oh en ik heb zelf trouwens de 'gave" om, wanneer ik spuug, altijd net naast de emmer te spugen....Altijd al gehad, als kind al. In het hele huis had mijn moeder gladde vloeren, behalve in de woonkamer, daar lag 1 kleed. En als ik moest spugen, spuugde ik uiteraard steevast op dat kleed.....Als ik vroeger moest spugen kwam het altijd onverwachts bij mij, ik red het dus ook echt niet om naar het toilet te rennen. Inmiddels heb ik een soort fobie opgebouwd voor spugen, ik kan nog zo misselijk zijn, het komt er niet meer uit, ik slik en slik en slik, tot ik het gevoel een beetje kwijt ben. Heb, omdat ik heel angstig ben om te spugen zelfs zetpillen van de arts wanneer ik ziek ben, zodat ik niet ga spugen. Vind het echt het ergste dat er is.
Hier gelukkig geen grote spugers. Maar ik zou klonten zoveel mogelijk wegscheppen met het "blik" van de veger en blik, en in de wc gooien. (Dat plastic blik laat zich prima afwassen) Dan kan alles inclusief vuile pyjama zo de wasmachine in. Als we met zn tweeën zijn, doe ik meestal het bed terwijl manlief het kind douchet.
Haha inderdaad. Hier ook al heel wat bedden moeten verschonen. Had een duur grapje geweest als ik alles nieuw had moeten kopen.
Ik spoel het af in bad (en laat de kots dus gewoon door het putje gaan) Beddengoed gaat gelijk in de wasmachine. Het bad spoel ik daarna met chloor schoon. Hier ook kinderen die meerdere malen per nacht spugen Gelukkig hebben ze nu wel de leeftijd dat ze in een emmer spugen.
Ik ben zo blij met ijn lieve man die dit soort klusjes op zich neemt. Als ik het moet doen hang ik binnen de kortste tijd zelf boven de pot. Kan er echt niet tegen. Dus ik troost en was het kind, en hij verschoont dan het bed. Lakens worden in bad gespoeld, en daarna wasmachine in. Gelukkig wordt er niet vaak gekotst in bed. Oudste had 1 keer op een half uur tijd drie keer overgegeven op de bank. Echt alles zat onder. Kon hem nog maar net wegtrekken bij de bak met Duplo! Dat was een middag dat man er niet was. Wat een hel!. Dekentje wat op de bank lag in de kliko gegooid en daarna met enkele pauzes (hoofd in frisse buitenlucht om niet zelf te gaan nekken) de rest schoongemaakt. Zoontje eerst verzorgd en ondertussen op een stoel geparkeerd met een emmertje. Arm ding.