Krullen vraagje

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Brinsa, 12 jul 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.576
    2.497
    113
    Beste Dames met krullen of kindjes met krullen,

    Mijn zoontje van 4 heeft altijd een prachtige bos krullen gehad. Vaak laat ik zijn haar behoorlijk lang groeien om het vervolgens weer lekker kort te knippen. Maar de laatste keer is er iets veranderd! Het haar bovenop krult niet meer :eek:. Toen het nog wat langer was had het gedeelte boven op al wat moeite met krullen maar ik dacht dat het eraan lag dat het misschien te lang en te zwaar werdt.....
    Heb het dus weer lekker kort geknipt in de hoop dat het weer lekker zou krullen.
    Hoe kan dit? Kan mijn zoontje opeens stijl haar gaan krijgen? De onder en zijkant krult wel nog behoorlijk. Maar wat ik ook doe ik krijg er gewoon geen krul meer in o_O.

    Heb ook even een foto toegevoegd van hoe het vorig jaar was na een knip beurt en de stijlen plukken nu.

    Alvast bedankt!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.916
    7.747
    113
    Heel normaal, dochter had tot een jaar of drie ook aardig wat krullen/slag. Jaren niet, meer wat kroezig haar. Ze is nu 14 en sinds een jaar of 2 komt de krul /slag weer terug.
    Ze heeft lang haar, denk dat als ze het afknipt of op laat knippen ze wel een echte krullenbol wordt, maar dat wil ze niet. Ook prima natuurlijk!

    En zie het ook bij een vriendin van haar en een vriendinnen van onze jongste, krullen tot peuter/kleuterleeftijd, dan jaren veel minder en in de puberteit komt het weer terug.

    Kortom: denk dat je er weinig aan kunt doen!
     
  3. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.576
    2.497
    113
    Bedankt voor je reactie!
    Oh wat apart zeg. Nou dan moet ik maar gaan kijken wat het beste kapsel gaat zijn met de helft krullen en de helft stijl:roflmao:
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.277
    14.522
    113
    Mja, bekend verschijnsel. Mijn zoontje heeft ook haar met keuze stress....onderkant krul, bovenkant wisseldiensten.

    Ik heb ook echt geen idee wat ik er mee aan moet. Want naast een identiteitscrisis is t ook nog eens stronteigenwijs haar, dus met gel of wax kom ik ook niet verder. :|
     
  5. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.576
    2.497
    113
    Hahah erg he!

    Het lijkt net of ik het haar van mijn kind niet doe of niet kan doen:roflmao:.
    Maar gelukkig ben ik dus niet de enigste!
     
  6. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.209
    3.178
    113
    Vrouw
    Bij mijn zoontje is dit ook zo (bovenop beetje stijl, onderop krullen). Ik laat het maar gewoon zo en doe er niet te veel aan eerlijk gezegd. Ik heb zelf ook hele lange tijd stijl haar gehad en sinds de geboorte van mijn zoontje heb ik ineens volledige krullen.

    Je kan er dus niet zo veel aan doen denk ik, en als ze klein zijn doe ik ook niks met allerlei producten. Maar dat is een persoonlijke keuze.
     
    Brinsa vindt dit leuk.
  7. kimmv2

    kimmv2 Bekend lid

    7 mei 2015
    974
    401
    63
    Onze jongste heeft het zelfde.
    Na het douchen doe ik een leave in conditioner er in en dan natuurlijk laten drogen.
    In de ochtend spray ik er water in en woel dan met mn handen door zijn haar, vervolgens doe ik er een krul activator in woelen en dan krult het stijle haar bovenop ook.
    En het ziet er uit alsof er wat aan zn haar gedaan is.
     
    Brinsa vindt dit leuk.
  8. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    903
    985
    93
    Vrouw
    Gebruik je de CG methode bij je zoontje?
     
    Brinsa vindt dit leuk.
  9. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.576
    2.497
    113
    Gebruik wel cg producten.....
     
  10. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.576
    2.497
    113
    Nou dan blijf ik het gewoon proberen! En misschien moet ik even wisselen van producten.

    Bedankt!
     
  11. kimmv2

    kimmv2 Bekend lid

    7 mei 2015
    974
    401
    63
    Ik gebruik het spul van Novex - my little curls.
    Die hebben een hele lijn.

    Succes, ik hoop dat je iets vind wat helpt
     
    Brinsa vindt dit leuk.
  12. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.576
    2.497
    113
    Bedankt! Dan ga ik dat eens proberen ☺️
     
  13. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.798
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik en mijn dochter hebben toen we jonger waren allebei krullen gehad. Ik echt ouderwetse pijpekrullen. Vanaf een jaar of 4 is dit bij ons allebei weggegaan.
    Heb het wel eens met de kapper overlegd en zij gaf aan dat haarstructuur inderdaad kan veranderen. Nu hebben we allebei heel stijl haar
     
  14. LoisLane

    LoisLane Actief lid

    10 mrt 2023
    116
    157
    43
    Ik herken het ook. Zelf had ik zo tot mijn 4e krullen. Een jaar later was het steil. Geleidelijk aan kwam er weer wat slag in. Sind een jaar of 10 weer echt krullen :D
     
  15. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.627
    7.153
    113
    Zou korter knippen helpen? Ik heb zelf krullen, maar zodra het iets langer wordt wordt het bovenop ook plat. Dus ik laat het vaak achter flink opknippen en kort, boven mijn oor aan de ene kant (ik heb nu asymmetrisch), net erover aan de andere.
    Mijn jongste heeft pijpekrullen, maar die heeft lang haar. En daar is het bovenop ook plat, en onderaan dus prachtige krullen. Ik vermoed dat als ik het echt kort laat knippen ze een bos met krullen heeft. Maar dat vind ik zo zonde van haar prachtige lange blonde haar (ik heb nooit lang gehad,veel te dun,dus stiekem altijd jaloers op mensen met dik lang haar ;))
     

Deel Deze Pagina