Kruidvat test

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door MG01, 24 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MG01

MG01 Lid

24 jan 2024
    11
    0
    1
    Vrouw
    Even een vraagje..

Vandaag kruidvattest gedaan
    (Nadat ik op n actiontest na een kwartier, dus buiten afleestijd, een licht streepje zag). Ik twijfelde aan de betrouwbaarheid vandaar een kruidvattest gedaan.
    Kruidvattest (zie foto) gaf na 5 min een super licht streepje, bijna niet te zien. Uur later was ie een stukje donkerer opgedroogd..
    Zijn dit nou positieve testen? Of zouden het beide vals positieve zijn

Bijgevoegde bestanden:

2. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Voor meer zekerheid over 2 dagen opnieuw testen! Als het HcG is , hopelijk een oploop en dan weet je het zeker!!! Want wat jij nu hebt , en dat geef je zelf aan, zijn allemaal buiten aflees tijd. Niet betrouwbaar helaas. Hopelijk heb je over twee dagen duidelijkheid!

3. MG01

MG01 Lid

24 jan 2024
    11
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie!
    Ik snap inderdaad dat het afwachten is. Maar ik vroeg me af of dat vaker voorkomt.. dat een test vals positief is na afleestijd. Vooral die van de action is wel echt roze. Die van de action was met ochtendurine en die van kruidvat met middagurine. Ik zit trouwens op 8 of 10 dpo (afgaande van cyclus van 24 of 26 dagen)

4. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Het komt zeker vaker voor dat een test na aflees tijd een valse “positief” geeft. Daarom is het sterk afgeraden om na aflees tijd een test te lezen.

En betreft jouw dpo, hoe kan je dit weten? Heb je ovulatie testen gebruikt of je basale temperatuur bijgehouden?! Want alleen met ovulatie testen of BBT bij houden kan je spreken van dpo. Want dan heb je een redelijk accuraat ovulatie datum en dan kan je weten hoeveel dagen je na ovulatie zit ( dpo = days post ovulation)

5. MG01

MG01 Lid

24 jan 2024
    11
    0
    1
    Vrouw
    Dat is op basis van ervaring :roflmao:
    Maarja ik weet het dus niet precies zeker.
    Nouja, het zal komende week wel duidelijk worden..

6. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Nou, ervaring is niet altijd even accuraat;) gewoon over een paar dagen weer opnieuw testen.

Oilell en RoGiJuLi vinden dit leuk.
  7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.903
    15.577
    113
    Nabij Utrecht
    Dot dus.
    Vaak genoeg dat men het wel wist vanwege ervaringen, maar bleek dan toch wat dagen te schelen ;)

Suzi98 en GabrielaH vinden dit leuk.
  8. MG01

MG01 Lid

24 jan 2024
    11
    0
    1
    Vrouw
    Nou.. snap er niks meer van.
    Vanmorgen negatieve test kruidvat en action.
    Net nog n test gedaan omdat ik het zo raar vond, binnen de 5 minuten deze streep.

Hoe kan dit nou.. o_O

Bijgevoegde bestanden:

9. MG01

MG01 Lid

24 jan 2024
    11
    0
    1
    Vrouw
    #9 MG01, 25 jan 2024
    Laatst bewerkt: 25 jan 2024
    De test nu. Na 25 min ongeveer..

Zou dit nou weer een vals positieve zijn??

Bijgevoegde bestanden:

10. Milou1990

Milou1990 Actief lid

12 mrt 2015
    395
    91
    28
    Misschien ben je een middagtester? Vind hem wel echt heel erg positief.

11. MG01

MG01 Lid

24 jan 2024
    11
    0
    1
    Vrouw
    Ja geen idee eigenlijk. Maar kan dat zo'n groot verschil geven? Van een streepje nauwelijks zichtbaar (die ik dus negatief beschouw), tot zo'n duidelijke streep op 1 dag?

12. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Kan idd dat je een middag tester bent. Sommige mensen hebben een betere resultaat als ze in de middag testen dan in de ochtend.

het kan idd ook vrij snel gaan, van een negatieve test de ene dag naar een positieve test de andere dag. Het ligt er allemaal aan hoe geconcentreerd je urine was op moment van testen.

ik zou zeggen voorzichtig gefeliciteerd, blijf testen en hopelijk zie je een mooie oploop.

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.903
    15.577
    113
    Nabij Utrecht
    Ik vind deze wel extreem aanwezig ineens.
    Zoveel veschil (van negatief in de ochtend naar middag dit) komt echt niet omdat je een middagtester bent. Dan kan hij wel iets duidelijker zijn, maar niet zoveel.

Ik durf je nog niet te feliciteren maar wacht een volgende test af

14. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Oh wacht! Huh?! Ik las het helemaal verkeerd!!! Ik dacht dat ts bedoelde over de negatieve test van gisteren naar dit vandaag! Maar ik lees het nu goed en dat ze vanochtend nog 2 negatieve testen had!!!
    Dan is het wel extreem duidelijk met een paar uurtjes verschil!

15. MG01

MG01 Lid

24 jan 2024
    11
    0
    1
    Vrouw
    Ja dat vond ik ook. Echt heel erg raar..
    Ik had in de middag wel meer geconcentreerde urine dan in de ochtend.. maar zo'n verschil, dat kan bijna niet. Ben dus ook nog niet overtuigd. Hij kwam wel echt binnen de 5 min. Dat maakt het zo verwarrend.

16. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Als je nog een test heb kan je nu nog eentje doen. Ik bedoel, als het in de middag zo duidelijk positief was en het van HcG zou zijn, zou het nu ook wel positief zijn lijkt me. Of morgen middag.

17. MG01

MG01 Lid

24 jan 2024
    11
    0
    1
    Vrouw
    Ja ik zou over 2 uur ofzo kunnen testen, ben nu net naar de wc geweest dus dat schiet sowieso niet op. Of ik test morgen middag. Maar de action test was ook zo goed als negatief.. die zou dan toch ook positief moeten geven lijkt me. Al was die met ochtendurine (tegelijk als met die negatieve kruidvattest)
    En in de middag had ik jammer genoeg die urine waar ik die positieve test mee had, al weg gegooid, anders had ik daar ook nog een action test mee kunnen doen. Die onduidelijkheid is echt zo irritant he :rolleyes:

18. MG01

MG01 Lid

24 jan 2024
    11
    0
    1
    Vrouw
    Maar al met al geloof ik er niet echt in..
    Hij was ineens zo duidelijk. Dat kan bijna niet. Maarja het blijft een gek iets. Ik heb echt nog nooit gezien dat iemand zo'n duidelijke test had, binnen 5 min en dat dat vals was. Jullie wel?

19. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Ik heb een paar maanden geleden een soortgelijke test gezien, ook deze Kruidvat variant , beetje zelfde streep, en die was vals positief. Was ook binnen aflees tijd.

maar het blijft idd gek, gezien je vanochtend 2 verschillende merken negatief had. En dan ineens deze super duidelijk streep.

20. MG01

MG01 Lid

24 jan 2024
    11
    0
    1
    Vrouw
    Oh echt?? Dus het komt wel degelijk vaker voor :eek:
    Nou in dat geval zal deze ook wel vals zijn geweest. Anders was er op de action test ook wel wat te zien geweest

Deel Deze Pagina