Topic titel zegt het al. Eén van de Kobo's hier thuis is al wat ouder en aan vervanging toe. Nu kwam man met idee, is een Kindle niet wat? Kobo's bevallen goed, we hebben er veel boeken op staan en oudste doet af en toe een maand een Kobo abonnement. Ze vindt het niet voldoende aanbod voor een heel jaar. Het is me nog niet gelukt om de online Bibliotheek er op aan de praat te krijgen, ik vraag me af of dat überhaupt kan? Dus ik heb wel wat vragen ... - heeft een Kindle abonnement via Amazon meer/ander aanbod? (Nu wordt er bijv. Harry Potter, Grijze Jagers, etc gelezen) > er worden bijna alleen Nederlandstalige boeken gelezen - kunnen we de huidige e-boeken ook op een Kindle lezen? - kun je de online Bibliotheek er op krijgen? - gebruiksgemak? - zijn er nog andere significante verschillen? - eigenlijk kortom, voor wie ervaring met beide heeft: welke bevalt beter? PS: heb bewust even een nieuw topic aangemaakt aangezien ik het andere topic over wel/niet kleurenscherm niet wil vervuilen + hier volstaat een zwart-wit scherm
Ik heb net van de week een Boox gekocht, omdat het een van de weinige e-readers is waar gewoon android op draait en waar je dus gewoon apps op kunt zetten en de app van de koninklijke bibliotheek dus ook. Het kostte even wat moeite, maar bij mij werkt het nu prima. Ik vind het echt stom dat die andere grote merken nog niks beters hebben gevonden qua apps draaien. Ik heb echt geen zin om weer met kabeltjes en programma’s op een pc enzo aan de slag te gaan. Volgens mij kun je met Kindle de koninklijke bibliotheek-app helemaal niet gebruiken. En met kobo alleen door de boeken eerst op een pc te zetten en dan overzetten op je kobo. Ik vind het wel teleurstellend dat ze in 10 jaar tijd niks beters hebben weten te verzinnen.
Kun je inmiddels wel al een kindle abonnement afsluiten in Nederland? Want ik heb nog een kobo en wil een Kindle ernaast, maar pas als Kindle unlimited hier ook beschikbaar is. Dat was nog niet zo een tijdje geleden.
Geen ervaring met Kindle, ik heb een Kobo. Mij lukt het wel om boeken van de online bibliotheek te lezen, maar daar heb je wel een computer en het programma Adobe Digital Editions voor nodig om ze over te zetten. Jammer dat het niet direct op de ereader kan, maar daar laat ik me niet door weerhouden.
Ik vind het overzetten via de laptop echt een crime. Onze laptop is al zo oud. Dan sluit ik maar weer een maandje kobo plus af vaak.
Nadeel van kindle vind ik dat je er geen epub op kunt lezen dus je moet boeken altijd eerst overzetten naar hun bestand via de computer en ze dan weer naar je ereader zetten, dat kost dus wat extra werk. Als ik dus een eboek koop dan moet ik hem eerst downloaden op de computer, bestand omzetten en dan kan ik hem naar de kindle zetten een eventueel volgende ereader zou ik dus inderdaad graag 1 willen waarmee je rechtstreeks boeken erop kunt zetten.
Ik gebruik mijn tablet of mijn telefoon om te lezen. Daar heb ik de apps van kobo en kindle op staan. Dan kan ik direct een boek kopen en downloaden.
Mijn moeder heeft een Kindle en kan EPUb boeken zonder computer omzetten en op de ereader zetten. Ze zijn namelijk op reis zonder laptop, dus het kan wel zonder.
Dank voor jullie reacties! Aangezien onze ervaringen met Kobo goed zijn, en ik hier geen mega overtuigende posts heb gelezen waarvan ik helemaal enthousiast wordt van Kindle ... Hebben we besloten toch maar weer voor een Kobo te gaan!
Ik heb een Kindle en mijn partner een Kobo. Ik lees vooral veel in andere talen (engels, duits en frans) dus dan is een Kindle-unlimited wel handig. Wij wonen in Duitsland waardoor ik dus gewoon een kindle-unlimited kon nemen. Mijn partner leest voornamelijk nederlands en wilde ivm een aanstaande operatie icm revalidatieperiode wel een ereader hebben en hebben toen samen gekozen voor een Kobo, hierop heeft hij een Kobo-plus abonnement. Via deze abonnementen kunnen onze kinderen dus ook mee lezen.