Labiacorrectie, ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lill, 5 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland

In Geraldine tussen de lakens hebben ze dit ook gedaan.
    Wellicht een idee om te kijken

Lill en Suzi98 vinden dit leuk.
  2. Kraamzuster

Kraamzuster Actief lid

21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw
    Als kraamverzorgende zie ik natuurlijk meer schaamlippen dan de meeste mannen in hun hele leven..... :p en echt, het is heel normaal dat de binnenste schaamlippen wat groter zijn! Zie dat vaker wel als niet. :)

Ik heb zelf een labia correctie ondergaan. Voornamelijk vanwege medische redenen.
    Je mag me vragen stellen! :)

Lill en Tijger4 vinden dit leuk.
  3. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.218
    6.892
    113
    Vrouw
    Oh kijk, ik hoopte al dat er iemand was met ervaring.
    Ik ben vooral ook heel benieuwd naar hoeveel pijn/last je hebt na de tijd, is het zegmaar vergelijkbaar met het helen van een knip? (Ook al zit die op een andere plek uiteraard)
    Waar heb je het laten doen als ik mag vragen?

Als je het liever niet hier bespreekt wil ik je ook gerust een pb sturen :)

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.811
    4.050
    113
    Ik had dr Donders. Ook heel vriendelijk en kundig. Het hele team is fijn, stellen je goed gerust voor de ingreep en ook na de ingreep als je je toch zorgen maakt.

Suzi98 vindt dit leuk.
  5. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ik snap de goedbedoelde adviezen dat het heel normaal is maar als je je er al jaren voor schaamt én er last van heb zou ik zeggen: Doen! Ik heb het zelf niet met mijn schaamlippen maar wel met mijn borsten. Die zijn echt veel te groot. Wat ik bedoel te zeggen is dat de 1 er beter mee om kan gaan dan de ander maar als je er zelf niet blij mee bent mogen we blij zijn dat we in een tijd leven dat je er wat aan kunt doen. Ik vind het knap dat je hier een topic over opent!

Zuul, Basisuil, Lill en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Een vriendin van me heeft dit laten doen. Ze was een paar keer ingeknipt tijdens de bevallingen en dat was niet mooi gehecht dus de lippen waren ongelijk en uitgerekt. Ik weet niet waar ze het heeft laten doen maar het was geen grote ingreep, en ze had er ook niet veel last van bij de genezing.

Lill vindt dit leuk.
  7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Weet je. Het zal allemaal wel heel normaal zijn en ik snap dat anderen dat zeggen, maar deze vrouw zit er enorm mee. Ik denk dat ze wel weet dat het normaal is en daar ligt de issue nu ook niet. Het komt nu een beetje over alsof heel veel vrouwen dit hebben, ze niet moet zeuren en een correctie niet moet laten doen want ‘je moet je maar laten nemen zoals je bent’
    Uiteraard staat dit nergens letterlijk en is het mijn interpretatie.
    In de OP stelt TS zich heel open en kwetsbaar op en zit ze er echt mee.
    Mijn advies mbt (cosmetische) ingrepen is altijd: doen wat je zelf wil. Kijk, ik vind een Marijke Helwegen ook niet fraai maar tussen haar en een kleine correctie zit een enorm grijs gebied. Als jij iets mooier wil maken, doe dat lekker en als je er ook nog eens last van hebt, is dat een ‘mooie’ bonus.
    Laat je in ieder geval niet tegenhouden doordat anderen zeggen dat het heel normaal is. Ergens onzeker over zijn brengt al genoeg stress mee.

Asil, Ysabella, Basisuil en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.113
    1.822
    113
    Ik heb 1 grote ook zo iets raars.
    En ja als die niet goed ligt woow.
    En als het echt even goed klem heeft gezeten gaat het ook nog jeuken.

Maar als je er zo'n last van hebt zou ik toch eens een gesprek aan gaan.
    Misschien kun je aan de hand daarvan weer verder beslissen.

Lill vindt dit leuk.
  9. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.551
    3.874
    113
    Vrouw
    Als jij er zo veel last van hebt zou ik alvast eens een afspraak maken, daarmee hebben ze nog niks gedaan, maar kan je wel alle informatie inwinnen die je nodig hebt. Beslissen kan altijd nog erna.
    Er zijn er geen 2 hetzelfde, en grotere kleine labia zijn normaal, maar jij bent degene die er aan vasthangt en die zich er comfortabel bij moet voelen. Het zou voor jezelf toch geweldig zijn als je dan door een ingreep er niet meer continu zo zelfbewust over bent. Iemand anders gaat het waarschijnlijk echt nooit opvallen, maar zelf denk je waarschijnlijk heel de tijd dat alle ogen daar op gericht zijn. Als je van dat gevoel af kan komen, en er dan ook nog eens minder las van gaat hebben, waarom niet dan. De operatie bestaat, dus je bent in ieder geval niet de enige met deze vraag.

