Bedankt voor de reacties, heb inmiddels kruidvat gehaald en past inderdaad. Had van dr brown speen fashe 1 en van kruidvat speen 3 maanden + verschil is helaas met gaatje wel erg groot het giet eruit maar kon van kruidvat geen kleinere vinden dus misschien toch maar een ander merk of dr brown zelf proberen
De difrax spenen zijn inderdaad een stuk steviger dan die van de kruidvat en dr. Brown enz. Was hier lastig, want hier begonnen met difrax en zoontje wilde dus met geen mogelijkheid meer aan de spenen van dr. Brown die bij hem waarschijnlijk hadden gezorgd voor een rustiger drinktempo.
Ik probeer een beetje een vergelijkbare maat te zoeken als die van dr brown fase 2. Ik zou die van dr brown wel willen kopen maar heel gek precies fase 2 speen is 12 euro op bol.com en de rest gewoon 6 euro..
Ik zie nu dat bol.com de fase 2 speen niet levert, wordt via een ander bedrijf gedaan, daarom zijn de kosten waarschijnlijk hoger. Heb ook even op prenatal en babydump gekeken, maar ze zijn momenteel nergens leverbaar, dus vermoed dat daar inderdaad het probleem zit. Je zou maandag even bij de Etos kunnen kijken of ze ze nog in de winkel hebben (of een andere babyzaak zoals prenatal of babydump). De spenen van difrax zitten een beetje tussen dr. Brown in. De s-speen gaat wat langzamer dan de nr.2 speen en de m-speen wat sneller dan de nr.2.
Probeer mamaloes babysjop eens. Die verkoopt t ook. Heb zelf ook twee weken op de fase 3 moeten wachten. Hadden ze wel even mogen zeggen dat er nieuwe aankwamen. Heb het idee dat de nieuwe speen op dr oude fles niet genoeg op het ventiel aansluit. Als ze de fles in blaast (vind ze helemaal geinig tegenwoordig) zie ik de bellen gewoon via de speen de voeding inkomen.