Bruiloft - veel kinderen - nanny

Discussie in 'De lounge' gestart door Clairemin, 1 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clairemin

Clairemin Actief lid

6 mrt 2022
    152
    233
    43
    Vrouw
    Niet meer verwacht na zoveel jaren samen en twee kids, maar we gaan trouwen! Ik vind het echt heel leuk!

maar wat komt er veel bij kijken. We hebben al besloten om het klein te houden. En als ik kijk naar het gezelschap bestaat een groot gedeelte uit (kleine) kinderen (10 kids op 20 volwassenen). Heeft iemand ervaring met een bruiloft waar veel kinderen zijn (de dag zelf is van ongeveer 14.00-21.00uur)? We kijken nu of we een bruiloftnanny inschakelen, maar ook daar zijn er zoveel van…. Poeh! Iemand ervaring daarmee?

2. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.438
    4.367
    113
    Van wie zijn de kinderen? Van vrienden of familie?

Ik zou persoonlijk neefjes en nichtjes uitnodigen maar kinderen van vrienden niet uitnodigen, tenzij het een baby is.

3. Smurf79

Smurf79 Actief lid

5 mrt 2015
    163
    54
    28
    Wij gaan ook naar al die jaren toch nog trouwen. Bij ons duurt het wel tot middernacht. Maar hebben besloten kinderen vanaf 8 jaar zijn welkom zodat ze zichzelf en elkaar kunnen vermaken en daarnaast geen huilende kinderen tijdens ceremonie en eten.
    Als je er toch voorgaat zal ik kijken of je op je locatie een aparte ruimte hebt om als kinderplek in te richten.

Clairemin vindt dit leuk.
  4. Clairemin

Clairemin Actief lid

6 mrt 2022
    152
    233
    43
    Vrouw
    De kinderen zijn van vrienden (getuigen), en we willen eigenlijk de gezinnen compleet uitnodigen. We snappen ook dat dat betekent dat er wat rumoer kan zijn tijdens de ceremonie, borrel of diner. Maar we weten ook dat kinderen sneller klaar zijn met eten bijvoorbeeld, dus vandaar de vraag naar ervaringen met een nanny.

5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Vorig jaar op een bruiloft geweest waar er “nanny’s” waren om de kinderen te vermaken. Was goed geregeld. Overdag een balonnen clown en schminck en de nanny’s wachten met de kinderen en deden een kinder disco. In de avond hadden de nanny’s een tafel met alle kinderen en na het eten tijdens het feest deden de nanny’s spelletjes en knutselden met de kinderen. Ook was er 1 nanny die er echt alleen was voor de peuter van het bruidspaar en 1 nanny die op de slapende kinderen lette. Het is vooral voor de gasten een luxe, tenminste zo heb ik het ervaren.

Paardenbloem, Vero0504 en Clairemin vinden dit leuk.
  6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.815
    18.525
    113
    Vrouw
    Toen mijn zusje ging trouwen hadden ze voor ieder kind een tasje met wat spulletjes in (kleurboekje, kleurtjes, stickers etc.) De locatie was ook deels buiten en daar was een tafel voor de kinderen ingericht en er lag wat buiten speelgoed. 's Avonds kwam mijn schoonvader onze kinderen ophalen, maar als het tot 9 uur was geweest had ik ze wel erbij laten zijn en eventueel nog de tablet of een spelletje oid meegenomen. Persoonlijk vind ik het niet echt nodig om speciaal een (dure) nanny daarvoor in te huren.

tasje, tuc en Clairemin vinden dit leuk.
  7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.660
    18.722
    113
    Vrouw
    Je moet kijken naar uw concept.

Bij ons waren de kinderen van de dichte familie er bij tussen 14 en 18u.
    Dus huwelijk, receptie 1 en wat eten was met de dichte familie.
    7 kinderen tussen de 1 en 10 jaar.
    Ik vond het best gezellig.

