Hoi allemaal! Deze maand zijn we begonnen om proberen zwanger te worden met behulp van een donor. Nu had ik vorige maand als proef al wel de sensitest ovulatietesten gebruikt om te weten hoe het werkt. Deze maand (na advies van andere lesbische stellen die succesvol kindjes hebben gekregen) begonnen met die en de clearblue advanced ovulatie test. Normaal heb ik een cyclus van +/- 30 dagen(het wisselt elke maand wel een beetje) maar vorige maand had ik plots mijn ovulatie al op dag 14 en was ik na 27 dagen alweer ongesteld. Clearblue advanced gaf aan dat je je kortste laatste cyclus aan moest houden om te beginnen met testen maar omdat dat een cyclus van 27 dagen normaal bijna niet voorkomt bij mij ben ik eerst 2 dagen met de sensitest begonnen. Vanaf dag 9 ook begonnen met de clearblue. Die gaf vanaf dag 10 al een knipperde smiley dus meteen onze donor ingelicht en begonnen met proberen. Nu zitten we echter al op dag 16 en krijg ik nog steeds de knipperende smiley(heel frustrerend). De clearblue gebruik ik volgens de handleiding met ochtendurine. In de middag doe ik voor de zekerheid ook een test met de sensitest(op lettende dat ik niet te veel heb gedronken) Maar ook daar blijft dezelfde vage zichtbare lijn te zien die al heel de week zichtbaar is op 2 dagen uit elkaar na maar toen heb ik veel eerder op de dag getest dus denk eigenlijk dat de lijn daardoor donkerder is. Hebben andere deze ervaring ook gehad met de clearblue testen dat je zo veel dagen hogevruchtbaarheid hebt? Wij wilde deze juist gebruiken omdat we afhankelijk zijn van onze donor en het dan wel fijn is als we wat exacter kunnen zien wanneer het nuttig is. Maar nu hebben we al 4x geïnsemineerd en is er nog steeds geen vaste smiley en nu ben ik bang dat al die moeite voor niks is geweest als het nog heel lang duurt voordat mijn lh piek komt(als die nog komt). Voor de eerste maand heeft hij daar vast begrip voor, wij doen dit ook voor het eerst. Maar de afspraak is eigenlijk maar 3x per maand dus volgende maand moeten we het wel anders aan gaan pakken...alleen is de vraag hoe. Daar maak ik me dan wel een beetje druk om, dat we dus eigenlijk alsnog niet met duidelijkheid kunnen zeggen wanneer het beste is... Zucht.. sorry voor de rant hoor maar verder weet bijna niemand in onze omgeving dat we hiermee zijn begonnen dus kan het ook nergens anders kwijt haha
Ik heb het ook gehad met die ovulatietest van CB. Eerst een maandje ‘proef’ om te kijken wat het deed en toen bleef die ook lang knipperen bij mij. Toen we ‘voor het echt’ gingen hetzelfde verhaal. Wat ik deed was ‘s ochtends de paarse CB gebruiken en ‘s avonds de roze CB test gebruiken. Die was volgens mij iets goedkoper en specifiek de roze moesten we gebruiken van de kliniek. Werd er bijna moedeloos van dat het zo lang duurde en was bang mijn eisprong te missen, tot die eindelijk kwam op een ochtend Ik heb het idee dat die testen dus al langer van tevoren een hoge vruchtbaarheid aangeven. Het meet vanaf een bepaalde waarde de hormonen in je urine en volgens mij kunnen die hormonen al best lang van tevoren aanwezig zijn.
Ik heb geen ervaring met de CB testen, maar wel eens over gelezen. Deze zijn toch positief als je een stilstaande smiley hebt? Ik zou een streepjes test erbij pakken en daarvan uit gaan. Die geven in principe altijd streepjes en kunnen ook weer lichter worden gedurende je cyclus. Wanneer het teststreepje donkerder is dan de controle streep is hij positief. Dan zou je smiley ook stil moeten staan.
Oh ja dat moedeloze herken ik dus helemaal! Hopelijk morgen of overmorgen toch echt een smiley. Of duidelijke lijn op de dipsticks van sensitest haha. Bedankt in ieder geval voor je reactie! Heel fijn om te weten dat ik niet de enige ben met mega veel hoge vruchtbaarheid dagen! Misschien volgende maand dan pas toch later beginnen met cb... Wel al optijd met de sensitest dipsticks voor het geval dat. Zo jammer dat er niet een belletje in je lichaam af gaat 'joehoe over 2 dagen is het zo ver, tijd om in bed te duiken'
Ik doe de sensitesten iedere dag (en als ie donkerder begint te worden, soms nog vaker). Als ik het idee heb dat de sensitest positief is, of bijna gaat worden, dan doe ik de roze clear blue test om te kijken of hij een smiley geeft. Die paarse CB gaf bij mij juist nooit een knipperende smiley terwijl ik via de sensitesten wel oploop zie. Hopelijk heb je hier iets aan voor jezelf! Wij probeerden ook met een donor, alleen ik gokte dat 2 dagen voor m'n eisprong, en dan als de test positief op de dag zelf. Dat is best wel een goeie timing. (Maar bij ons dus niet gelukt, wss door kwaliteit van sperma vd donor)
Thanks voor de tips!! Dat gokken is wel lastig ja, had gehoopt dat de cb advanced duidelijkheid zou geven maar met meer dan 8 hoge vruchtbaarheids dagen is dat niet echt het geval Gisteren eindelijk wel een vaste smiley gekregen en mega donker paarse streep op de sensitest. Dus helemaal opgelucht dat mijn ovulatie gewoon wat laat was! Wat vervelend voor jullie dat het niet is gelukt met de donor... Heel veel sterkte en succes<3
De roze CB paste destijds ook in de paarse, scheelde wel wat dan met de kosten. Uiteindelijk heb ik de CB gebruikt met de goedkope ov testen van de action hielt ze dan naast elkaar en zo kon ik gewoon die van action gebruiken. Had bij m'n 1e zw na m'n mk een doos vol. Bij de 2e zw niet echt nodig gehad. Succes