Langdurig ongesteld

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Asley, 27 sep 2024.

1. Asley

Asley Bekend lid

4 apr 2018
    501
    159
    43
    Vrouw
    Ik ben 9 weken geleden bevallen en ongeveer 2,5 week geleden weer voor het eerst ongesteld geworden. Alleen stopt de ongesteldheid maar niet! Het is niet heeeeel veel.. 2 super tampons vol op een dag. Maar ik ben het wel aardig zat:rolleyes: zijn er meer die dit hebben gehad? Ging dit snel weer over?

2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.221
    2.120
    113
    Vrouw
    Nederland
    Die eerste keer ongesteld.... vreselijk inderdaad. Ik had weer kraamverband in. Het duurde ook vrij lang. Maar 2,5 week vind ik wel vrij lang, zeker omdat het zo heftig is. Ik zou de huisarts bellen (of vragen aan je verloskundige/gynaecoloog).

De eerste 3x na de bevalling waren vrij heftig, daarna werd het weer normaal.

3. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.073
    3.154
    113
    Vrouw
    Ja, herkenbaar na tweede bevalling. Eigenlijk net toen ik contact had opgenomen met de huisarts en de pil had thuis liggen voor een reset, stopte het. Maar bij mij heeft het ook 3 weken geduurd. Ik ben toen wel nog op controle geweest bij de verloskundige, dat vond ik wel een prettig idee.

4. Asley

Asley Bekend lid

4 apr 2018
    501
    159
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!
    Mijn huisarts zegt dat ik het 3 maanden moet afwachten. Maar dat vind ik best lang? Begin nu ook best moe te worden!
    Ik ga maandag maar de verloskundige bellen, kijken of zij toch nog iets kan betekenen. Ik dacht dat die alleen voor de eerste 2 weken na de bevalling waren? Mijn dochter is zondag 10 weken.. Bloeden is helaas nog net zo hevig

5. Shalom

Shalom Fanatiek lid

15 jan 2024
    1.100
    650
    113
    Nee hoor. Tot zeker 6 weken na de bevalling. Dan heb je nog een controleafspraak doorgaans.

Je kan als de huisarts niets doet zeker de verloskundige nog bellen voor advies en evt doorverwijzing. En met lang veel bloedverlies zou ik dat zeker doen.

Asley vindt dit leuk.
  6. Asley

Asley Bekend lid

4 apr 2018
    501
    159
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Ik zit nu in de stopweek. Als het over een paar dagen niet over is dan ga ik bellen!

7. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.660
    3.462
    113
    Ik heb ook enorm lang gebloed. 2 weken na de ks stopte het bloeden en 2 weken later begon het weer. Ik was ervan uitgegaan dat het m’n menstruatie was. 6 weken later bloedde ik nog. Gyn heeft even gekeken. Niets aan de hand. M’n baarmoeder moest blijkbaar nog iets opruimen. Heel snel daarna stopte het gelukkig.

8. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.662
    1.019
    113
    Vrouw
    Hier de eerste 3 menstruaties in 2 dagen volledige leegloop en toen nog 1,5 week licht ongesteld. Vanaf menstruatie 4 werd het 1 dag leegloop (ik bedoel dan kraamverband wat ik elke 30 min moet wisselen) en dag of 8-9 licht ongesteld .. benieuwd hoe het nu gaat 7 maanden na de bevalling. Het lijkt wel steeds iets minder heftig te worden. Bij eerdere bevallingen niet zo gehad overigens

Deel Deze Pagina