L-lysine voor peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Antje88, 28 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Beste allemaal,

Mijn zoontje van 3 heeft vorige week een hevige herpes uitbraak gehad. Arme schat zijn lippen waren helemaal kapot en als klap op de vuurpijl, kreeg hij er een bacteriële infectie overheen, dus moest hij ook nog eens aan de antibiotica. Hij is er behoorlijk ziek van geweest. Koorts en dikke klieren. En door de antibiotica ook nog eens spruw gekregen

Dit willen wij natuurlijk nooit meer zo erg en omdat ik altijd erg veel baad heb gehad bij L-lysine, ben ik ook begonnen dat aan mijn zoontje te geven, maar mag dat eigenlijk wel? En hoeveel?

Meer ouders die dit mee hebben gemaakt bij hun kind? Heb een foto bijgevoegd van hoe het eruit zag bij mn zoontje. En geloof mij, hier ziet het er al goed uit...

Bijgevoegde bestanden:

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.942
    14.994
    113
    Geen ervaring mee, op internet lees ik aminozuren niet gebruiken bij kinderen onder de 13 jaar, nou ja afgeraden beter gezegd:

"Gebruik van aminozuren wordt afgeraden bij kinderen tot 13 jaar"

Had gehoopt je te kunnen helpen maar wilde heel veel beterschap wensen. Jeetje, hij is goed te pakken genomen zeg als dit al een heel eind verbeterd is.

Heb wel iets andere ervaringen die allicht kunnen helpen. Met /na een antibiotica kuur pakte ik wel orthiflor start (destijds voor ukkepuk) om de darmen weer een booster te geven. Ze kon toen ook al de andere krijgen, maar daar ben ik de naam van kwijt. Vermoed dat het meer voor de reguliere weerstand is dan voor de uitbraak. Natuurwinkel kan je daar wel bij helpen (het vinden van die goede orthiflor) het is gewoon een pro biotica en die kan wel, wordt ook wel ingezet bij kindjes met extreme krampen (dan pakken ze die start). Spoelen zal hij denk ik nog niet kunnen, anders zou je met kamillethee nog kunnen spoelen, dat verzacht.

Antje88 vindt dit leuk.
  3. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Thanks voor de tip!!! Pro biotica kan ik idd wel ff kopen. Ik gaf dat onze oudste ook altijd voor zn krampjes. En spoelen kan hij wel, maar is wat te pijnlijk. Heb geprobeerd hem te laten spoelen met bosbessensap voor zn spruw. Grotendeels wel weggegaan trouwens. Ga kamillethee gewoon ff proberen!!!

En wat te betreft de L-lysine. Ik lees dus hele verschillende dingen. Lekker verwarrend!!

4. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.681
    3.126
    113
    Vrouw
    Brabant
    Even de huisarts bellen?

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.814
    2.673
    113
    Ach wat sneu, dat ziet er wel heel heftig uit! Hoe gaat het nu? Mijn dochter heeft ook zo'n fikse mondontsteking met koorts gehad toen ze 3 of 4 was. Haar tandvlees was ook enorm opgezwollen en pijnlijk. Ik begreep van de huisarts dat een 1e herpes simplex besmetting een heftige ontsteking van het mondslijmvlies kan geven. Maar dat het normaal gesproken eenmalig is, en een uitbraak daarna alleen een normale koortslip geeft. Mijn dochter heeft het daarna niet meer gehad gelukkig.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn oudste heeft het ook heel heftig gehad, maar dat was eenmalig. Sindsdien ook maar een paar keer een koortslip, maar niet jaarlijks ofzo, ze is nu 8 en heeft denk ik na die eerste uitbraak 3x een koortslip gehad nog. Die overigens ook weer heel snel over waren, gelukkig.

L-lysine heb ik nooit gegeven.

Deel Deze Pagina