De titel zegt het al; Kregen jullie een inwendige of uitwendige echo rond de 8 weken? Dus ik bedoel diegenen die een vroege echo hebben gehad tussen de 7 en 9 weken ongeveer? Ik ben niet bang voor inwendig hoor, maar vroeg het me gewoon af. En is een inwendige echo niet schadelijk voor het kindje? Kan er bloedverlies optreden door een inwendige echo? Hebben jullie dat gehad? En moet je een volle blaas hebben bij een eventuele vroege uitwendige echo?
Ik heb een echo gehad met 6 weken en 2 dagen en die was al uitwendig, dus ik denk dat ze met 8 weken zeker uitwendig zullen proberen. Als ze dan niks zien, zullen ze 't waarschijnlijk ook nog inwendig proberen, maar mij lijkt dat er uitwendig met 8 weken al genoeg te zien is (was bij mij met ruim 6 weken dus ook al). En ik moest idd een volle blaas hebben voor de uitwendige echo, maar ik was zo zenuwachtig dat ik heel vaak naar de wc moest, dus ik had geen volle blaas, ze heeft daar verder niks over gezegd.
Ik moest inwendig... ze hebben uitwendig niet eens geprobeert... Ik had ook geen volle blaas en was goed te zien hoor!! Alicia
Ik kreeg met die termijn ook een inwendige echo. Je hoeft dan geen volle blaas te hebben (uitwendig wel handig). Het kan zijn dat het echoding tegen je baarmoedermond stoot en een klein bloedinkje veroorzaakt (beetje hetzelfde als je sex zou hebben), maar die kans is niet groot. Verder is het helemaal niet gevaarlijk of wat dan ook. Het doet ook geen pijn, je kan alleen soms een beetje druk voelen als een vreemde hoek proberen om je kindje beter te zien.
Ik kreeg een inwendige echo, en dat veroorzaakt volgens mij geen bloeding hoor. Vanaf 10 weken deden ze het bij mij uitwendig.
Ja, ik heb met 7 weken zwangerschap een inwendige echo gehad. De reden is dat ze meer kunnen zien met een inwendige echo.
Ik kreeg een vroege echo met 5w1d en deze was uitwendig. De verloskundige kon alles prima zien. Met alles bedoel ik de baarmoeder met de twee vruchtzakjes, de vruchtjes zelf waren nog te klein om bij deze termijn al te zien. Met 9w1d had ik mijn tweede echo, weer uitwendig. En weer was alles prima te zien, dit keer twee vrolijk rondspringende mini-baby's.
Ik moet met 9.5 weken voor eerste echo. Ze gaan het eerst uitwendig proberen en als dat niet lukt, zal het inwendig worden. Volgens de verloskundige ligt het ook aan je bouw of een uitwendige echo lukt. Bij veel vetweefsel op de buik, kunnen ze blijkbaar minder snel een uitwendige echo doen.
Ligt denk ik meer aan hoe ver je in de zwangerschap ben. Jij krijgt je eerste echo met 9,5 week, maar er zijn ook meiden die met 6 weken al een echo krijgen. Dan is er natuurlijk uitwendig een heel stuk minder te zien. En daarnaast werkt iedere vk/ gyn weer anders.
Is helemaal afhankelijk van de gevoeligheid van de echo-apparatuur, ervaring van degene die de echo maakt, maar ook je anotomie. Mijn vorige gynaecoloog maakte standaard uitwendige echo's vanaf 5 weken en gaf aan dat hij het bijna bij alle vrouwen al goed in beeld kreeg (hij had ook echt topapparatuur). Doordat mijn baarmoeder heel erg naar achteren gekanteld is, kregen we bij mij alleen maar darmen in beeld . Ik moest wel inwendig. De gynaecoloog die ik nu heb heeft echt waardeloze echo-apparatuur en doet het standaard inwendig tot de 10 weken. Is dus ontzettend verschillend. Een inwendige echo is absoluut niet schadelijk en zelf heb ik ongeveer 40-50 inwendige echo's in mijn leven gehad en heb nog nooit gebloed daarna.
Ik heb nu ook tot de 10 weken alleen maar inwendige echo's gehad en heb er in het verleden al een boel gehad , tsja en de eerste paar keer is het misschien een beetje ongemakkelijk ...........
Kan je het hartje van het kindje al horen kloppen bij een echo rond de 8 weken of kan je hatje alleen zien kloppen? Diegenen die een echo rond de 8 weken hadden; Hebben jullie het hartje horen kloppen of alleen zien kloppen?
Wij hebben van de week een echo gehad toen was ik 7 weken en 4 dagen volgens het apparaat. Konden het hartje luid en duidelijk horen! Echt een bijzondere ervaring. Ik heb trouwens de echo weer inwendig gehad, had ik ook anderhalve week geleden. Over 2 weken weer en ik ga ervan uit dat het weer inwendig is, maar voor hetzelfde geld is het dan uitwendig. Ik heb al zoveel inwendige echo's gehad, maakt mij allemaal niet meer uit haha
En ook dat is afhankelijk van de apparatuur. Bij veel apparaten kunnen ze je het laten horen, maar dat kan niet met elk apparaat.
Bij 8 weken kreeg ik een inwendige echo met het verzoek om mijn blaas vooraf te legen. Alles was super duidelijk te zien. Onze verloskundige vertelde dat ze op deze manier het kindje beter kunnen zien.
Ik heb afgelopen Zaterdag een uitwendige echo gehad. Volgens het apparaat was ik toen 7 weken en 1 dag.Alles was goed te zien en we konden het hartje ook echt goed horen . Ik moest er voor de echo voor zorgen dat ik een volle blaas had. Ik heb deze echo bij een echoscopiepraktijk gehad.Dus heb er zelf voor betaald en gekozen.
Ik heb vandaag me termijnecho gehad, ze probeerde t eerst uitwendig,maar lukte niet,omdat mijn baarmoeder ver naar achter ligt. Is wel goed voor het kindje, is ie goed beschermt zei ze. Deed geen pjn, en heel appart om te zien zo'n klein wondertje in je buik! Automatisch gaat je baarmoeder naar voren natuurlijk, wanneer t kindje groeit!