hart onder de riem voor prematuur ouders

Discussie in 'Prematuur' gestart door Bizzy, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Want geloof het of niet ik ben zelf zwaar prematuur geboren (in 1981) met 22.5 weken.
    Ik woog 910 gram en was 33 cm en zakte naar 885gram!
    Mijn eerste levenjaar heb ik door gebracht in het AMC van Amsterdam ( geboren in Rotterdam maar in het zh wisten ze niet wat ze met me moesten doen toen dus me ouders elke dag de reis naar 020)
    Mijn spieren waren totaal nog niet ontwikkeld en door middel van intense fysio wat me ouders ook in de avond hebben moeten doen tot ik 2.5 was is dit helemaal goed gekomen (waren wel erg bang voor rolstoel) wel zit het nu allemaal wat sneller vast zeg maar.
    Nu ruim 30 jaar later ben ik een hollands welvaren van iets boven de 70 kilo alleen wel wat kleinder dan gemiddeld 1.58cm :D
    Zelf ben ik bevallen van een dysmatuurtje 39.5 weken 2375 kg en 52 weken door een dubbele knoop in navelstreng.
    Schrijf dit om jullie een hart onder de riem te steken want tegenwoordig zijn ze nog kundigen als 30 jaar geleden.

Groetjes,

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Jeetje met 22.5 week en dat zoveel jaren terug.
    Heel bijzonder om te lezen. En wat fijn om te lezen dat het nu zo goed met je gaat!

3. adi

adi Niet meer actief

Wow wat bijzonder zeg!

En wat was jij 'groot' met 22 weken! Tegenwoordig is een gemiddelde gewicht en lengte bij deze zw-duur ong 600gram en 22cm. Maar super om te horen dat het goed gekomen is.

Mag ik je een vraag stellen. Weet jij achteraf of je een hechtingsstoornis hebt (gehad)? Want daar worden prematurenouders zo bang voor gemaakt.

4. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Wow wat bijzonder zeg!

En wat was jij 'groot' met 22 weken! Tegenwoordig is een gemiddelde gewicht en lengte bij deze zw-duur ong 600gram en 22cm. Maar super om te horen dat het goed gekomen is.

Mag ik je een vraag stellen. Weet jij achteraf of je een hechtingsstoornis hebt (gehad)? Want daar worden prematurenouders zo bang voor gemaakt.

Mijn moeder raakte na 10 jaar weer zwanger na een voldragen baby te hebben gebaard die al was overleden in buik.
    Toen ze zwanger raakte bleek dat ze een 2 ling had.
    Met 4 maanden verloor ze mijn zusje dat heeft ervoor gezorgd dat ik met 22 weken kwam al een wonder dat ze mij ook niet verloor met de miskraam van me zusje.

5. Juul97

Juul97 Lid

21 jun 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben 5 weken bevallen met 30 weken en 6 dagen.
    Mijn zoontje ligt nu nog in het ziekenhuis.
    Ben zelf ook prematuur en mijn oudste zus ook.
    Zij woog 1100 gram en wordt dit jaar alweer 40.
    Kan dus inderdaad ook goed gaan.
    Mijn oudste zoon is wel op tijd geboren maar was dysmatuur.
    Hij woog bij de geboorte 2240 gram.
    Nu heeft hij dat grotendeels wel ingehaald.

Groetjes

6. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Mijn lief (´80) was 3 maanden te vroeg geboren. Het gewicht op zijn geboortekaartje was opgeschroefd naar 1600gr. Bij geboorte zat hij onder de 1kg. Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen, geen afwijkingen gevonden en geen fysio e.d. Hij is wel kleiner geweest dan gemiddeld tot zijn 15e, daarna groeispurt en is nu 1.87m en een gezonde lichaamsbouw.

Deel Deze Pagina