Net een een koffieapparaat besteld nu las ik dat de koffiebonen van lidl en hema wel goed zijn welke van deze winkels heeft jullie voorkeur en welke smaak? Las iets over espresso of crema?
Van wie heb je dat gehoord? Beide vind ik echt niet lekker, die van de Hema zelfs echt vies! Wij bestellen vaak bonen bij De Brandzaak of de zwarte zak van DE. Illy vind ik ook erg lekker, maar te duur.
Ik ben fan van de espresso bonen (grijze zak) van de Lidl! De andere smaken vind ik wel wat minder, maar hiervan kun je goede koffie maken. Edit: Ik heb wel vele merken/smaken geprobeerd. Kijk of je van meerdere soorten een kleine zak kan kopen om te testen. Zo kwam ik elke keer weer terug bij die van de Lidl
Lidl vonden wij niet lekker, HEMA nooit geprobeerd. Wij gebruiken AH Perla Superiore van Albert Heijn. Die is ook best af en toe in de aanbieding.
Exact hetzelfde als bij ons. Elke keer klein zakje geprobeerd bij verschillende winkels en supermarkten maar elke keer toch weer terugvallen op de Lidl.
Wij bestellen online bij Cafe du jour, Fascino of de Brandzaak. Vele malen lekkerder dan de supermarkt of Hema bonen. Soms zoeken we weer een nieuwe branderij en doen we een "proeferijtje" en bestellen we verschillende 250 gram zakjes. Wij hebben overigens een half automaat.
Wat lekker is is zo persoonlijk. Ik vond bv Illy echt vies, DE ook maar Hema espresso 10 heerlijk. En dan ligt het ook weer aan je apparaat want dezelfde bonen vind ik uit de Siemens van mijn ouders minder lekker dan uit mijn Jura
AH perla superiore finest originale of dark roast hebben wij meestal. Soms de gewone perla huisblends.
Wij dronken jaren bonen van Simon Levelt maar in ons tempo kostte dat na de zoveelste prijsstijging €80,- per maand. Te gek voor woorden en nu drinken we al een tijd de dark roast bonen van de Hema, als je er aan gewend bent zijn het prima bonen.
Ligt eraan wat je zoekt qua smaak. Ik ben geen echte koffieliefhebber. Hou bijvoorbeeld niet van een bakje Douwe Egberts. Drink alleen maar hele milde koffie. Zelf haal ik mijn bonen bij Kruidvat. Van hun eigen merk. De crema mild variant. Deze vind ik echt lekker. Vooral met opschuimmelk