Lang weekend weg met pasgeboren baby?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Loes23, 13 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes23

Loes23 Actief lid

23 jul 2013
    415
    382
    63
    Het is zomervakantie en mijn man wil graag een lang weekendje weg met ons gezin in Nederland. We hebben een zoontje die dan pas 4 weekjes oud is en een zoon van 6 jaar. Hij vind het belangrijk dat ook onze zoon van 6 kan uitkijken naar iets leuks (een korte 'vakantie') Zeker nu alle aandacht naar zijn broertje uitgaat. Ik twijfel of we dit moeten doen.... Gewoon omdat hij nog zo klein en pasgeboren is.

Mijn man wil een wat luxer huisje huren (bij CenterParcs). Wij (ik en onze baby) kunnen dan gewoon ons ritme aanhouden, met voedingen en slaapjes in het huisje. Hij wil dan met onze oudste wat leuke dingen gaan doen op en rond het park.

Ik voel me verder prima, ook met onze kleine gaat het verder goed. Maar toch twijfel ik... Zouden jullie dit doen?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.626
    5.653
    113
    Natuurlijk gaan! alles wat je thuis kan kan je daar ook. Je hebt ook speciale kinderhuisjes hoef je niet alles mee te nemen. Ik zou niet eens een weekendje gaan, zo voorbij. Lekker een midweekje of een week.

3. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Gewoon gaan! Als alles goed gaat is het toch lekker even! En idd, voor de oudste is het toch ook heerlijk om toch nog op vakantie te zijn! Zou lekker een midweek of weekje gaan! Lekker er even tussenuit, en zoals deedee91 zegt, centerparcs heeft huisjes waar alles al is, dus je hoeft heel veel dingen niet mee te sjouwen! Ideaal! Veel plezier!

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    In een huisje zou ik dat wel hebben aangedurfd met mijn jongste, als je je nu goed voelt zou ik dus gaan!

5. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ik zou ook gaan. Wij hadden 2 jaar geleden een pasgeboren baby en wilde ook voor de oudere kinderen er even uit. We zijn toen de baby 6 weken oud was een weekje naar een landal park geweest. Viel me heel erg mee met kleine baby. Ben zelf helemaal niet zo’n held, maar t beviel goed en de middelste en oudste vonden t ook fijn even er uit.

6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Juist doen, zo klein zijn ze juist nog zo makkelijk.

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Doen! Ik zou ook gewoon een week gas. Al die moeite van inpakken, rijden , settelen voor een paar dagen lijkt me niet de moeite waard. Zo'n jonge baby slaapt toch nog overal en altijd, dus voor he andere kind is het juist leuk om even op vakantie te zijn en voor de baby maakt het niet uit.

Wij zijn met onze jongste toen hij 6 weken was ook op vakantie geweest. En de oudste was 7 weken toen we voor het eerst gingen kamperen. Ging allemaal prima.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.510
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja hoor ik zou het lekker doen. Ik zou alleen niet naar het zwembad gaan met zo’n kleintje maar verder toch heerlijk, lekker wandelen enzo

9. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Persoonlijk sluit ik me aan bij bovenstaande: ikzelf zou dit zéker doen!
    Maar belangrijkst is gewoon hoe het voor jou voelt. Jij hebt net een pasgeboren baby, met alle gevoelens en hormonen die daarbij horen. Blijf jij liever thuis in je eigen bedje, dan is dat wat mij betreft reden genoeg om thuis te blijven. Dan gaat je man toch lekker een paar daguitstapjes doen met de oudste?

Ofwel: praktisch lijkt me er in ieder geval niks op tegen, maar laat je gevoel beslissen.

10. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Wij zijn met een 3 weken oude baby weggeweest.
    Met baby en mij ging het goed. Dat was de enige voorwaarde, omdat je inderdaad oudere kinderen hebt en die kun je een vakantie niet ontnemen daarom vind ik.
    En vakantie gevoel heb je al snel natuurlijk. Je hoeft ook helemaal niet ver weg te gaan. Zodat mocht het niet goed gaan dan ben je zo weer thuis.

