Lago maggiore of Gardameer?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door koter, 4 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Hoi hoi
    We willen graag naar Italië
    Hebben al verschillende campings gezien, kan iemand mij vertellen welkgebied ik het beste kan kiezen?
    Bijv lago maggiore of Gardameer , maakt het veel verschil?

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    100% lago Maggiore!

3. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Dank voor je reactie !
    Wil je hem toelichten?

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Al de meren zijn prachtig daar. Het grootste verschil is de drukte. Garda is het bekendst en het drukst en heeft veel leuke (toeristische) dorpjes om het meer heen.
    Wij zaten vorig jaar bij het Iseo meer. Supermooi! Veel rustiger en qua weer kan het daar iets vaker omslaan.

Wij kiezen dit jaar voor een weekje Garda, omdat we de dorpjes leuker vinden daar, maar wij staan alsnog op een kleine camping. Wij zijn niet van het massale en de meeste campings aan het Garda zijn erg groot.

5. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Het heeft te maken met de drukte en ook de omgeving is ruiger (omdat je dichterbij zwitserland zit)
    Ook een uitstapje naar Orta meer is fantastisch.
    Ik vond het Gardameer erg toeristisch

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.145
    35.789
    113
    Gardameer nooit geweest, maar lago maggiore is prachtig! Niet zo stervens druk en het is er zo mooi!

7. Butchke

Butchke Niet meer actief

Absoluut Lago Maggiore!! Gardameer is te massaal, toeristisch en Nederlands ;)

Lago Maggiore is qua natuurlijke omgeving echt 1000 keer mooier. Enig nadeel is wel dat het weer er ook veel slechter kan zijn, sowieso frisser.

8. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Denk dat we toch voor garda gaan, omdat veel campings bij maggiore badmuts verplicht stellen en dat wil ik niet, tevens kunnen we bij garda nog iets makkelijker uitstapje maken naar Venetië of Verona,
    En met twee kids is het toeristische denk ik wel wat we zoeken nu, als ze straks wat ouder zijn lijkt me maggiore dan wat beter
    Bedankt Iig voor de reacties !

9. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Hier ook Lago Maggiore hoor! Wij zitten deze zomer op camping Isolino, ik kijk er enorm naar uit! Prachtige omgeving en zoveel te zien/doen in de omgeving.

Wij hebben 2 jaar terug in de buurt van Venetië gezeten en zijn ook in de buurt van het Gardameer geweest. Man wat een mierenhoop aan mensen en alleen maar Nederlanders. Ver-schrik-ke-lijk! Op zaterdagen kom je geeneens weg daar omdat alle wegen zo'n beetje vol staan (wisseldagen van de campings).

10. Butchke

Butchke Niet meer actief

Dit idd en om het dan af te laten hangen van het dragen van badmutsen...;) ik wist het wel.
    Bij de campings aan het Gardameer is het elke dag vechten voor een plaatsje aan het zwembad. Dat zul je bij Lago Maggiore niet tegenkomen. De sfeer is er sowieso in het algemeen veel relaxter en minder aso-volk.

11. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Het is natuurlijk persoonlijke voorkeur, maar ik lees wel vaker dat mensen inderdaad een probleem hebben met die badmuts. Het maakt mij werkelijk niets uit of ik een badmuts moet dragen of niet. Ik weet dat het in veel Italiaanse zwembaden verplicht is, wij gaan al jaren ieder jaar naar Italië dus ze zitten standaard in de tas. Het ziet er niet uit, zo'n ding, maar iedereen draagt hem dus je ziet er allemaal niet uit. Je draagt het toch alleen maar in het water.

Mijn kinderen hebben er ook nooit een probleem van gemaakt, ze weten gewoon dat ze zonder dat ding niet het water in mogen. Mijn dochter was 2 toen ze het voor het eerst op moest. In het begin trok ze hem ook af, direct uit het water gehaald. Na twee keer uitproberen koos ze eieren voor haar geld. :D

12. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Gardameer voor ons! Puur alleen omdat je er geen badmuts op hoeft. Dat lukt echt niet meer bij een puber van 14. En het is er idd massaal, maar daar hebben wij geen moeite mee.

Deel Deze Pagina