moeilijk poepen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marieke1988, 20 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijn zoontje kan heel erg moeilijk poepen..hij is regelmatig heel hard erop aan het persen en dan krijgt ie een helemaal rood hoofd en gaat ie huilen en met zn beentjes spartelen. Hierdoor kan hij ook niet slapen. Er komt vaak ook gewoon niks uit als hij aan het persen is. En het vreemde is, hij heeft geen harde poep, het is eerder waterig :) wat moet ik hier nou mee? ik geef volledige borstvoeding

2. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Zijn dat niet gewoon krampjes? Ik dacht altijd dat heel erg met de beentjes spartelen daarop duidde.

Hier hielp cinababy en een warm badje heel goed, en ook met "het buikje op je onderarm" houding :)

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hadden hetzelfde probleem. Ik geef ook volledige bv. Milan krijgt nu, op aanraden van de kinderarts, twee keer per dag een paar druppeltjes slaolie (van een theelepeltje), werkt super hier!

4. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    cinababy helpt inderdaad goed, of het kindje lekker op zijn buikje leggen dat drukt ook een beetje tegen het buikje.

5. het zijn geen krampjes want dan is ie niet zo aan het persen. (krampjes heeft ie trouwens ook last van en ik gebruik daar al cinababy voor) op zn buik liggen vind ie juist niet fijn als ie zo bezig is :(

linda86: is die slaolie dan niet bedoeld om de poep wat dunner te maken? Of gewoon alleen dat het makkelijker gaat? Want zijn poep is verder wel dun genoeg..het komt er alleen niet goed uit :)

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Volgens mij werkt olie laxerend, dus dan zou het makkelijker gaan. Ik geef ook bv, dus bij ons was de poep ook al gewoon dun. Maar nu met die olie poept 'ie ook nog eens goed.

7. ik neem aan dat je dit niet zomaar zelf mag proberen he? moet je dan eerst via de huisarts of kun je ook naar het CB bellen of hoe moet je dat dan doen? En hoelang moet je die olie blijven geven?

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Denk wel dat je dat zelf kan doen gewoon, maar overleggen met het cb kan natuurlijk nooit kwaad. Wij waren onder behandeling bij de kinderarts omdat Milan reflux heeft, en toen kwam dit dus ook ter sprake. Toen zei mijn vriend: slaolie werkt ook laxerend, kunnen we dat ook geven? En toen zei die arts dat we dat gewoon konden proberen, baadt het niet dan schaadt het niet. Dus wij hebben 't geprobeerd, en het werkt hier dus goed. Wij geven het nu nog steeds, elke ochtend en avond 3 druppels ofzo. Twee weken geleden waren we er even mee gestopt, omdat we hoopten dat hij weer gewoon goed zou kunnen poepen, maar het ging nog steeds niet, dus nu zijn we weer begonnen.

9. oke bedankt voor de tip dan ga ik dat es proberen! kan het ook met andere olie zonnebloem of olijfolie ofzo? of moet het per se slaolie zijn?

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Nee maakt niet uit, maar net wat je in huis hebt ;).

Deel Deze Pagina