Zelf geen ervaring met deze operatie, wal met eentje in die regio (meet perineaal en naar achteren toe) Wondjes genezen daar wel moeilijker doordat het een warme en vochtige plaats is met veel beweging. Ik spoelde heel veel met zo een vulvaspoelfles en kamillosan, dat hielp goed. Ik moest ook al meteen gaan zitten op de wonde, kon geen kwaad. Moed 2 keer per dag verzorgd worden.
    Weet natuurlijk niet of het vergelijkbaar zou zijn, maar vermoed van wel. Denk wel dat ze fijnere hechtingen gebruiken aan labia.
    Vond de wonde niet mega pijnlijk, vooral heel erg jeuken en gezwollen. En plassen pikte ook wel.
    Hopelijk heb je hier iets aan!

Lill vindt dit leuk.
  10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Tja ik zie het anders. Ik vind het diep diep triest dat iemand zo onzeker wordt van iets normaals en zich daaraan zou laten opereren. En helemaal wanneer dat beeld niet klopt. Wanneer iemand denkt dat ze bijv abnormaal zijn terwijl dit totaal niet zo is.
    En ts gaat er in haar openingspost vanuit dat wat zij hebt niet normaal is omdat ze het vergeleken heeft met andere in de puberteit. Ts heeft hier dus een totaal verkeerd beeld van gekregen want het is NIET abnormaal. En als je dit weet dan kunnen je gedachten over jezelf oom gaan veranderen waardoor je minder onzeker wordt en misschien niet meer aan de operatie denkt. Ze is vang dat mensen het in de sauna zien maar ze weet ook dat mensen daar waarschijnlijk niet eens op letten. Ze DENKT dat mensen het in badpak bij haar zien. Dat zijn dingen die in je hoofd zitten. Daar zou ik eerst wat aan doen en wanneer al die dingen niet helpen dan kan je altijd nog opereren.
    Verder geef ik o.a. tips.
    Ts geeft aan dat het pijn doet met fietsen en paardrijden. Dat hoeft dus helemaal niet daaraan te liggen. Bij paardrijden kan het aan de lichaam of soort rijzadel liggen. Toch zonde wanneer je je laat repareren terwijl het met een kleine aanpassing aan een zadel niet meer gevoelig en pijnlijk is?
    Of zoals een fietszadel met uitsparing. Super uitvinding waar veel mensen niet eens van weten dat het bestaat.

Suzi98, citroenrasp en evaleana vinden dit leuk.
  11. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.218
    6.892
    113
    Vrouw
    Allereerst wil ik vooropstellen dat ik alle adviezen waardeer, zowel de mensen die ervaringen delen over zichzelf, als mensen die proberen tips te geven het anders op te lossen om te helpen met de klachten.
    Wat ik ermee doe is uiteindelijk aan mezelf.
    Heb inmiddels wel een informatief consult ingepland, ben gewoon benieuwd wat er zou kunnen en wat ik zou kunnen verwachten.
    Of en wanneer ik het doorzet is daarna altijd nog te bepalen.

En tuurlijk zit dit deels ook in mijn hoofd. Het uiterlijke aspect ervan tenminste, maar goed dat geld toch voor een hoop dingen waar mensen zich aan laten 'helpen'. Mijn grootste reden is de last, maar ik ga zeker niet ontkennen dat het uiterlijk ook een rol speelt.

ellalovescoffee, Kundera, Oilell en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.862
    2.548
    113
    Eens met veel mensen en inderdaad is het een normaal iets. De meeste vrouwen hebben grotere binnenste schaamlippen. Is vaak iets wat meisjes in de puberteit ook vreselijk vinden omdat die beginnen te groeien.
    Maar er zit natuurlijk wel verschil in groot of echt groot. Heel goed dat je consult hebt ingepland @Lill dan krijg je misschien ook echt van een arts te horen of het beeld wat je hebt een beetje realistisch is of niet. Want het is natuurlijk zo dat als je het niet mooi vind je er meer op gaat letten maar het kan ook echt groter zijn dan gemiddeld en als je er dan last van hebt snap ik zeker dat je er iets mee wil doen.

Ik had na mijn bevalling een stukje weefsel dat uit mijn vagina ging steken. Huisarts vond het onzin dat ik me daar zo onzeker door voelde maar ik vond het zo lelijk. Gynaecoloog heeft er na gekeken en gaf aan dat het door persen naar buiten was gekomen (was een stukje van mijn maagdenvlies wat rafelig was). Gynaecoloog heeft het onder plaatselijke verdoving verwijderd.

13. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.218
    6.892
    113
    Vrouw
    Ja kan ik me ook wel voorstellen dat dat iets met je doet.
    Ik heb niet een heel duidelijk beeld van hoe ik zou willen dat het wordt, op zich vind ik het ook niet erg als er nog iets uit zou steken, maar wat er nu uithangt :oops: dat vind ik niet een beetje :oops:
    Maar wat je zegt, wellicht zegt die arts wel; oooh valt hartstikke mee, ik zie ze hier 4x zo lang (mag hopen van niet voor die persoon :roflmao:)

LizMe vindt dit leuk.
  14. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.877
    6.404
    113
    Ik heb zelf een soort van mini-correctie gehad. Na de bevalling van de oudste kreeg ik een infectie waardoor al mijn hechtingen (van fikse knip en labiaruptuur, plus een ruptuur naar voren toe) geknapt zijn. Dat moest toen uit zichzelf, dus zonder hechtingen, genezen. Vervolgens ontstond er ‘wild vlees’ bij de genezing. Dus ik had fikse littekens met verdikkingen en een gescheurde (maar wel genezen) schaamlip. Na de bevalling van mijn jongste is dit hersteld. Labiaruptuur is hersteld, ‘wild vlees’ is verwijderd, alles opnieuw gehecht en toen geen infectie. Het verschil voor mij is heel groot. Ik heb natuurlijk wel nog fikse littekens, maar nu zit alles zeg maar meer ‘op z’n plek’ - zeker die herstelde labiaruptuur is veel fijner dan een schaamlip in 2 delen (met 1 deel heel ‘los’ … sorry als dat too much info is ;) ). Het was an sich best een flinke ingreep, maar mijn ‘geluk’ was dat ik toch al op de OK was vanwege complicaties én sowieso gehecht moest worden vanwege weer een knip bij de jongste. De gyn had vooraf al voorgesteld het zo aan te pakken mocht ik op de OK komen, anders kon het ook later nog. Maar doordat het dus een samenloop van alles was, viel het herstel me reuze mee.
    Geen echte labiacorrectie dus, maar wel een beetje vergelijkbaar.

15. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.827
    3.585
    113
    Vrouw
    Een vriendin van mij heeft dit laten doen omdat het voor haar echt pijnlijk was om te fietsen, zitten etc.
    Zij heeft er naderhand wel flink wat last van gehad, meer als na haar bevalling, maar ze is er wel heel blij mee omdat het nu geen ongemak meer veroorzaakt.
    Ik geloof dat ze het bij zo'n privekliniek heeft gedaan. Bergman of Velthuis, kan het nog even voor je navragen als je wil?

16. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Gewoon een hart onder de riem en om tegen het taboe te schoppen:

JOEHOEEE IK HEB (OOK) KUTFLAPPEN :cool:

Zo dat is ook weer uit mn systeem.

Ik heb een hekel aan taboes, en een nog grotere hekel aan elkaar onzeker maken. Mens je bent mooi, mooi zoals je bent. En iedereen die jou zo niet accepteert is jou en jouw tijd, aandacht en energie niet waard.
    Als je wil opereren ivm last, dan moet dat echt 100% jouw keuze zijn. Jij moet het ondergaan en als je toch bij die zoveel %zit waarbij er iets fout gaat zijn die gevolgen ook voor jou. Dus jouw keuze.

Suzi98, Asil, Tijger4 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Kraamzuster

Kraamzuster Actief lid

21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw

Geen probleem hoor! Het is qua pijn/last wel te vergelijken met een knip/scheur. En eigenlijk krijg je zo n beetje dezelfde adviezen mee. Goed koelen. Geen tampons etc gebruiken.

Wat ik zelf ongemakkelijk vond was de zwelling. Voelde gewoon vervelend aan. Maar de pijn viel (vond ik) reuze mee.

Mijn reden was vooral vanwege het katheteriseren. Het zat echt in de weg. Sneller een blaasontsteking daardoor. Zeker wanneer ik ongesteld was. Bijna onmogelijk om de katheter te gebruiken zonder er langs te gaan zeg maar.

Ik ben bij een privé kliniek geweest. Alleen weet ik niet meer zeker of die arts daar nog werkt. Denk ook niet dat ik daar snel nog heen zou gaan als die arts daar niet meer werkt. Vond de nazorg van het overige personeel minder prettig.

18. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Mijn man zou zeggen "Een foef is een foef en een piet heeft geen ogen." :roflmao:

Maar zonder gekheid, als jij je zo slecht en onzeker erdoor voelt zou je gewoon eens moeten informeren bij een kliniek. Desnoods verschillende. Zij kunnen je veel beter vertellen over alles. En als je dat wil laten corrigeren, zou je dat gewoon moeten kunnen laten doen vind ik.

teenslipper en Lill vinden dit leuk.
  19. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.218
    6.892
    113
    Vrouw
    Whahaha ik rolde bijna van de bank :roflmao:
    Een piet niet misschien, maar de rest wat eraan zit wel :roflmao:

Deel Deze Pagina