Kraamzorg Amsterdam, wat is de beste?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roxie Hart, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
    Hoi dames,

ik ben nu ruim 11 weken zwanger en me voorzichtig aan het verdiepen in kraamzorg. Ik hoor goede dingen over House of Care, maar ik ben verzekerd bij Univé en daar werken ze net niet mee samen helaas.

Ik heb volgende week weer een gesprek met mijn vlos en dan gaan we het erover hebben. Maar ben ik dan niet te laat? Dan zit ik al bijna op 13 weken en ik zie overal dat je in de Randstad echt op tijd moet zijn.

Amsterdamse meiden, wat is jullie ervaring? Wanneer hebben jullie kraamzorg geregeld en konden jullie toen nog terecht bij het bureau van jullie keuze?

En ik zou ook heel graag willen weten bij wie jullie kraamzorg hebben afgenomen en of jullie dat bureau zouden aanraden.

Alvast veel dank voor jullie antwoord!

Liefs Roxie Hart

2. vonnie32

vonnie32 Bekend lid

7 jun 2011
    810
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Roxie..

Bij mij is het met 16 weken aangevraagd via de verloskundigen ik zit bij zin kraamzorg donderdag komen ze voor een intake gesprek ben benieuwd

3. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
    Dank Vonnie voor je reactie. Wat een coole avatar heb je trouwens :D
    Jeemig, jij hebt lang moeten wachten, 11 jaar! Wat fijn dat het gelukt is!

Ben benieuwd naar je intakegesprek, ik begrijp dat ik in ieder geval nog niet te laat ben.

4. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Ik heb het met 14 weken aangevraagd, was nog keurig op tijd.

Of ik dit kraamzorgbureau aan zou raden kan ik je nog niet zeggen, hopelijk over een paar weekjes. :D

5. vonnie32

vonnie32 Bekend lid

7 jun 2011
    810
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Roxie

Coole he mijn avatar vond hem erg leuk dacht die moet er op staan hahaha. Ja lang moeten wachten 11 jaar geduld word beloond zeggen ze klopt dan ook wel.. Nee je bent nog niet te laat hoor ik wou het eerst regelen via mijn verzekering maar toen zij de verloskundigen dat doen wij als je 16 weken ben dus vandaar. Ik laat je het wel weten ze klonk al erg vriendelijke aan de telefoon.

6. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
    Dank voor je reactie Samarinde, bij wel kraambureau zit je? Succes met de laatste loodjes!

7. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
    Graag, ben benieuwd!

8. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb bij mijn vorige zwangerschap gebruik gemaakt van ACK zorgmaat kraamzorg. Ik ben hierbij terecht gekomen omdat de verloskundige hier de voorkeur voor had en meestal mee samen werkte.

Ik heb een aantal hele lieve kraamverzorgsters gehad (3 stuks), alles ging goed en het aantal uren terug brengen was geen enkel probleem.
    Van tevoren werd me bij de intake al verteld dat er een redelijk grote kans was dat ik verschillende dames zou gaan krijgen (door wisselende diensten) maar ook dat ik rekening mee moest houden dat ik alleen de minimale basiszorg zou krijgen ivm personeelstekort.
    Bij deze organisatie mogen ze geen klanten weigeren (beetje net zo als een openbare basisschool zeg maar) particuliere organisaties mogen dit wel. Ik vond dit niet echt een hele prettige gedachte, maar om met 36 weken nog een ander kraamzorg te zoeken...

Uiteindelijk is alles goed gekomen en was het meer stress vooraf;)
    Ze hebben het erg netjes opgelost toen mijn dochter geboren was door de eerste dag iemand van een andere organisatie in te huren (om ons te helpen op te starten) en er is ook iemand uit een andere regio voor 3 dagen geweest (daar hadden ze juist weer een tekort aan kraamvrouwen).
    De dames konden gewoon de hele dag komen, maar na 5 dagen hebben we er zelf voor gekozen om de kraamverzorgster nog maar 3 uur te laten komen. Alles ging zo goed:D

We maken nu geen gebruik van deze organisatie omdat we verhuisd zijn naar een andere gemeente!

9. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Hi Roxy,

Ik heb twee keer kraamzorg gehad via het geboortecentrum. Mijn verloskundigen praktijk zit daar ook bij en dat raden ze dan ook aan. Werkt jou verloskundige niet met een bepaald bureau?

