naar de ha post?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ellenvz1984, 6 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellenvz1984

ellenvz1984 Actief lid

3 mrt 2012
    196
    54
    28
    mijn gezin :-)
    veluwe
    Normaal gesproken weet ik het wel, maar ik zit nu in twijfel.
    Mijn oudste dochter van 5 is sinds een paar dagen aan het hoesten en het wordt steeds erger, ze heeft er ook koorts bij.
    Vanmorgen was ze zelfs al om 5 uur wakker Door het gehoest.
    Wat zouden jullie doen, ha post bellen of wachten tot maandag en de huisarts bellen?

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Heb je al iets van hoestdrank oid geprobeerd? Het heerst wel ik heb het ook;) De regel is hier trouwens dat je na 3 dagen koorts even contact opneemt met de huisarts. Maar goed als jij twijfelt bel je de hap op voor advies dan hoor je vanzelf of je moet komen.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hoe hoog is de koorts en hoe lang is die al (hoog)?
    Klinkt zo op eerste gezicht niet echt iets dat spoed naar de hap moet.
    Half nederland is ziek. Gevalletje 'uitzieken'.

4. ellenvz1984

ellenvz1984 Actief lid

3 mrt 2012
    196
    54
    28
    veluwe
    De koorts is nu 2 dagen 39 graden. En het hoesten gaat nu bijna tot spugen aan toe.
    Normaal gesproken ga ik echt niet snel naar de huisarts, maar ik zit nu echt in twijfel

5. ellenvz1984

ellenvz1984 Actief lid

3 mrt 2012
    196
    54
    28
    veluwe
    Hoestdrank heb ik trouwens ook al geprobeerd, maar het helpt niet

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat klinkt niet als een leuke ervaring. Kan me voorstellen dat je in dubio zit. Misschien idd even telefonisch overleggen. Misschien kun je iets krijgen om de hoestprikkel te onderdrukken.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoesten en verkouden heerst ontzettend. Ik zou het aankijken.

8. ellenvz1984

ellenvz1984 Actief lid

3 mrt 2012
    196
    54
    28
    veluwe
    Ik denk dat ik dat maar even doe, het is echt sneu om haar zo te zien

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.540
    3.057
    113
    Ik zou het aankijken.
    Misschien andere (betere) hoestdrank halen, goed neussprayen, luuf smeren enz
    zodat alles los komt.

Ik was dinsdag met zoontje bij huisarts doordat bij toen al 5 dagen koorts had en zwaar verkouden en benauwd was.
    Huisarts zei dat er een virus rond ging.
    Helaas had zoontje er een keel, voorhoofdsholte en bijholte ontsteking bij.

10. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Het leest als pseudokroep. Daarbij moet je echt GEEN hoestdrank geven! Dat zei onze ha. Ze moeten het slijm weghoesten niet laten oplossen.
    Daar kan je overigens niets aan doen. Bij langer dan 2 weken en geen verbetering kan ze bronchitis ontwikkelen.

11. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier heb ik het ook, dochte lijkt er nu vanaf te komen en mn zoontje hoest nu ook.. het heerst, meer als hoestdrank, neusspray luuf, en stomen kun je neit doen denk ik, Maar overleg is altijd goed natuurlijk maar ik zou dan wachten tot maandag..

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier begin onze oudste van de week ook te hoesten, werd steeds erger. Ook tot spugen aan toe. Is idd heel sneu.
    Nu heeft Emma een puf dus die geven we haar, helpt wel wat.
    Ik zou het nog even aankijken. Mocht ze niet meer helder zijn oid dan zou ik zeker wel even bellen.
    Beterschap.

13. ellenvz1984

ellenvz1984 Actief lid

3 mrt 2012
    196
    54
    28
    veluwe
    Dank jullie wel voor alle adviezen. Ik kijk het toch nog even aan en als het maandag nog niet beter is dan ga ik naar de huisarts met haar

14. misa

misa Niet meer actief

Ja lastig. Ik zou het ook even aankijken. Maar als er morgen nog dezelfde koorts is dan zou ik zeker even naar de ha gaan.

15. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Onze zoontje was laatst ook heel erg verkouden.
    Hij hoestte zo erg,klonk bijna als een hond.
    Toen las ik ergens een tip om luuf onder de voetzolen te smeren en sokken aan te doen.
    Misschien was het toeval misschien ook niet,maar het hoesten werd al veel minder en hij kon iig weer fatsoenlijk slapen.

16. ellenvz1984

ellenvz1984 Actief lid

3 mrt 2012
    196
    54
    28
    veluwe
    Luuf onder de voeten is nog wel een goed idee!
    Ze heeft de hele dag om en nabij de 39 graden koorts gehad, ik hoop maar dat ze vannacht iets beter slaapt 😊

17. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Veel laten drinken. Beetje omhoog leggen haar hoofdeinde s` nachts en desnoods een paracetamol als ze niet kan slapen. Neusspray om te voorkomen dat haar oren dicht gaan zitten en om te zorgen dat ze goed kan ademen.
    Als je twijfelt overleggen met de HAP en anders aankijken tot maandag.

Beterschap !

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zou haar inderdaad ook een Paracetamol geven zodat ze even een goede nacht kan maken. Is ook goed voor haar herstel.

Aiden was ook al een paar weken aan het hoesten en dat werd ook steeds erger. Gisteren koorts en overgeven. Nu gaat het weer iets beter gelukkig.

Ik ben nu zelf ook flink aan het hoesten. Het heerst inderdaad.

19. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Ik zou het aankijken. Wat je kunt doen is het hoofdeinde van het bed iets omhoog doen, en het scheelt ook enorm om op de zij te liggen ipv rug. Vicks onder de voetjes met sokken erover, en neusspray gebruiken.

Vorige week hebben we er hier ontzettend veel last van gehad, vooral het hoesten gaat je door merg en been.

Beterschap!

20. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Jij kent je kind het best. Hier vorige week een ziekenhuisopname. Longontsteking en ter observatie. Ook koorts en hoesten. Was niet de eerste keer dus in die zin zijn we helaas ervaren. Bij twijfel bellen! Hier was het op maandag 39 koorts en een ontstekingswaarde van 4. Niets aan de hand. Lekker naar huis zei de huisarts. Uitzieken. Maar zelfs met paracetemol zakte het niet en binnen 24 uur werd het hoesten weer meer en steeg de koorts en de ontstekingswaarden aanzienlijk. Gelukkig waren alle partijen alert waardoor de schade beperkt is gebleven. Dus kijk even hoe het is net paracetemol en kijk even hoe de ademhaling is. Anders echt even eerder aan de bel trekken. Beterschap.

Deel Deze Pagina