hartige taart voor kieskeurige eters...

Discussie in 'Voeding' gestart door friezinne82, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Hoi helpers:D

Binnenkort gaan we een weekend weg met mijn schoonfamilie. Nu zijn mijn neefje (9) en nichtje (7) nogal kieskeurig met eten en mijn schoonzusje heeft aangegeven dat het niet uitmaakt wat ik maak (ik kook de eerste dag), omdat ze het toch niet gaan eten.... Dit voelt dus als een uitdaging om ze wel te laten eten:D

Ik ga hartige taarten maken (we zijn met 14 mensen, waarvan 6 kinderen 9, 8, 7, 5, 3, 1). De ene taart wordt met broccoli, geitenkaas, spekjes en pistachenootjes. De tweede denk ik met vis. Nu ben ik op zoek naar een recept voor hartige taart met ingredienten waar zelfs het meeste kieskeurige kind nog voor zal vallen...:(;). Ik zat zelf te denken aan knakworst als vlees, maar wat verder? Of hebben jullie nog andere ideeën?

alvast bedankt!

2. tulip

tulip Niet meer actief

gewoon ham en kaas???

3. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Aardappels, doperwtjes en kaas een soort omelet in een hartige taart!

4. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    klinkt allebei goed! Nog meer ideeën?

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.223
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Succes! Wel een leuk idee trouwens, ik ga ook eens een quiche met knakworst maken :D.

Hier ook een lastige eter (Eva). Die eet alleen de bladerdeeg en proeft een klein hapje van de binnenkant ;). Ben benieuwd hoe het zou gaan als ik iets maak met knakworst erin.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Lastig.. Hier makkelijke eters, dus hartige taart met spinazie, prei, doperwten (tja wat niet eigenlijk :p) gaat er allemaal in. Maar bovenal het bladerdeeg is altijd helemaal lekker dus doe er wat extra bovenop haha.

Kan je niet aan de moeder vragen wat het soms nog wel aardig doet? Want hier maak je de kids dan weer helemaal niet blij met knakworst, terwijl spekjes, noten of extra kaas het wel goed doen.

Heb trouwens eens een vrij rode hartige taart gegeten die erg aan pizza deed denken (tomaat, paprika, ui, kaas, Italiaanse kruiden en dan olijven), misschien nog iets in die richting? Pizza maak je ze misschien wel blij mee en zo'n pizzataart of anders plaat is natuurlijk eigen gemaakt ook heerlijk!

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik zou eens vragen wat ze wél eten, in een hartige taart kun je vanalles doen natuurlijk. :D (jum, ga binnenkort mijn spinazietaart maar weer eens uit de kast trekken)

8. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Dat is ook nog een idee natuurlijk! Gewoon vragen. Eigenlijk heb ik dat ze half om half al gedaan en toen kwam er alleen maar uit dat het niet uit maakt omdat ze het toch niet eten.

Pizza is ook een goed idee!

Deel Deze Pagina