Koeka ledikantdeken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Hester, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hester

Hester Niet meer actief

Wie heeft een ledikantdeken van Koeka en welke heb je (materiaal)?

Ik wil er graag eentje, maar weet niet zo goed welke ik zal nemen: wat is bijvoorbeeld het voordeel van een dubbele deken? Dat gebruik je toch sowieso niet in de zomer, lijkt me?

En hoe ziet het er eigenlijk uit wanneer het bedje opgemaakt is met aan de bovenkant het teruggeslagen lakentje? Ik hoopte dat iemand hier zo'n deken heeft en misschien een foto kan plaatsen van hoe het eruit ziet wanneer het bedje opgemaakt is :)

Alvast dank!

2. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    hoi hester.

wij vinden koeka helemaal te gek!
    weten ook dat we onze dekentjes ervan willen hebben..
    heb laatst een advertentie ervan gezien..
    zal m ff bijvoegen misschien heb je er wat aan :)

3. Hester

Hester Niet meer actief

Thanks Bloem! Ziet er mooi uit :)

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik heb ook een koeka wafel dubbel deken, als het warm is kun je zo 1 laag eraf halen alleen heb de meubels nog niet dus heb nog geen opgemaakt bedje

5. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Ik heb van Koeka de wiegdekens. Ledikant; ja super.... maar vond ze erg duur. Hebben wel op mijn verlanglijstje gestaan maar doe het nu 'maar' met een gewone van de prenatal, haha.

Ik zou gaan voor de dubbele deken. In de zomer kun je er dan 1 gebruiken en in de winter 2.
    In begin heb je sowieso maar 1 deken nodig omdat je het beste laag opmaakt en de deken dus sowieso al dubbel doet. Vier lagen lijkt me wel erg veel, haha.

De teddy versie is ook super om te zien. Maar m.i. echt alleen geschikt in de winter. En dan nog... mijn zoon heeft het echt snel warm. Hij slaapt in een slaapzakje. In de winter slaapzak + teddy-deken lijkt me voor hem echt geen optie.
    Dus die zou ik nooit kopen, hoe lief hij er ook uit ziet.

Ik maakte de deken nooit zo op met teruggeslagen stuk zodat je bloemetje zag. Vond ik niet mooi met de lakentjes die ik heb. En die vond ik alleen al zo leuk (hartjes laken van taftan).
    Ik wil je best foto's mailen, maar ben niet goed in om ze hierin te plaatsen. Als je me in een pb een e-mailadres stuurt mail ik je foto's van mijn opgemaakte bedje/ wiegje (= zelfde als ledikant hoor).

Kwaliteit van de dekens is trouwens super. Alleen kan de gestikte rand loslaten, dat vind ik wel erg zonde. Heb ik nu met 1 dekentje. En heb ik ook al eens gehad met een wikkeldeken die ik net had/ die heb ik toen geruild tegen een nieuwe. Beetje irritant wel, maar kan de pret niet drukken. Daarvoor ben ik teveel koeka-fan....

Groetjes!

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

marijntje anders koeka even mailen/bellen?misschien krijg je wel een nieuwe, moet toch wel garantie op zittn of nie

7. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik heb een dubbele deken, ideaal want ze heeft er nu maar 1 omgeslagen. In de winter wel allebei. Ik gebruik de deken gewoon los zonder laken bij onze meis. Is makkelijk te wassen en blijft mooi. Voor mini straks eerst weer een wiegdekentje (een gewone wafel/ flanel). (heb ik bij onze meis gebruikt totdat ze 1 was, vond in het begin een ledikantlaken veel te groot)

8. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Ik heb er twee, een lichtroze en een donkergrijze. Wil ook nog graag de stone, maar ze zijn erg duur vind ik. Ik kan nu geen foto laten zien, zit achter iPad, maar morgen zal ik er eentje zoeken.
    Ben sowieso koekafan, heb er ook boxkleden, aankleedkussenhoezen, wikkeldekens en een slaap/voetenzak voor in de kinderwagen en maxicosi van.

Ik heb de enkele dekens, wafel/ flanel, net als Odess dus.

9. Hester

Hester Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.
    Ik vind Koeka ook zo leuk; jij hebt écht lekker veel ervan Sweet!
    Dan ga ik denk ik toch maar voor de dubbele deken als ik het zo hoor, de slaapkamers zijn hier altijd nogal fris.

10. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Die dubbele deken is dubbel ongeveer net zo dit als een normale flanel/ wafel deken. Het voordeel is dus dat je hem kan splitsen, niet zozeer dat hij warmer is :) Volgens mij is de teddy variant wel warmer, maar met onze juni beebs is dat eerst natuurlijk niet nodig ;)

11. Hester

Hester Niet meer actief

Update: heb inderdaad de dubbele deken gekocht en hij is prachtig! :D ben er helemaal blij mee.

Deel Deze Pagina