Erna gingen alle kinderen, behalve onze eigen kinderen weg ( opgehaald door grootouders, gebracht naar grootouders).
    Het feest voor de rest van de gasten begon vanaf 19u ( receptie 2, walking dinner en dansfeest) ons feest duurde tot in de vroege uurtjes dus sowieso geen plek voor kinderen.

Voor onze eigen kinderen was er een babysit voorzien vanaf 18u30.
    Rond 20uur gingen ze met die dame mee naar huis

Wanneer het maar een aantal uur is en het eind uur nog best oké is voor kinderen dan zou ik niemand regelen maar wel voorzien dat ze voldoende te doen hebben.
    Speelgoed, kleurplaten, stiften, locatie met tuin, springkasteel, ...

Clairemin vindt dit leuk.
  8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Ligt een beetje aan de kinderen, type opvoeding wat ze krijgen/of de ouders opletten of niet of ik een nanny of gewoon een oppas zou regelen.
    Ik had ook best een aantal kleine kinderen op de bruiloft, maar waarvan ik wist dat ze rustig waren en/of de ouders ook goed opletten. Ging ook prima, anders had ik wat geregeld, want ik heb op zo'n dag geen zin in kinderen die alle aandacht opeisen. Hier wat kleurplaten, stickervellen enz. neergelegd.

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.265
    17.142
    113
    Veel kinderen... ik dacht aan formaat schoolklas of meer. 10 vind ik echt weinig en zou daar zelf niks voor regelen a la nanny :oops:
    Wel een tafel met kleurspulletjes, spelletjes (zowel op tafel als voor op de grond) zodat ze wel vermaak hebben. Evt een springkussen voor buiten als dat qua locatie en weer kan

Anouk2005, Paardenbloem en Zxcvb vinden dit leuk.
  10. Clairemin

Clairemin Actief lid

6 mrt 2022
    152
    233
    43
    Vrouw
    Ik bedoelde ook meer in verhouding tot het aantal gasten eigenlijk. Maar je hebt gelijk, in principe is het niet heel veel.

11. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.129
    3.211
    113
    Vrouw
    Ligt aan het programma, de kinderen en de locatie. Wij hadden enkel het neefje van mijn man uitgenodigd en de twee toenmalige stiefkinderen van mijn broer. Onze receptie en het avondvullend diner waren namelijk in een chique restaurant. Wij vonden het programma en de locatie dus niet geschikt voor kleine kinderen.
    Het neefje werd om 18.30 uur opgehaald door zijn opa en oma en de stiefkinderen waren oud genoeg om bij het diner te zijn. Voor de aanwezige kinderen waren er wel tasjes met vermaak vertaald naar leeftijd en ook het eten aangepast.

12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Wat leuk! gefeliciteerd! Ik zie het helemaal voor mij en (vooral omdat jullie het klein houden) vind ik een Nanny inschakelen helemaal niet gek.
    Wel kan je het denk ik zo gek maken als je zelf wilt. Je kunt ook een oproepje doen voor 2 vriendinnen die een pedagogische opleiding doen, maar professioneel heb je er denk ik helemaal geen omkijken meer naar. Heeft de locatie hier misschien ervaring mee?

Clairemin en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.265
    17.142
    113
    In verhouding wel best veel ja, maar dan is het gemiddeld 1 kind per koppel dus ook nog niet schokkend.
    En is ook net wat je zelf gewend bent natuurlijk. Bij 10 kinderen heb ik de helft al zelf ;) Als ik met ze bij mn ouders ga eten is het "fijn, volle pannen/tafel", ik ben 1 van 8, dat voelt niet als een invasie. Terwijl iemand die 1 kind gewend is dan sneller denkt "help! Zoveel!" :)

