Hoi meiden, Beetje genant, maar heeft iemand hier ervaring met een labia correctie? Ik heb sinds een paar maanden last tijdens het fietsen Ik ben een beetje op zoek naar info hier over en ik wil ook weten of het vergoed word, ik las dat het rond de 2400 euro kost. Alvast bedankt! Mag ook per pb hoor
Geen ervaring mee, maar misschien moet je je door een arts laten beoordelen? Heb je buiten het fietsen om ook last? Bij broeken...of vrijen?
Heb er verder geen ervaring mee maar zover ik weet: als het een medische reden heeft om te corrigeren wordt het vergoed. Het beste kun je dit eens bespreken met je huisarts, die je dan waarschijnlijk doorverwijst naar een plastisch chirurg. Succes! Snap dat het heel vervelend kan zijn!
Ik heb er ervaring mee, 2 jaar geleden laten doen om medische redenen (had er ook erg veel last van, met fietsen, lopen en vrijen). Het wordt pas vergoed als ze minimaal 5 cm "uitsteken". De gynaecoloog beoordeeld dat tijdens een gesprek en dan kan je gelijk nagaan of het vergoed wordt of niet. (bij mij was dat wel het geval, kan je nagaan ) De operatie zelf is een peace of cake, je loopt een dag wat ongemakkelijk maar is zo voorbij. En het resultaat mag er zijn
Soms bij het vrijen inderdaad. Ik weet niet precies hoe het kan, want het hangt niet echt naar buiten zeg maar, de binnenste schaamlippen. En het is ook niet na een bevalling gekomen. Ik moest van de week een uitstrijkje laten maken dus heb ik het tegen de assistente gezegd, maar die zag ook niet echt iets bijzonders. Het is natuurlijk niet meer zo straks als 10 jaar geleden Misschien moet ik dan maar eens naar een gyn?
Dank je. 5 cm.. Dat is het niet. (weet niet of ik nu moet balen of niet ) Ik ga toch maar eens naar de huisarts, kijken wat de gyn kan doen. Heb jij het gewoon door een gyn laten doen of in zo'n kliniek?
Je moet eerst naar de HA voordat je naar de gyn kan/mag. Maar als ze niet "uitsteken" vraag ik me af of een labia correctie wel de goede operatie is voor jou, omdat ze bij die operatie de overtollige huid weghalen en jij zegt dat je geen last heb van naar buiten hangende lippen.
Het is vrij normaal dat het een stukje naar buiten steekt. Maar 5 centimeter?! Jeetje...ja dan kan ik me voorstellen dat je het laat opereren.
Ze hangen wel iets, maar niet heel erg (geloof ik). Ik ga maar is naar de huis arts. Bedankt voor de info!
Misschien kun je op internet voorbeeld foto's vinden? Zodat je een beetje zelf kunt vergelijken of het 'normaal' is of niet. Alhoewel je je zoekopdracht dan wel heel specifiek moet maken...om 'vervuiling' tegen te gaan En je geschiedenis wissen...voor als je kids de computer te pakken krijgen
als ik op internet kijk ziet het er gemiddeld uit bij mij geloof ik. Maar waar die pijn dan vandaan komt... Toch maar eens naar laten kijken..
Hier kreeg ik het dus niet vergoed dus erg vreemd dat dat verschillend werkt? Hou hier rekening mee, ik heb verschillende zorgverzekeringen gebeld maar geen van allen vergoed het! Dit omdat het schijnbaar niet vervelend genoeg is? Terwijl ik er toch behoorlijk last van heb met vrijen, fietsen, lopen enzovoort. Dus de enige optie is er voor sparen denk ik. Hier steken ze overigens toch wel 6 cm uit.. Het is overigens normaal, al die strakke dingen heeft echt niet iedereen.. Maar niet iedereen heeft er last van schijbaar.. En een dagje ongemakkelijk na de operatie? Op internet lees ik toch wel andere dingen, hebben we het hier over hetzelfde?
Het is niet erg als ik het zelf moet betalen, prijs ligt rond de 2400 in een prive kliniek lees ik, als het in het ziekenhuis ook zo is laat ik het liever in het ziekenhuis doen. Ik hoef geen schoonheidsprijs ofzo Ik wil gewoon geen schuurplekjes en pijn meer.. Maar als ik het toch vergoed krijg zou wel fijn zijn.
het wordt niet vergoed: Labiareductie (schaamlipcorrectie) wordt uitsluitend vergoed indien er sprake is van ernstige misvorming door verminking, ziekte, ongeval of medische verrichting. Correctie van de labia komt doorgaans dus niet in aanmerking voor vergoeding. Mechanische klachten met bijvoorbeeld fietsen en vrijen zijn geen redenen tot vergoeding.
Dan zelf betalen. Ik ga donderdag naar de huisarts, kijken wat zij er van zegt, misschien komt het wel ergens anders door. Als ik de foto's bekijk op internet heb ik geen grote schaamlippen. Pfff toestand...
Misschien is het in het ziekenhuis iets goedkoper? Geen idee hoor.. Maar als je altijd last hebt is het het geld wel waard.. Net even mijn man gebeld, (lekker onderwerp zo tijdens het werk ) en hij zegt dat als ik denk dat ik dat nodig heb, we het gewoon doen. Ik ben benieuwd wat de huisarts er van denkt donderdag!