koemelkvrij brood

Discussie in 'Voeding' gestart door krumfrum, 27 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    welk brood is er helemaal koemelk en soja vrij? hoorde laatst dat bijna geen enkel brood vrij is hiervan ondanks dat er op de ingredienten lijst geen melk staat.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Onzin! Koemelk is een allergeen en dat moet vermeld worden. Wel kan er staan bijv. droge melk bestanddelen of weipoeder.

Koemelk- en soja vrij: Tarvo (jumbo en plus), de voordeelbroden bruin en volkoren 3 voor 2 euro van Albert Heijn, Blue Band brood Albert Heijn en diverse broden van Jumbo bevatten veldbonenmeel. Zelf kies ik die niet want veldbonenmeel kan ook allergeen zijn heb ik gegoogleld.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier altijd blue band brood gehad.

4. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    we gebruiken eigenlijk altijd tarvo, dus dan zitten we toch wel goed. mijn dochter heeft allergie voor melk en soja (en vermoeden nog meer maar daar zijn we nog niet precies uit) en krijgt volledige borstvoeding dus ben ik op streng dieet.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik haal mijn brood bij de biowinkel en daar zit echt geen melk in. Is ook nergens voor nodig trouwens!

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Op een gegeven moment was tarvo te licht voor haar en ben ik verder gaan zoeken en tot mijn verbazing voordeelbrood bij AH. Nu eten we alle 3 volkoren, het is lekker brood en scheelt ook nog eens €3,00 per 3 broden want ik kocht altijd voor mijn vriend en mij 3 voor €5,50 bij bakker bart.... :D

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier Vitaal Flora van de AH.

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb het boerenvolkoren met sesam en boerenvolkoren tijger van de ah. Durf alleen niet te zeggen of daar soja in zit. Hier namelijk met soja geen problemen. Altijd dit brood gegeven vanaf begin (eerste paar weken geen volkoren).

Deel Deze Pagina