Ik ga inderdaad de vitamine D schrappen. Vandaag nog niet gegeven en meneer doet gewoon weer rustig zijn ochtendslaapje. Multivitamine krijgt hij straks inderdaad (hopen dat dat welgoed gaat dan) en tot die tijd zorg ik gewoon dat hij echt twee keer per week vette vis krijgt, elke dag boter op zijn broodje en veel buiten kwamen we al. Hopen dat het zo goed gaat
Ik eet erg gezond, kom dagelijks veel buiten ( heb een eigen paard en geen binnenstal of binnenbak) en slik multivitamine. maar toch was mijn vitamine d heel erg laag. Dus buiten komen en gezond eten zegt echt helemaal niks. Tja ik geloof er niet zo in, in niet slapen door een druppel vitamine d. Maar jij bent ervan overtuigd dat het daar door komt dus wie ben ik dan om te zeggen dat het niet zo is. Als het echt door de vitamine d zou komen dan moet je hetzelfde effect merken met multivitamine namelijk
Er zijn mensen die niet veel buitenkomen en toch een gezond gehalte hebben en mensen die veel buitenkomen en een tekort hebben. Je lost dat tekort op met supplementen, maar dat wil dus niet zeggen dat dat voor iedereen nodig is. De jongste krijgt hier dagelijks vitamine D. Het zijn druppels op oliebasis, van D-Cure. Ik heb niet de indruk dat ze er last van heeft. Mijn oudste twee (3 en 5) krijgen al een hele tijd geen vitamine D-supplement meer. Ze drinken dagelijks nog 200 ml melk (glas voor het slapengaan) en daar zit het al in.
Dat kan idd. Maar bij jonge kinderen zou ik het risico niet willen lopen. Ook gezien de invloed op botontwikkeling.
Nee ik ook niet. Daarom kregen/krijgen mijn kinderen dagelijks vitamine D. Tot 2,5 jaar ook dagelijks supplementen, nu halen de oudsten alles uit voeding waaronder melk met toegevoegde vitamine D.
Hoe kan het dan dat er nu niks aan de hand is als ik het niet geef? In de reacties zie je ook al dat een kraamzorg aangaf het niet voor het slapen gaan te geven omdat het hetzelfde effect als koffie heeft. Ook lees ik verhalen van meerdere mensen die hetzelfde zagen bij hun kindje. Ben ik dan gek aan het worden?
Ja en met multivitamine op later leeftijd geven vanaf bijvoorbeeld 1 jaar. Hoeft er geen reactie te zijn, vaak heeft dat te maken dat de darmen als ze zo klein zijn nog niet af zijn. Ik heb als kind nooit vitamine d gehad.. met mij een hele hoop gok ik. Omdat het iets is wat toen gewoon niet gegeven werd. En mijn botontwikkeling is prima in orde.
Mijn zoontje drinkt nog dagelijks 500 a 600ml flesvoeding waar vitamine D in zit. Daarnaast eet hij gevarieerd en komt voldoende buiten. Ik maak meer zorgen over wanneer hij straks minder voeding gaat drinken, maar ik ga ook niet mijn zoontje helemaal wanhopig van het niet kunnen slapen laten worden. Nu leg ik hem gewoon neer en hij slaapt, met de druppels komt hij niet in slaap... Hij jengelt, probeert zichzelf in slaap te wiegen, heb hem bij me in bed genomen, ben gaan wandelen, later op bed gaan leggen, eerder op bed gaan leggen, gaan rijden enz enz. In de nacht sliep hij dan wel snel in maar bleef de hele nacht onrustig. Voor mij maakt het niet uit...vroeg wakker is bij hem 7.00/7.30 en als hij overdag wakker kan blijven dan is dat prima maar hij was helemaal de weg kwijt. Rood doorlopen oogjes, enorm jengelig. Toen gestopt en hij sliep weer, van het weekend dus weer gegeven en weer hetzelfde verhaal.. Nu dus weer gestopt en meneertje wordt gewoon weer om 8.30 wakker, slaapt snel in, slaapt langer overdag en is uitgeruster en dus vrolijker
Precies wat ik ook dacht... heb noot vitamine D gekregen...hoogstens multivitamine toen ik iets ouder was. Rachitis (botvervorming) kwam vroeger bij de fabriekskindjes veel voor die hele dagen werkten in de fabriek en nooit in het daglicht kwamen.
Ik ben ermee gestopt, kind kreeg er zo'n vreselijke buikpijn van en verstopping. Nachten niet slapen leek mij slechter voor de ontwikkeling dan extra vitamine D moeten missen, dus kind heeft het pas weer gekregen toen ie tabletjes kon kauwen en de darmen het beter konden verdragen. Was na de eerste verjaardag.
Ja hoor! Verdraagt het nu prima. Zit nu aan de gewone kids kauwmultivitamine ondertussen, ook die gaan goed (kind moet nog 2 worden).
In t kader van botontkalking is er ook een heel onderzoek geweest naar het drinken van koemelk en de invloed daarvan op botontkalking. Destijds was t standpunt dat melk drinken osteoporose in de hand hielp. Ik heb sindsdien niet meer gekeken of er nog een contra onderzoek was geweest.
Zolang hij nog minimaal 500ml krijgt las ik, maar hij zit nu op 500 a 600ml per dag Dus er komt een tijd aan dat hij onder die grens zit.
Altijd 10 microgram vit D, dus ook naast flesvoeding. Die grens van 500ml flesvoeding geldt voor vitamine K.
Wat ik gelezen heb is dat het een paar jaar geleden niet voor fv gold, maar omdat er zoveel verwarring ontstond hebben ze besloten voor zowel bv als fv het advies uit te geven om extra te geven. Was een oud bericht van de Gezondheidsraad.
https://www.nu.nl/gezondheid/4949636/vitamine-d-biedt-bescherming-astma-aanvallen.html Kwam ik net tegen, moest even aan dit topic denken .
Hij heeft geen astma en van 7 maanden tot 12 maanden is de enige tijd dat hij dus geen vitamine D krijgt. Zal wel loslopen dus
In flesvoeding zit ook toegevoegde vit D, merk je daar geen reactie van? Misschien is het dan toch eerder een reactie op een hulpstof ofzo?