Lange periode bruin bloedverlies voor menstruatie, hoe komt dat??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Leeuwtje86, 26 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwtje86

9 mrt 2012
    96
    0
    0
    Hoi,

Heel graag zou ik willen weten of er meer meiden zijn die hier last van hebben en misschien weten hoe het komt (al mee naar de huisarts geweest?).
    Ik heb voor mijn laatste 4 menstruaties een zeer lange periode van bruin bloedverlies gehad (tussen de 7 en 12 dagen, voordat ik ongesteld word). Het begint lichtbruin en wordt steeds donkerder van kleur. Toen ik de pil slikte had ik hier ook last van, maar dan zo'n 2 a 3 dagen voor mijn menstruatie.
    Nu vraag ik me echt af hoe dit komt en waarom dit zo lang duurt?? Ik vind het namelijk heel vervelend, aangezien het me erg onzeker maakt. Je vraagt je iedere keer maar weer af 'Zou het een innesteling zijn? Oud bloed wat plaats moet maken?' en vervolgens BAM! word je ongesteld... Niet leuk dus!! Over 3 dagen is mijn NOD, maar ik heb al 6 dagen bruin bloedverlies gehad. Dus ik weet alweer hoelaat het is...
    Vrijdag wil ik daarom graag een afspraak met de huisarts maken, want ik vind dit heel vreemd. Maar misschien dat hier al iemand mij kan vertellen hoe het komt dat ik al zolang bruin bloedverlies voor mijn menstruatie heb? Ervaringen?

2. Testjes4

Testjes4 Niet meer actief

Toevallig..

Is het niet dat ik daar nu voor het eerst in mijn leven last van heb!
    Mijn cyclus is 35 dagen en op dag 26 begon ik 'smorgens te bloeden, idd ook veel donkerbruin, vanmorgen voor het eerst een beetje rood en nu weer bruin.. het houd nu al 9 dagen aan, terwijl ik normaal als ik menstrueer 4 dagen en heel veel vloei.. nu niets... wel maagzuur, soms misselijk, soms menstruatiekrampen, soms niet.. pijn in mijn borsten en chagrijnig... kan van alles zijn dus ;)

Ik wilde vanmorgen naar mijn huisarts.. had het toch afgezegd omdat ik het nog even af wilde wachten...

Ik denk iedere keer dat ik nu ongesteld ben geworden, maar dan stopt het bloeden weer.. er zit ook niets tot nauwelijk iets op het verband.. tampon gaat niet, te weinig bloed... tis raar!

3. Leeuwtje86

9 mrt 2012
    96
    0
    0
    Ja vreemd he? Je weet niet goed wat je ervan moet denken. Ik heb dan ook allerlei menstruatie achtige kwaaltjes. Zeurende pijn in mijn onderbuik, puistjes, soms vlagen van misselijkheid. Helaas is het iedere keer nog geeindigd in een ongesteldheid... (echt rood bloed) Ik hoop voor jou natuurlijk niet! Misschien dat iemand die dit leest wel weet wat het kan zijn? Anders zal ik vrijdag aan de huisarts eens wat duidelijkheid vragen.

4. Testjes4

Testjes4 Niet meer actief

Ik kijk het idd ook tot vrijdag aan en dan toch maar even langs de HA, jij ook succes..;)

5. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik herken dit helaas ook!!

Ben al sinds 2008 gestopt met de pil en nooit last van gehad. Ook in het begin niet toen we besloten om voor een kleintje te gaan.

Ongeveer een half jaar geleden kreeg ik soms wat bruine afscheiding de dag voor mijn ongi. Inmiddels is dat bij mij zo'n 5 dagen ervoor en nog zo'n 3 dagen erna!
    Ik word er ook gek van! Zo lang inlegkruisjes/tampons gebruiken vind ik echt niet fijn!

Ik weet inmiddels wel dat zodra ik bruin heb gezien het game over is!

Heb aan de gyn gevraagd of dit kwaad kan voor een innesteling. Het bruin komt namelijk al na ongeveer een week na mijn ei.
    Volgens haar was dit geen probleem. (waar ik echt mijn vraagtekens bij heb!)

Ik heb zelf het vermoeden dat het wel eens door endometriose zou kunnen komen. Mijn menstruaties worden steeds pijnlijker en op de echo is er een cyste gezien. Ik krijg 7 aug een kijkoperatie om te kijken of ik inderdaad endo heb!

Sorry, heel verhaal! Maar komt er op neer dat het volgens de gyn geen kwaad kan!

6. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Ja, ik heb dat idd ook, paar dagen voor ik echt ongi wordt. Ook een keer nagevraagd bij de gyneacoloog die zei dat zolang het elke maand ongeveer hetzelfde is dan is dat gewoon normaal voor je. Dat is dan zeg maar je cyclus. Het heet doorbraakvloeien (is mij toen verteld).
    Als het ineens komt opzetten is het natuurlijk altijd goed om het even te laten bekijken.
    De gyneacoloog heeft me een keer progestoreen "pessaries" voorgeschreven. Excuses, ik zie een gyneacoloog hier en heb geen idee wat pessaries in het Nederlands zijn. Het zijn zeg maar gel kogels die je daaronder erin duwt zoals een tampon. Dat moest ik een keer 2 weken, 2 keer per dag doen. Hielp goed, want heb er toen een hele tijd geen last van gehad.
    Dus het zal op zich niks bijzonders zijn hoogstwaarschijnlijk (altijd even navragen natuurlijk), maar hoogst vervelend idd...
    Succes bij de ha!

