Hoi allemaal, Ik wil met mijn zoontje koekjes gaan bakken dus ik heb vorige week zo een pak van koopmans alfred j kwak koekjes gekocht maar heb alleen vloeibare boter in huis en aangezien het regent heb ik niet zo een zin om helemaal naar de winkel te wandelen met 2 kids (erg he? ) Weten jullie of ik het daar mee kan doen? Groetjes
volgens mij kan dat niet. kan me herinneren dat we het op mijn werk ooit geprobeerd hebben en dat dat mislukte. misschien kun je het bij je buren proberen? heb ik ook weleens gedaan, en toen later in de week gewoon een nieuw pakje teruggegeven.
Heb het ook geprobeerd, maar het beslag wordt er veel te zacht door, waardoor je niet goed kan kneden en vormpjes maken..
Nee dan krijg je een soort boterkoek. Die vloeibare boter word heel vies in koekjes/cake. Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar dan krijg je zo'n compacte massa, ipv luchtige koekjes.
jep roomboter kan soms zelfs te nat worden dus vloeibare boter is idd echt niets.. Voortaan moet je trouwens gewoon zelfrijzend bakmeel halen en dan aparte ingredienten, is veel goedkoper en je kan beter zelf samenstellen qua wat je zelf lekker vind... ik gebruik vaak iets meer bakmeel omdat ze andere teveel "uitlopen" Veel plezier mocht je toch nog gaan bakken, altijd leuk!! Heb toevallig gisteren zelf nog koekjes gemaakt met de kinders (alhoewel hun meer het deeg aan het opeten waren haha)
Dat deeg is ook heel erg lekker Ga zeker nog koekjes bakken want heb het zoonlief beloofd vanmorgen.. Hij vroeg zo lief aan me vanmorgen of hij koekjes mocht bakken, daar kon ik geen nee tegen zeggen
aaaaah wat lief, nee daar kan je idd geen nee tegen zeggen he? Ik doe er ook altijd springles op of een beetje jam in het midden, alleen ze zijn altijd veel te snel op LOL wij maken dan ook een pakketje voor opa en oma en gaan die dan brengen.. have fun!
De kans dat ik straks op de fiets naar oma kan is ook heel erg groot, het is namelijk nog nooit voorgekomen dat hij niet zei dat hij er even eentje naar oma wou brengen Hij heeft hier zo een plezier, echt geweldig om te zien.. De buuf was trouwens erg lief en de koekjes gaan zo de oven in