Ik heb me de eerste keer keurig met 18 weken ingeschreven, de tweede keer was ik het vergeten en ben toen bij 32 weken ingeschreven. Deze zwangerschap ga ik weer bij het geboortecentrum en heb ik me met 20 weken ingeschreven.

De eerste keer hadden we echt een fantastische kraamverzorgster. Ze had ook een stagiaire bij zich en ik vond dat echt heel fijn. Ze maakten me hele huis schoon, wisten alles goed uit te leggen en ik heb echt heel veel aan ze gehad. Als er even minder te doen was (met twee personen gaat het huishouden een stuk sneller) ging ze in de leraar modus om de stagiaire dingen uit te leggen. Hierdoor had ik niet het gevoel ze te moeten entertainen. De tweede keer had ik er maar een, ik had wel het gevoel dat ik gezellig met haar moest praten, maar dat ligt hem denk ik meer aan mij dan aan hen. Ook weer een heel kundig persoon gehad waar ik dik tevreden over was. Ik had met haar niet echt een klik, maar ze deed haar werk uitstekend.

10. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
    Haasje83 en Vash, dank voor jullie uitgebreide reacties. Ik hoor volgende week van mijn vlos met wie zij samenwerken. Ik begrijp dat ik dan nog ruim op tijd bent.

Was al een beetje gaan googlen en zag ook het geboortecentrum. Mooie site, sprak me aan.

Haasje83, succes met de laatste loodjes en een prachtige, gezonde baby toegewenst!

Allen, hartelijk dank voor de reacties!

11. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Hoi Roxie,

Gefeliciteerd!

Ik heb bij mijn eerste een kraamhulp van House of Care gehad en die is zo goed bevallen dat we haar nu weer gevraagd hebben.

Ik wist van te voren precies wie ik zou krijgen, de intake was ook met haar en ik heb haar de volledige periode gehad. Echt top.

Ondertussen werkt ook mijn verzekeraar niet meer met House of Care samen (vanwege het hoge ZZP gehalte overigens, niet wegens onvrede) hetgeen betekent dat ik misschien een deel(tje) zelfs zal moeten betalen. Het ligt er aan of er in 2012 wel weer een overeenkomst gesloten wordt met mijn verzekeraar. Je zou House of Care altijd even kunnen bellen.

Al kan je verloskundige je zeker een goed bureau aanraden! Succes.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb het zo rond 13-14 weken aangevraagd, beide keren. En ik kon ook nog prima terecht. Ben afgegaan op het advies van de vk, wel zo fijn als zij er ook goed mee kunnen samenwerken.

Eerste keer bij De Baker. Is aardig goed bevallen, vooral de lactatiekundige ondersteuning was super. De eerste 8 dagen had ik een leuke kraamhulp, daarna nog 2 dagen verlengde kraamzorg gehad van een dame waar ik niks mee had.

Tweede keer bij Kraam & Co. Die hadden de allerhoogste klanttevredenheidsscore volgens m'n zorgverzekeraar dus dat wilde ik ook wel eens proberen! Op zich prima kraamzorg, maar echt bijzonder vond ik ze niet.
    De bevallingsassistentie vond ik slecht (nou ja, bevallingsassistentie... dochter kwam zó snel dat we haar nog niet eens hadden gebeld; maar ze deed heel gepikeerd over het feit dat we haar pas belden toen de baby er al was, alsof we dat expres hadden gedaan, ik was er zelf ook beduusd van en de vk was zelf nét binnen... had niet veel gescheeld of ik had het zonder haar gedaan. en vervolgens ging ze in tegen álles wat de vk zei. niet handig. gelukkig heb ik haar niet meer gezien!)

13. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Hoi, ik zat bij de Kleine Amsterdammer. Ze zijn niet zo groot en ik heb 10 dagen kraamzorg gekregen (keizersnede, verlengde kraamzorg, bv) en 2 verschillende kraamhulpen. Beide wat middelbare dames die de focus mn legden op mij. Dus: borstvoeding op gang brengen. Huishouden deden ze erbij. Wel kookten ze een paar keer voor ons, waar ik erg blij mee was. Ik had liever wat minder geklets aan mijn bed gehad over hoe het mij ging en wat meer "touwtjes in handen" als het gaat om het huishouden. Ze waren wat meer op de achtergrond wat dat betreft. Wel lieve dames trouwens! Ik ben niet ontevreden maar het is maar net waar je van houdt. Dit had een hoog gehalte alsof je moeder in huis is, als je daarvan houdt is dit wel een fijn bureau.

Deel Deze Pagina