Dus ik zou gaan. Gewoon rustig aan en niet te moeilijk denken. En vooral veel plezier en leuke herinneringen maken als gezin van 4!

11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.259
    25.715
    113
    Wij zijn 2 wkn op vakantie geweest in het Hof van Saksen toen onze jongste 6 wkn was. Was heerlijk en prima te doen met een jonge baby. Die sliep veel in de kinderwagen of in de draagzak. Oudste kinderen hadden zo een echt vakantiegevoel. Ik zie geen redenen waarom een weekend weg niet zou kunnen, ik zou er juist een wat langere tijd van maken ;)

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.150
    35.792
    113
    Waarom denk jij dat het geen goed idee is?
    Ik zou het gewoon doen, maar je moet jezelf er wel goed bij voelen.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik kan me voorstellen dat je nu nog twijfelt... als je gaat is de baby 4 weken- hoe oud is je ukkie nu? Kan me voorstellen dat het nú voelt als eng/spannend.. maar met iedere week die er voorbij gaat, wordt je zekerder etc. En wat anderen zeggen: Ik zou proberen wat langer, je moet zóveel inpakken - en voor een paar dagen meer niet eens zoveel meer..

14. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.841
    4.103
    113
    Ja! Absoluut als het met je baby en jezelf goed gaat.
    Wij zijn met 6 weken toen weg geweest. Kleintjes zijn op die leeftijd zo gemakkelijk vaak.

Edit: langer gaan is idd een goede tip! Week of midweek

15. Salentein

Salentein Niet meer actief

Zeker! Juist met zon ukkie! Wij zijn toen met 5’weken oude baby naar Landal gegaan. Handig juist lag nog lekker in de wandelwagen. Gewoon naar het zwembad maar dan ging ik niet zwemmen met de baby (in zn rompertje in de wagenbak ik gewoon in bikini)en dan om en om met de oudste. Uiteten sliep hij chill, speelparadijs was binnen en kon ik in het midden zitten met baby. Wij waren toen in Landal Aelderholt en jaar later Landal Land van Bartje ook heel leuk!

16. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Op deze manier zou ik het ook doen.luxe huisje, in Nederland, voor je oudste vanalles te doen vlakbij.
    Als je man lekker alles inpakt en zorgt dat het is opgeruimd voor jullie weg gaan en op vakantie ook de handen uit de mouwen steekt voor je, zou ik langer dan een weekend gaan!

Salentein vindt dit leuk.
  17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.635
    27.292
    113
    Vrouw
    En weet je? Als het echt niet leuk is, rij je ook zo weer naar huis :)

Veel plezier! :)

Kolibrie2 vindt dit leuk.
  18. Loes23

Loes23 Actief lid

23 jul 2013
    415
    382
    63
    Bedankt voor jullie reacties!! Jullie hebben mijn twijfels weg genomen. We gaan :) !!! Nu nog op zoek naar een leuk vakantiepark. Hebben jullie misschien nog tips? We zijn op zoek naar een park met wat nieuwere huisjes en het liefst in de buurt van het strand (leuk voor de oudste)

Adje vindt dit leuk.
  19. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Is hij trouwens al geboren? Ik zou het ook doen maar wel even kijken hoe je de bevalling doorstaat.
    Er is altijd wel wat vrij. Alternatief misschien zou beekse bergen kunnen zijn op dat safaripark?

20. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.259
    25.715
    113
    Ik vind Landal zelf veel fijner dan Centerparcs (veel meer vernieuwd), dus ik zou daar op de site even in de zoekfunctie je ‘eisen’ invullen. Landal heeft wel wat parken met mooie nieuwe huisjes aan de kust, ik ben er al bij een paar geweest, maar vergeet altijd welke (iig die in Nieuwvliet). En anders op de site van Centerparcs ook de zoekfunctie gebruiken.

Deel Deze Pagina