Dag dames, Aan het begin van mijn zwangerschap had ik een normale bloeddruk (120/70). Nu ik over de helft van mijn zwangerschap ben, heb ik opeens een bloeddruk van 100/50. Ik ben benieuwd of meer zwangeren hier tegen aan lopen, en of je er erg veel last van hebt!
ik had geen lage bloeddruk maar wel een lagere bloeddruk rond dat termijn. Daarna ging die vanzelf weer wat omhoog.
Ik zat de laatste jaren al laag 90/60 maar in de zwangerschap ging de onderdruk naar 45. Was niet zo fijn. Goed opletten met gaan zitten en vooral opstaan uit bed, eerst op je zij rollen, dan langzaam gaan zitten, gaan staan en daarna pas voorzichtig gaan lopen. Na de zwangerschap wel weer 90/60, maar verder omhoog wil het niet meer.
Een lagere bloeddruk is normaal, omdat je omvang wat groter wordt en je lichaam ook je baby van bloed voorziet. Je kan het opkrikken met wat extra zout op het eten, zoute drop of af en een cup a soupje of opkikker.
volgens mn verloskundige is het normaal rond de helft.. dat termijn dus. Ik had ook ineens 95/50 vorige week.. was wel behoorlijk duizelig maar gelukkig weer goed. morgen weer bloeddruk meten..
Ik zit normaal redelijk hoog, maar nu 90/60. Is normaal voor het 2e trimester. Als je je verder goed voelt....
Heb er tijdens de eerste zwangerschap ook last van gehad. Zelfs zo erg dat bij mij het lampje uit ging toen we door de intratuin liepen. Gelukkig was mijn man zo bij de pinken om me te laten zitten (oke was wel in een bak met verkoopwaren maar hey ik zat), even later stond het personeel er ook al, kon ik op een stoel zitten en werd er een zak drop voor me uit de stelling gerukt Bij de tweede een stuk minder last omdat ik toen wist /en weet hoe ermee om te gaan. Zout en drop zijn erg lekker maar zoethout had ik meer aan omdat dat van nature bloeddrukverhogend werkt.
Hihi Pluk Hier ook 90/50 enzo, tot op het einde. Was soms wat duizelig, hoewel dat later minder werd. Heb een tijdje bietensap gedronken, maar getver, dan liever duizelig. Voor je kindje kan het geen kwaad, voor jezelf is het alleen lastig. Met de bevalling en daarna ook geen last van gehad.
Hier al ruim 4 maanden geen hogere bloeddruk dan 90/50. Nu in de laatste maand iets hoger. Alles geprobeerd, extra zout, drop, zoethoutthee. Niets hielp! Ik was veel duizelig, extra moe, en extreem veel hartkloppingen. Maar je kan beter een lage dan een hoge bloeddruk hebben.
Jep... en bovendien is drop eten (wat de vk aanraadde) ook geen briljant idee. Helpt weinig en bovendien eet je een berg suiker die meer kwaad dan goed doet.
klopt omdat ik mijn suiker ook in de gaten moest houden heb ik altijd voor de suikervrije versie van het drop gekozen (met laurier is ook erg lekker) Ik heb er nu ook niet echt meer last van, heel soms als ik te snel opsta wil het wel eens duizelen, maar dat komt maar zelden voor want door de MS ben ik niet meer zo snel
Hoort helemaal bij een gezonde zwangerschap, staat in de boeken als de 'mid-pregnancy drop'. Je bloeddruk hoort dus rond de 20 wkn zijn dieptepunt te bereiken . Als je daar last van hebt (duizelig e.d.), kan het natuurlijk wel lastig zijn. Bij mijn begon de bloeddruk weer langzaam omhoog te klimmen na de 30 wkn, vanaf 36 wkn weer normale waarden.
Hier ook last van een wat lagere bloeddruk....Zat normaal op 130/65 en laatste keer controle bij vk zat ik op 100/56....merk het ook wel als ik te lang stil sta bv in de kassa rij....dan wil ik wel eens wit wegtrekken. ff op mijn hurken gaan zitten helpt wel...vooral in de ochtend last van duizelingen, maar is niet heel veel. Voel het ook wel en pas mezelf er op aan.
Ik dacht ik lees even mee. Heb van mezelf al een lage bloeddruk. Toen ik net zwanger was hebben ze 'm nog eens gecheckt en het was 100/60. Ik merk dat ik nu meer last heb van duizelingen af en toe dan voorheen. Dacht het ook "op te kunnen lossen" met zoute drop maar als ik dat hier zo lees is dat niet zo'n heel goed idee. Ben benieuwd of mijn bloeddruk nog verder omlaag gaat naarmate de weken voorbij gaan.
heb hier vorige zwangerschap steeds een lage bloeddruk gehad, zat gemiddeld steeds rond de 95/50 90/45 en ja ik had er hinder van , maar enige wat hielp is er gewoon echt rekening mee houden. op tijd drinken , eten en niet teveel staan als ik te lang stil stond wilde ik nog wel eens de neiging krijgen om flauw te vallen haha
ik heb er ook last van gehad tijdens mijn zwangerschap, het werd ook niet beter tot ik bevallen was - met name omdat het verschil met mijn normale bloeddruk groot was. het schijnt dat als je altijd al een lage bloeddruk hebt, je er minder last van hebt omdat de overgang kleiner is (dat is me verteld althans). hier kwam het vooral met vlagen/aanvallen waarbij ik misselijk/duizelig/flauw werd en dan gewoon onmiddellijk rust moest nemen en liggen om niet flauw te gaan vallen. meestal gebeurde het in de trein tijdens de spits heel vervelend, en je kan je er flink beroerd door voelen! maar zoals al eerder gezegd: beter te laag dan te hoog, want dat is veel gevaarlijker voor je kindje..
Hoe jouw bloeddruk nu is, is die van mij normaal en heb nu ook een bloeddruk daling en nu een onderdruk van rond de 40. Zit de hele week al steeds thuis omdat ik zo duizelig ben dat ik vrij snel flauw kan vallen. Ook ben ik ontzettend wazig alsof ik een wijntje teveel in de volle zon heb gedronken (nee heb ik niet maar de meeste mensen weten dan wel wat ik bedoel). Het is vervelend maar je doet er niet zoveel aan, rustig aan doen. Ik hoop voor je dat het snel over is! (En voor mezelf natuurlijk ook)
Hier ook, ik werd heel vroeg in de zwangerschap al snel duizelig (dat was voor mij het eerste symptoom, nog voor de test). Rond de 20 weken de laagste druk, 90/50. Vorige week nog steeds 100/70 dus nog steeds niet hoog, maar is voor mij wel vrij normaal. Voorzichtig met overeind komen en je hoeft je niet druk te maken over een dropje te veel. Ik houd niet van zout eten dus ik heb er weinig aan gedaan, heb me ook niet heel flauw gevoeld.