Stom he, ik weet dat ik erover gesproken hebmet de vk. Kan me ergens herinneren dat bij mijn bevalling geen kraamzorg zou zijn. Volgende week nog even navragen... Was bij jouw bevalling iemand van de kraamzorg aanwezig voor ondersteuning (en was dit ook meteen jouw kraamverzorgende gedurende de kraamweek)?
Hier bij de thuisbevalling een kraamhulp die er een uurtje-anderhalf was. Dagen erna een andere kraamhulp. De bevalling erna een uurtje kraamhulp (ik was al bevallen) en daarna geen kraamzorg meer.
Hier onverwachts thuis bevallen. Dus toen we besloten hadden om thuis te blijven ook de kraamzorg gebeld en toen ik daarna onverwachts toch nog naar het ziekenhuis moest hebben hun onze slaapkamer weer netjes aan kant gemaakt en daarna zijn ze weer gegaan (logisch). De volgende dag toen ik thuis kwam weer dezelfde kraamzorg en zij is de hele week gebleven.
Ik ben onverwachts thuisbevallen en toen kwam de kraamzorg ook. Zij heeft geassisteerd tijdens de bevalling en daarna voor ons gezorgd en kwam de volgende dat weer en bleef de hele week..
Hier in het zkh bevallen, in eerste instantie met eigen vk, maar zij had het zo druk dat ze ter extra ondersteuning al kraamzorg liet komen zodat ik nooit alleen zou zijn. Dat vond ik heel prettig. Vk kwam overigens ook vaak kijken hoe het vorderde. Ook fijn dat zij kon helpen met bv mijn been vasthouden, hoefde mijn man niks te doen behalve er voor mij zijn. Mijn oudste was een sterrenkijker, daardoor werd het medisch - ze kwam er niet uit - en toen moesten vk en kraamzorg direct de kamer uit. Dat vond ik wel heftig.
met vk in het geboortecentrum bevallen. de kraamzorg was er ook. waarom ze er in het begin gelijk waren, geen idee.... ik zag haar wel, maar heb er weinig besef van gehad. ze was wel diegene die gelijk onze kleine verzorgde, hielp aanleggen enz. omdat ik een week in een geboortehotel (5 dagen) heb gelegen, heb ik zoveel verschillende gezichten gezien. (dus ook nét iets andere werkwijzes heb gezien en zo mijn eigen weg makkelijker kon kiezen.) heb geen kraamzorg thuis gehad en heb dus nog dagen over zelfs.
Bij alle drie ben ik thuis bevallen. Bij de eerste kwam de kraamzorg te laat, omdat de bevalling onverwacht snel ging. De verloskundige had een stagaire bij zich en een van beiden heeft toen als kraamverzorgster gefungeerd (dus kleertjes klaarleggen, kruikje maken etc.) De volgende dag kwam er een andere en die is de hele week gebleven. Bij de tweede en derde had ik bij de bevalling dezelfde kraamverzorgster als de rest van de week. Omdat mijn bevallingen allemaal vrij snel verliepen, kwam de kraamzorg meestal net op tijd voor de echte geboorte. Dus ze heeft hier niet urenlang rondgehangen in afwachting van, in elk geval. De verloskundige was er in alle gevallen ongeveer 1 uur voor de daadwerkelijke geboorte en is toen ook niet meer weg gegaan. Bij de eerste twee bleef ze gewoon bij me zitten. Bij de derde had ik wat meer behoefte aan privacy, omdat die bevalling ook iets rustiger verliep, en toen bleven zowel de kraamzorg als de verloskundige (beiden ook nog met een stagaire erbij) gewoon beneden thee drinken, tot mijn man ze riep dat het bijna zo ver was. Ik vond het wel leuk om de hele tijd dezelfde kraamverzorgster te hebben. Ik had best behoefte om de bevalling nog een paar keer door te praten en omdat zij er dan bij was geweest, kon ik er prettig over praten.
Bij mijn eerste bevalling was ik medisch, dus geen kraamzorg erbij. Die kwam toen we thuiskwamen. Bij de tweede was ze te laat . Of ik te snel.. om 16.00u naar het ziekenhuis, 16.15u in het ziekenhuis, 16.28u is ze geboren. De verloskundige heeft toen heel hard in de gang geroepen of iemand haar even kon helpen!
Bij mijn eerste niet ben ingeleid. Bij ons is het zo; De verloskundige doet meestal samen met de kraamhulp de bevalling. De kraamhulp waar zij mee samen werken mag ook helpen bij een poliklinische bevalling.
Hier was de kraamzorg te laat.. placenta was al geboren toen ze binnenkwam. Hebben nog wel geholpen met douchen, bed verschoond en was gedaan. Overigens niet de kraamhulp die we de rest vd week hadden. Manlief heeft hier heel goed geassisteerd... al mocht hij op het laatst niet meer weg van mij, toen de vk vroeg of hij de kruiken alvast wilde vullen
Mijn eerste was ziekenhuisbevalling, dus toen niet. Die kwam zodra wij naar huis mochten, was de kraamzorg die hele week is gebleven. Bij mijn tweede was kraamzorg gebeld, maar het ging snel, dus ze kwam binnenlopen op het moment dat ik begon te persen. Paar minuten later was baby er. Ze heeft nog net haar jas uit kunnen doen . Heeft zich na geboorte pas kunnen voorstellen ha ha! (zelf overigens niet eens gemerkt dat ze binnengekomen was) Was dezelfde die hele week gebleven is. Bij mijn derde was kraamzorg te laat, baby was een half uur oud toen ze binnen kwam (inschattingsfout van VK, laatste stuk ging veel sneller dan gedacht). Was ook dezelfde die hele week gebleven is.