Koffie, ik lust het niet. Maar een lekkere latte macchiato met een lekker koffiesiroopje (zoettt!) vind ik dus wél lekker. Nu doe ik dat met die oploszakjes van Nescafe. Maar ik zit eraan te denken om te kijken naar een apparaat die dus ook lekkere latte kan maken. Ik zag een bonen apparaat , maar dat vind ik echt te gek. Ik wil eigenlijk niet gaan klooien met een losse melkopschuimer.. Oftewel gemak, maar ook wel lekker. Ondanks dat smaken verschillen: Wie heeft een tip voor een goed en vooral betaalbaar apparaat. Want 300 euro voor een paar keer een verwenkoffie in de week, vind ik zonde. Dan ga ik liever die paar keer per week naar een koffietentje.
Wij drinken warme (haver)melk met koffie-extract uit zo'n ouderwets koffiepotje. Al is het ook prima om er een espresso van een nespresso-apparaat in te doen. Melk gewoon opwarmen in de magnetron
Dolce Gusto! Ik heb er vorige maand een gekocht bij kaffekapslen.nl. En die hebben ook veel smaakjes koffie! Komt wel uit Denemarken dus de bezorgtijd is iets langer maar ik had het binnen een week. Ik hou dus ook niet van gewone koffie maar alleen van smaakjes koffie en dit is dus echt ideaal. Ik heb deze:
Dan zou ik toch voor dolce gusto gaan. En eigen merk of de starbucks latte machiato caramel is heerlijk!
Hier een afwijkende mening: ik vind dolce gusto melkbereidingen echt niet te drinken. Serieus, als dat het aanbod is dan sla ik af en neem ik wel thee. (Een zwarte koffie gaat nog wel, en dan de melk uit een pannetje) Ik raad je echt aan om voor echte koffie en echte melk te gaan. Dan zal je m moeten opschuimen als je geen half/volautomaat wil, maar dat is niet heel ingewikkeld. Voor je koffie kan je dan kiezen voor een percolator als je t simpel wil houden, of anders nespresso, is ook nog wel te overzien qua prijs als je t een paar keer per week drinkt.
Wij hebben nu een volautomatisch espresso machine ja absoluut veeeeeel lekkerder maar ook duurder natuurlijk
Eens met @MadeInUSA . Hier zo'n aeroccino van Nespresso met dus verse melk door een kopje Nespresso. Twee vriendinnen van mij hebben een Latissima apparaat en moet ik zeggen dat het verschil tussen die latte's en de aeroccino toch wel groot is. Melk uit de aeroccino krijg ik nooit zo stevig/schuimig.
Dit doet mijn man ook (enige koffiedrinker hier in huis, zelf haat ik koffie passioneel ) Wel fijn voor mij, dan zit ik uit niet met zo'n koffiezetapparaat opgescheept.
Maar doorgaans vinden mensen die geen koffie lusten dolce gusto juist wel lekker dus misschien in het geval van ts juist wel de beste keus
Ik vind de latte machiato van Dolce gusto ook echt vies. Wij hebben een nespresso met melkopschuimer. Door de vele soorten cups en de keuzes in gewone melk of baristamelk kun je heerlijke lattes maken en nog variëren ook.
hmm die mini ziet er wel leuk en betaalbaar uit - ik drink op mijn werk latte . En voorheen Wiener Melange - maar die zit niet meer in het apparaat wat we nu hebben. Thuis drink ik alleen deze Heeeeerlijk in combinatie met een cooker ideaal... dus ik twijfel weleens... anderzijds; wéér een apparaat erbij... ik ben benieuwd wat het bij jou wordt TS
En een losse melkopschuimer? Er vanuitgaande dat je een koffieapparaat heb. Ik neem deze altijd mee op vakantie om mijn eigen latte te maken. Overigens vind ik dolce gusto echt niet lekker. Ik vind m te waterig, te weinig smaak. Bekijk Inventum MK350 - Elektrische melkopschuimer - RVS/Zwart op: https://www.bol.com/nl/p/inventum-mk350-elektrische-melkopschuimer-rvs-zwart/9200000018282705?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
Ik ben met koffie begonnen met pads van de ah. Ik weet niet of ze het nog hebben maar de mokka en toffee (met volle koffiemelk) vond ik wel lekker toen ik de dark roast nog niet lekker vond. Nog steeds lust ik verder geen koffie. Dolce Gusto heb ik weg gedaan. Die vond ik slecht werken. Veel van het poeder bleef achter in de cup.
Als de standaard dolce gusto niet lekker genoeg is, hema melkopschuimer (met t handje) en karamelsiroop. Siroop, Lungo intenso uit de Dolce Gusto en aftoppen met je schuim. Wij hebben van die grote glazen van de ikea kan je op die manier een lekker grote bak maken <3 Dolce Gusto intenso fan overigens maar zelf melk opschuimen is toch nét wat lekkerder. Maar zo voor tussendoor verwenmomentje voldoet de latte caramel van dolce gusto zelf ook prima.
Zoiets hebben wij ook. Niet dezelfde. Maar die maakt, naast het perfect cappucinoschuim, ook nog eens heerlijke warme chocomel. Mijn koffie drinken ik enkel zwart en sterk uit het bonenapparaat. Maar dar opschuimding is dus echt voor mn choco