Bij voorbaat sorry voor het onsmakelijke verhaal... Vannacht was het weer zover, zoonlief spuugde zijn hele bed onder en kwam dit druipend van de kots bij mij melden. Heel zielig natuurlijk voor hem, maar voor mij als moeder is dit echt een hel, want hoe krijg ik al die kost nu weer weg. Ik pak nu de lakens en probeer dit dan boven de wc zoveel mogelijk uit te schudden en spoel dan met de douchekop de stukjes ervan af. Vervolgens was ik de lakens in de wasmachine de volgende ochtend. Bij deze methode gebeurt het altijd dat er spuug naast de wc beland en dat de afvoer van de douche verstopt raakt. Is er een handigere manier? Hoe pakken jullie nachtelijke kotspartijen aan?
Gelukkig niet veel meegemaakt, maar ik spoel inderdaad alles uit onder de douche en zet altijd een emmer klaar om ze voor te wassen. De volgende ochtend dan alles in de machine. Uitschudden boven het toilet doe ik dus niet, maar hier raakt de douche ook neit zo makkelijk verstopt. Hoe oud is je zoon? Mijn oudste is 5,5 maar als zij zich niet goed voelt roept ze ons (ze is bang om over te geven) en zijn we er vaak net op tijd bij.
Hij is 4,5 en hij voelt het dus niet op tijd aankomen of hij sliep nog, want aan zijn hoofd te zien (aan een zijkant bedekt) lag hij gewoon op zijn zij toen het gebeurde.
Hier schud ik het uit in het bad, hebben een rondje horrengaas in het afvoerputje voor haren enzo en in het geval van kots dus ook kots . De stukjes verzamelen en weggooien. Dan de ochtend het beddengoed uitspoelen onder de douche en in de was.
Ik spoel het uit boven een grote bak of emmer onder de douche, en die bak kiep ik dan weer leeg in de wc. Nooit last van stukjes ernaast of verstopte afvoer. Dan meteen alles in de wasmachine. Over de matrassen van de kinderen zit een waterdichte molton, dus het matras zelf wordt niet vies gelukkig.
De keren dat dat hier gebeurd is zijn niet meer op 2 handen te tellen inmiddels Ik spoel alles uit onder de douche, daarna gooi ik het gelijk in de wasmachine. Gaat altijd goed
vocht doe ik met keukenrol eraf halen en daarna gelijk in het wasmachine gooien. zet ik het de volgende ochtend wel aan op extra lang programma. komt ook omdat ik als ik spuug ruik ik zelf ook moet overgeven of toch in ieder geval die neiging krijg.
Idd, hier gaat het met biotex in de wasmachine en daarna nog een normale was, dan is die geur echt weg.
Hier had ik nog niet aan gedacht. Dit is denk ik wel een goede manier, raakt de afvoer in ieder geval niet verstopt.
Ik spoel het ook uit onder de douche, vervolgens laat ik het of de verdere nacht weken in een sopje of direct met shout en vanish in de wasmachine.
In ieder geval een waterdichte molton over het matras. Met keukenrol of natte doekjes de grootste hoeveelheid in de ex of vuilnisbak. De lakens afspoelen onder de douche. Daarna direct alles in de wasmachine! Kind onder de douche of in bad. Je bent toch bezig. Waarom dan niet direct uitwassen? Als je dat direct doen is de geur zo weg en kan het niet intrekken of indrogen in het beddengoed. Kind van 4 kan wel even alleen in de douche terwijl ik alles verschoon.
echt met stukken , dan gaat het eerst boven de groene/grijze container en dan afspoelen in douche en dan in wasmachine. of ik kiep de matrashoes in de grijze container en koop een nieuwe bij de action. maar wij zijn gezegend met kids die altijd wakker worden as ze moeten spugen en dan de emmer pakken en als ze daarvoor niet ziek waren was zoon zelf zo bij de tijd dat hij zijn speelgoed op de grond kiepte en in de dichte ikea bak zijn maag ledigde. Dus die 3 x dat het in 8 jaar gebeurd is dat er serieus in bed gespuugd is heb ik het 1 x schoongemaakt en 2x de hoes weggegooit en 1 x ook het dekbedovertrek was toch al een oude met veel wit en de spaghetti met tomaten saus van die avond lag erop.. Daar ben ik niet eens aan begonnen.
Er zit wel een hoes om het matras, dus dat is het probleem niet. Meer dat ik stukjes kots op de vloer of in het afvoerputje echt heel smerig vind. Wasmachine kan s nachts niet aan ivm buren, dus dat doen we in de ochtend. En zoon wordt natuurlijk wel meteen uitgewassen
Oh ja met babydoekjes haalde ik vaak wel de meeste stukjes eraf. Wat betreft meteen uitwassen, daar ga ik midden in de nacht gewoon niet aan beginnen . Maar na 1 keer wassen was het ook wel weer goed schoon. Wij hebben nu waterdichte moltons op de bedden liggen maar laatst spuugde de jongste over de rand dus alles droop langs de zijkant van het matras (niet waterdicht, de zijkanten) zo haar kledingla in. Kon dus ook nog wat kleding wassen . In het ledikant hadden we nooit waterdichte moltons en toen ging het wel vaker fout dan nu, omdat ze toen vaker ziek waren en het niet aan konden geven dat ze moesten spugen. Oudste heeft trouwens toen ze rond 1 jaar was een keer een groot deel van het nacht denken we in haar kots gelegen. Kwamen haar 's ochtends uit bed halen en ze zat helemaal onder de (oude) kots, inclusief haar haren en het hele bed. Maar we hadden haar de hele nacht niet gehoord
Hier ook niet pfff. Vind het zo erg. Maar ik heb altijd goedkope hoeslakens (action) en pak het hoeslaken, stop het in een zak en zo de container in. Geen gedoe. Beddengoed schud ik wel uit en in de wasmachine, Maar ergste zit vaak in het hoeslaken.
Hier gewoon in de gootsteen (ligt een zeefje in) en daarna in een emmer met biotex tot de volgende dag. Maar dl is meestal op tijd wakker, en dan komt het alleen op een klein hoekje vh bed.
Ik gooi lakens die vol zitten met kotsstukken gewoon weg. Ik ga echt geen moeite doen om dat helemaal schoon te maken. Voor een paar € koop ik wel een nieuwe. De matrashoezen was ik wel, dat is alleen sap. Wanneer ze over gaan op matrassen zonder afritsbare hoezen dan doe ik er een waterdichte molton omheen.
Onderlakens zou ik best weg kunnen gooien, maar dekbedhoezen vind ik daar te duur voor. Ik ga het voortaan boven een emmer uitspoelen en dan de emmer in de wc legen. Ik hoop dat ik dit niet te vaak hoef te doen...