7. Leeuwtje86

9 mrt 2012
    96
    0
    0
    Fijn om te lezen dat er meer meiden last van hebben, al is het gewoon supervervelend! Tja, het vrouwenlichaam... :)
    @Liefkleintje: ik heb eerlijk gezegd nog nooit van endometriose gehoord? Maar ik wens je heel veel succes met de kijkoperatie! Ik heb zelf verder geen pijnlijke menstruaties, alleen wat zeurende pijn in mijn onderbuik en bovenbenen.
    @Does81: Het kan inderdaad doorbraak vloeien zijn, maar daar hangen ook weer verschillende oorzaken aan vast. Je kunt het namelijk ook krijgen als je zwanger bent. Lekker verwarrend dus :)
    Ik wacht mijn menstruatie even af (een heel klein beetje hoop blijf je namelijk toch houden, totdat je echt rood bloed verliest he...) en zal dan mijn HA wel eens even goed gaan ondervragen ;). Ik laat jullie zijn uitleg weten!

8. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik heb het ook, maar bij mij begint het met heel lichtroze. Dat wordt dat bruin en later rood en na een week ongeveer wordt ik ongesteld. Ik heb het sinds ik met de pil gestopt ben elke maand, dus het zal er toch wel bijhoren.

9. ingie1983

ingie1983 Actief lid

22 jul 2009
    252
    0
    0
    Zuid Holland
    Toevallig heb ik er ook last van. Deze eerste ronde voor ons tweede kindje. Vorige week donderdag de 21ste eisprong gehad, en vanochtend ineens plasje helderrood bloed, nu alleen nog bruin.Trouwens wel enorm gevoelige-pijnlijke borsten. Heb ook al een topic geopend dat ik ineens na het vrijen een bloeding kreeg, ook zo raar. Mijn nod is volgende week, maar na al deze verhalen lijkt het er dus sterk op dat ik gewoon ongi ga worden helaas... We wachten het maar af..

10. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    @Leeuwtje, het kan idd een hele rij redenen zijn waarom, handig haha!
    Ik ben nagekeken voor endo idd tijdens onze testen en bleek het niet te hebben. Ben letterlijk helemaal bekeken.
    Als je merkt dat het er is, kan het natuurlijk nooit kwaad om het even na te laten kijken. :) Kan zijn dat de ha een uitstrijkje doet of evt doorstuurt. Het vrouwelijk lijf houdt je zeker bezig haha! :D

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    In de meeste gevallen kan het geen kwaad. Ik heb het ook, de ene cyclus begint het wat eerder dan de andere. Daarnaast had ik het ook een aantal dagen voor de eisprong. Maar ook ik ben helemaal binnenste buiten gekeerd (echo's, hysterescopie en later nog een laparoscopie) , maar niets gevonden. Dus dan is de conclusie 'het hoort bij je'.

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hey Leeuwtje en Does, ik heb dat ook gehad. Moest van de gyn toen ook progesterone pillen nemen (je kan ze nemen in de vorm van suppo of oraal). En dat werkt heel goed.
    De reden dat je begint te bloeden (lichtjes) is de geleidelijke afname van progesteron tijdens je cyclus. Wanneer je lichaam het sein geeft dat je niet zwanger bent, dan begint je lichaam met de afname in productie van progesteron is mij uitgelegd. Daarom dat je kan bruinverlies hebben. Maar het kan ook andere oorzaken hebben dus eigenlijk zou ik naar de gyn gaan, dan ben je zekerder.
    Tijdens de zwangerschap kan je idd ook wat verlies hebben (eisprongbloeding, innestelingsbloeding, etc) maar dat zou niet zoveel dagen aanhouden denk ik.

13. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Ik had de laatste cyclussen ook heel erg gewoon wel 5 dagen lang en dan pas echt ongesteld. Ik was gewoon bang dat ik in de overgang was gekomen aangezien ik nog maar 1 eierstok heb! Maar niets is minder waar. Onze 2e kindje is onderweg!! Dus het wil niets zeggen.....

14. Leeuwtje86

9 mrt 2012
    96
    0
    0
    Ik zou jullie nog even op de hoogte houden, dus bij deze! Ik ben vandaag bij de huisarts geweest (i.v.m. met vakantieperiode kon ik vandaag pas terecht!) en heb een verwijzing naar de gyneacoloog gekregen. Helaas kon de huisarts me niet vertellen wat de oorzaak was van het bruine bloedverlies. Waarschijnlijk had het met hormonen te maken. Gelukkig dacht hij heel erg met me mee (zwangerschapswens) en hoopte dat de gyneacoloog me meer duidelijkheid kon geven. Ik wacht nog op een afspraak, dus hoop snel wat meer te weten!

Deel Deze Pagina