Krakend/klikkend oor tijdens corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Lovieyou, 18 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.136
    884
    113
    Vrouw
    Oren klikken altijd als je slikt of gaapt, als het goed is, doordat de buis van eustachius zich opent om de druk aan te passen. Maar nu kraakt 1 kant heel gek bij slikken of gapen. Alsof het een plastic bekertje is dat kort kraakt. Ik ben verkouden, maar niet alles zit potdicht. Gisteren heb ik mijn neus gespoeld met zoutwater en toen ik zachtjes mijn neus snoot klapte mijn oren wel hard open. Ondanks dat ik echt zacht deed. Het zit dan toch niet helemaal lekker daar denk ik. Herkent iemand dit?

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.147
    3.023
    113
    Nederland
    Mijn man heeft dit ook sinds gister! Hopelijk heb je er niet al te lang last van. Heb je al neusspray geprobeerd met xylo?

3. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.961
    113
    Nederland
    Ja ik ook. Ondanks dat er bijna niks los komt met stomen, neusspray etc zit ik helemaal verstopt. Heb er een holte ontsteking bij gekregen.
    Echt heel irritant.

4. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.136
    884
    113
    Vrouw
    Wat vervelend voor je man ook! Mijn neus is inprincipe grotendeels van de dag gewoon open, dus een neusspray heb ik nog niet geprobeerd.

Oh wat rot zeg! Klikken/kraken jouw oren nu ook zo gek bij slikken en gapen? Ik zit niet potdicht, dat is het gekke. Maar goed, ik ben natuurlijk zwanger en dan zijn mijn neusvliezen sowieso al opgezwollen, dus wie weet in combi met de corona verkoudheid dat het toch niet helemaal lekker zit. Beterschap voor jou!

5. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Wellicht wat vocht achter het trommelvlies?

6. ClaireDeLune

12 okt 2021
    1.156
    1.961
    113
    Nederland
    Nu gelukkig minder maar de afgelopen week was het echt een drama. Deed ook echt zeer.
    Inmiddels doet de antibiotica z’n werk tegen de ontstekingen dus het wordt eindelijk wat minder.
    Gapen, kauwen ik hoorde het continue.

7. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.136
    884
    113
    Vrouw
    Ik heb net weer mijn neus/holtes gespoeld met zoutwater met een neti pot. En nu is de klik weg! Had ik dit vanochtend maar gedaan o_O.. heb me de hele dag geïrriteerd. Ik weet natuurlijk niet of het weer terugkomt, maar ik denk nu wel te begrijpen wat er aan de hand is. Ik denk dat in mijn geval de buis van eustachius verstopt zit en door te spoelen de zwelling wat verminderd. Misschien kan dit je man ook helpen! Dit gaat dieper dan een neusspray, is niet schadelijk, hydrateert je neusslijmvliezen en dood bacteriën.

brownielover vindt dit leuk.
  8. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.877
    6.404
    113
    Ik heb dit eigenlijk altijd bij neusverkoudheid, vaak begint het bij m’n oren. Neti pot helpt hier goed, dat ‘trekt’ mijn oren echt open.

9. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.136
    884
    113
    Vrouw
    Heb je dan echt zo'n harde irritante kraak/klik als je slikt of gaapt? Bij mij klinkt het als een wit plastic bekertje dat zachtjes word ingedrukt. Mijn oren klikken normaal altijd wel een beetje bij slikken en gapen, maar volgens mij is dat normaal.

10. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.877
    6.404
    113
    Ja, hard gekraak. Als ik normaal (dus zonder verkoudheid) gaap, klaren mijn oren gewoon normaal. Bij een verkoudheid lukt het niet ze te klaren met gapen, maar hoor ik wel telkens gekraak. De stap na dat gekraak is echt volledig dichte oren, met de neti pot (op aanraden van een kno-arts) kan ik dat vaak voorkomen.

11. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.136
    884
    113
    Vrouw
    Oh wat irritant zeg als je dat elke keer hebt! Ik heb wel het idee dat mijn oren gewoon normaal klaren zoals altijd (denk ik) want mijn linker oor klikt gewoon normaal en mijn rechter maakt ook zo'n geluid maar dan als een plastic bekertje. Heel gek. Als ik diep gaap, dan is dat plastic bekertje weg en dus als ik even met de neti pot spoel ook.. maar het komt weer terug.

12. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Had ik ook, ik hoorde er ook slecht mee.

13. ClaireDeLune

12 okt 2021
    1.156
    1.961
    113
    Nederland
    Ik heb ook een neus douche maar heeft hier helaas niet geholpen. Normaal werkt ‘ie altijd heel erg goed inderdaad

Lovieyou vindt dit leuk.
  14. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.136
    884
    113
    Vrouw
    Heeft jouw man het ook echt tijdens slikken en gapen? Zoals dan normaal je oren ook klikken. Alleen 1 kant klinkt nu anders voor mij. Hoe is het nu bij je man?

15. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.136
    884
    113
    Vrouw
    Hoelang duurde het voor het wegging? En ging het tegelijk weg met de verkoudheid of duurde het nog eventjes?

16. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Echt slecht horen een week of zo dof horen nog wel een week of 3.

17. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.147
    3.023
    113
    Nederland
    Ik heb het hem even gevraagd, hij heeft er geen last meer van. Hij had het af en toe eventjes zei die. Vervelend dat je er nog last van hebt zeg!

Lovieyou vindt dit leuk.
  18. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.136
    884
    113
    Vrouw
    O fijn zeg! Ja ik ben wel wat gewend met mijn oren haha. Mijn man had ook last van krakende oren zei die.. dus ben gelukkig niet de enige.

19. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.136
    884
    113
    Vrouw
    Ik hoor wel gewoon goed met mijn oren, heb alleen een vervelende klik/kraak aan 1 kant als ik slik of gaap.. anders niet. Is dat wat je bedoelde? Dit kan dus nog wel een paar weken duren? :eek: Lijkt me trouwens best wel eng als je zo slecht hoort ineens en het duurt zo lang.

20. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Ik had t idee dat ik een scheurtje in t trommelvlies had. Heb dit ook besproken met de dokter.

Deel Deze Pagina