We zitter erover na te denken een tajine aan te schaffen. Wie heeft er ook 1? En benieuwd hoe t bevalt, wat lekkere recepten zijn om te maken en waar ik n goeie kan aanschaffen. Alvast bedankt!
Ik heb een tajine maar kook er niet veel mee, ben toch sneller geneigd de sauspan te pakken. Als ik het wel gebruik, maak ik de vlees en groente erin voor couscous
De tajin van Ikea komt aardig in de buurt, heeft ook een anti baklaag die je in een echte aardewerk tajin niet hebt, maar je mist dan net dat ene wat een lekker taste aan je eten geeft. Maar die van de Ikea is dan degene die ik je aanraad. En wat recepten betreft je kunt er zelf vanalles indoen wat je lekker vindt alleen duurt het minimaal 1,5 a 2 uur voordat je eten klaar is. Wel op volgorde in de tajin doen van gaarheid dus eerst het vlees dan evt wortels/sperzieboontjes/aardappels etc..... Ook gehaktballetjes in tomatensaus erg lekker... Een tajin heeft geen extra kookvocht nodig en is erg gezond. Succes
Ik heb ook een tajine en vind het heerlijk om ermee te koken. Kook er van alles in. Lamsvlees met groentes, kippenpootjes met groentes en ook gehaktballetjes. Je vind overal op internet wel lekkere recepten.
Hey die kende ik nog niet thanks! Amber is wel een goeie op dit gebied dus haar recepten zijn zeker een aanrader!
Hmm nu je het zegt, dit weekend maar weer eens lekker kokkerelen Een tajin heeft echt tijd nodig dat doe je niet ff.... wat is je favo gerecht?
Is inderdaad niet iets wat je dagelijks zo even doet. Ik vind persoonlijk dit gerecht lekker: Jamie Oliver: tajine met kip, olijf en ingemaakte citroen - recept - okoko recepten Maar bedenk zelf ook regelmatig wat met bijv. kip,zoete aardappelen,wortel,venkel, rash el hanout kruiden.
Ik heb al jaren 2 tajines in de kast staan maar nog nooit iets mee gedaan. Weet dat je er heerlijke recepten mee kunt maken en erg gezond is. Ga binnenkort denk ik maar eens proberen.
Heerlijk! Ik wil heel graag een orginele tajine hebben van een soort klei. Ik maak er meestal gehakttajine in of met kippepootjes. Simpel met een ui, tomaat, khosbar, ma3dnous, wortel en specieboontjes doe ik meestal, aardappel en dan het gehakt of kip (niet in deze volgorde). Kruiden lekker, heerlijk en dan met brood!
Dat deed ik ook, ik gebruikte mijn tajine zeker wel 1 keer per week. Maar helaas is ie een paar maanden geleden na lang en intensief gebruik gebroken Ik had een "echte" tajine uit Marokko, met veel zorg uitgezocht door mn schoonmoeder. Van klei, heel zwaar en basic. Hier in NL zou ik m nooit ergens anders kopen dan bij een Marokkaanse winkel of in Beverwijk ofzo. De mooi versierde geglazuurde tajines a la Xenos zijn erg mooi om het eten in op te dienen, maar niet functioneel. Ze breken snel en geven niet dezelfde smaak. De tajine van Ikea ken ik niet, maar ik lees hier iets over een anti-aanbaklaag Dat klinkt niet erg authentiek. Ik wacht tot het najaar, dan gaan we weer naar Marokko en ga ik er weer een uitzoeken!
Heerlijk Daro! Ik weet precies wat je bedoeld. Zo'n versierde is idd leuk om het eten in op te dienen, en uiteraard ook leuk om in te koken maar ik vind het uiteindelijk geen andere smaak hebben dan bijv uit een saus/juspan. Maar zo'n aardewerk tajine heerlijk. Vergelijk het met bijv, je maakt kip in een grillpan of op de barbeque. Soort van zelfde bereiding, maar de smaak is anders! Zonde maar hij is het mooi waard geweest! Nu snel een nieuwe!
Dames, Mijn kerstpakket afgelopen jaar was een aardewerk Tajine, inclusief een paar produkten en receptenboekje (receptenboekje weet ik niet helemaal zeker, volgens mij wel). Enfin, ik gun mezelf er de tijd niet voor, dus hij staat hier in de kast te staan. Mocht iemand interesse hebben, dan mag je hem hier (in Eindhoven) gratis af komen halen (ik stuur hem niet op!). Stuur me maar een PB als je interesse hebt en hem op wilt halen. Groetjes, Djinti
Wat lief Djinti! Voor mij niet, veel te ver weg! Maar vind het wel heel lief van je, vast iemand die je er onwijs blij mee kan maken.
Ik kook best vaak in de Tajine. Mijn vader is Marokkaans en heeft hem meegenomen. Hij heeft mij erin leren koken. Wat ik graag maak is een gerecht met lamsbout, sperziebonen, winterwortel, zoete aardappels en ui en speciale kruiden uit Marokko. Ook erg lekker is een recept met gehakt, peterselie, tomaten en ei. en dan ook met rkuiden. Wat ik er zo makkelijk aan vind is dat je het klaarmaakt en er vervolgens bija geen omkijken naar hebt. Ik zet het 3 uur op het gas en thats it..... En mensen vinden het altijd heel leuk om uit zo`n tajine te eten...