Clairemin, Vero0504, Juul75 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.308
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Wij willen ook zoiets doen op termijn. Tot een uur of 9 en zonder dansfeest. Ik heb een locatie gevonden waar ook een speeltuin is waar je zicht op hebt. We hebben dan een soort foodtruck / festival concept. Er is altijd wel iemand die het prima vindt om even bij de kinderen te zijn , zeker als er ook wat ouderen kinderen bij zijn die de boel in de gaten kunnen houden en de kleinste niet te klein zijn. Anders kunnen ze ook zelf kiezen om voor de kleinste een oppas te regelen en ze niet meenemen als ze het niet zien zitten.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Wij zijn ongeveer op dezelfde manier getrouwd als jullie, klein gezelschap en tot 21.00/22.00 ongeveer.
    In verhouding best wat kinderen ook.
    Ik vind een nanny zelf ook wat overdreven. Wij hadden tasjes voor de kinderen met vermaakspul en er was een lange tafel voor de kinderen met kleurspullen e.d.
    Onze locatie was ook heel geschikt, een boerderij met een grote speeltuin erbij.

Ik ben zelf heel relaxt met kinderen dus rumoer tijdens de ceremonie oid vond ik geen enkel probleem. Nichtje van 4 dat zich vooraf helemaal in trouwen verdiept had riep: "jaaaa" als antwoord op de ambtenaar voordat ik dat kon doen:roflmao:
    Ik vind dat alleen maar heel leuk.

16. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Wij hadden tijdens de receptie geen nanny maar iemand die normaal kinderfeestjes begeleidde. Zij had van de kinderfeestjes een aantal leuke spelletjes mee zoals ringgooien en daarnaast had ze een schilderhoek ingericht. De kinderen hebben zich super goed vermaakt en we kregen veel complimenten van onze gasten :)

Rizzoli vindt dit leuk.
  17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Ik zou geloof ik vooral een locatie zoeken die geschikt is voor kinderen. Restaurant met een leuke speeltuin ofzo. En inderdaad wat spelletjes, kleurplaten, enz. als alternatief. Dan kunnen ouders prima op hun eigen kind letten, toch? Ik zou dat zelf in ieder geval liever hebben dan een onbekende oppas, maar goed, ik ben daar misschien niet zo makkelijk in...

Clairemin, Paardenbloem en Neuzeke vinden dit leuk.
  18. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.778
    7.364
    113
    Toen wij trouwden waren er denk ik ook zo'n 10 kleine kinderen bij, allemaal van man zijn kant. Ik had voor allemaal een eigen tasje gemaakt, met kleurboek, potloden, stiften, speelgoedje (lang leve Zeeman en Action). Daar zijn ze de hele dag zoet mee geweest. En ze vermaakten elkaar.
    Toen mijn schoonouders 40 jaar getrouwd waren en er nog veel meer kleinkinderen waren, hadden ze 2 tieners ingehuurd die ze kenden om de kinderen te vermaken. Dat was ook heel leuk voor de kinderen, maar was meer omdat we in een erg sjiek restaurant aten, daar pasten kinderen eigenlijk niet zo goed bij.

19. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.936
    113
    In verhouding is het inderdaad wel veel, dat zou in de praktijk betekenen dat een groot deel van jouw gasten steeds in de weer is met de kinderen. Dat is voor de bruiloftsbeleving niet zo leuk, dus ik zou zeggen doen die nanny.

Clairemin, Kolibrie2, mamabri en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.001
    14.665
    113
    Vrouw
    10 kinderen is niet veel. In verhouding misschien wel wat meer, maar goed de leeftijd vind ik ook wel heel belangrijk. Welke leeftijd hebben deze kinderen?

Ikzelf zou mijn dreumes of peuter niet eens meenemen naar een bruiloft. Vanaf een jaar of 4 kunnen ze zichzelf al best vermaken met wat speelgoed.
    En mijn kinderen zouden ook niet heel gelukkig worden van een wildvreemde die ze zou gaan vermaken terwijl ikzelf daar ook ben. Die zouden toch steeds weer bij mij komen.

Ik zou dus kiezen voor een kindvriendelijke lokatie en niet een of ander poepchic restaurant. En eventueel zorgen voor iets van speelgoed voor de kinderen. Hoewel ik dat toch als een taak van mijzelf als ouder zou zien. Maar ik zou het wel lief vinden als het bruidspaar er voor zou zorgen.

Deel Deze Pagina