lukken dan verwijzing fertipoli. Vandaar. Beeld op echo leek zo niet op PCOS, heb nu bloedonderzoek gehad dus even afwachten. Als alle onderzoeken goed zijn dan word beleid waars met medicatie eisprong. Het is ook lastig zwanger worden met lange cyclus

Deel Deze Pagina