Koffie

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 26 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.955
    3.835
    113
    Vrouw
    Hier ook dolce gusto.
    Cappuccino,late machiato en die Starbucks cappucino met caramel. Ik vind het echt heel lekker.

2. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.864
    2.057
    113
    Vrouw
    Mijn man zweert bij de Dolce Gusto maar ik vind de cappuccino en de latte veel te zoet. En de pads worden maar duurder en duurder. Dat in combinatie met veel thuiswerken werd ons wel een beetje te gek. En we zaten inmiddels al aan de vierde Dolce Gusto, al hadden we daar misschien n beetje pech mee.
    Daarbij wil ik naast gewoon koffie en espresso ook flat white en cappuccino met sojamelk of havermelk kunnen maken. Mijn man wil juist latte of cappu met gewone melk. En handmatig opschuimen zagen we niet zitten.
    Daarom toch geïnvesteerd in een goed bonenapparaat met 2 melkreservoirs. Even duurder in aanschaf en wat meer onderhoud nodig, maar meer afstelmogelijkheden en per saldo veel goedkoper (en lekkerder) dan de DG pads.

Maar als je van zoet houdt is DG zeker het proberen waard! Kies wel voor een apparaat dat automatisch afslaat. Bij de goedkoopste versie moet je handmatig de hoeveelheid water doseren.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.287
    10.256
    113
    Ik lust niet alle koffie. Alleen cappuccino en late machiato.

Wij hebben een koffiezetapparaat met verse bonen.

Ik heb een aparte melkschuimer. Zoon drinkt af en toe schuim melk.

Koffie zetten is zo gedaan.

Alle kant en klare zakjes brrrr
    Het enige wat ik weg kan krijgen is ijskoffie caramel.

4. Pompoen

Pompoen Actief lid

25 okt 2015
    446
    121
    43
    Ooh dat ga ik ook uitproberen! :D

5. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Sinds een half jaar drink ik latte. Net al jij lust ik ook geen koffie en ben ook op zoek gegaan naar hoe ik toch een lekker bakje koffie kan drinken. Een lekkere latte met idd een koffiesiroopje..... hmmm, heerlijk. Is echt mijn favoriet.

Ik heb voor een tientje laatst een bonenmaler gekocht. Daar maal ik bonen in van Kruidvat eigen merk. Dat is echt een hele milde koffie https://www.kruidvat.nl/kruidvat-crema-milde-espressobonen/p/4209703

Op een groot glas zet ik dan een losse koffiefilter met een schepje koffie. (eerst natuurlijk wat koffiesiroop in het glas doen. Die van Douwe Egberts vind ik veel lekkerder dan Monin) Dan giet ik er heet water op. En dan melk opschuimen. Voor het opschuimen doe ik dan eerst nog een beetje vanillesuiker door de melk.

Echt perfect! En zoveel lekkerder dan die cupjes!

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier een moccamaster (old skool filterkoffie) met een aparte melkopschuimer van Philips.

Deel Deze Pagina