2 jaar: Bambino loco ja/nee

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanmeisje, 7 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

is Bambino loco een succes?

1. Ja

2. Nee

3. Anders, namelijk...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik wil heel graag jullie mening en ervaring horen. is bambino loco leuk voor een (pienter) kindje van net 2 jaar? Ik denk zelf aan 5/12

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ja, bambino loco is leuk voor een pienter kindje van 2. Misschien niet als ze nét 2 zijn, maar dan zeker wel met 2,5.
    Wij hebben ook de bambino, en mijn zoon snapt prima wat de bedoeling is. Hij heeft er alleen niet altijd geduld voor om het 'potje' af te maken ;)

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hangt van het kind af. Mijn zoon kreeg het met 2 jaar en die heeft het 3 maanden leuk gevonden. Ik had hem gewoon mini loco moeten geven (en dan misschien iets later met 2,5 ofzo).
    Voor zoonlief is het gegeven gewoon te simpel

4. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ja, mijn dochtertje heeft ook bambino loco gekregen toen ze 2 jaar en 1 maand was (met sinterklaas). We hadden er verschillende boekjes bij gekocht, o.a. van muis, dikkie dik en nijntje. Helaas heeft ze het maar korte tijd leuk gevonden. Achteraf denk ik dat we beter even hadden kunnen wachten en (ipv de bambino) de mini loco hadden kunnen kopen. De bambino loco was al snel te makkelijk voor haar. Maar dat is natuurlijk per kindje verschillend. Ik zou er in ieder geval niet te lang mee wachten, als ik jou was. Zeker omdat je schrijft dat je een pienter kindje hebt.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

maar er zijn toch bambino boekjes tot 6 jaar ofzo?

wellicht een moeilijker boekje proberen?

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja maar het gaat niet alleen om de moeilijkheid graad van de boekjes (een 2 jarige kan niet lezen en kan dus bepaalde boekjes gewoon NIET) maar het gaat ook om het principe. Bambino loco richt zich vooral op vergelijken en als je dan maar 6 vlakjes hoeft te onthouden dan is een boekje één keer leuk... snappu?

Zo lijkt het bijvoorbeeld dat mijn zoontje kan lezen maar hij onthoudt het gewoon. Het is dus herkennen

7. tulip

tulip Niet meer actief

ja, ik vind het hartstikke leuk. Sommige boekjes en onderdelen legde ze zo weg, maar er zaten ook moeilijkere elementen in. Echt super leuk.

8. Saskia78

mja wat ik wel opvallend vond is dat AS precies wist dat een cassettebandje bij een LP hoorde

dat vond ik wel erg verrassend eigenlijk :)

9. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik lees even mee..

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63

misschien moet je je kindje leren schaken?

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

ach waarom? Er zijn genoeg andere leuke dingen en strategisch denken ontwikkelen vind ik niet zo nodig voor een 3 jarige.

of was het sarcastisch bedoeld?

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn zoontje vond het op zich wel leuk, maar hij had er ook niet echt het geduld voor om het af te maken.

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63

nee nee, bij ons was het 3 jaar oud genoeg voor leren schaken. dus niet sarcastisch bedoeld...gewoon van je beschrijving van waarom je zoontje B loco niet leuk vond(geen idee wat loco is trouwens-buitenlandse nederlandse hier-)dacht ik dat...

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn nichtje vond het super leuk toen ze 2 was, inmiddels is ze 4 en vindt ze loco nog steeds leuk. Maar die makkelijke boekjes speelt ze echt zo 'uit', haha :D met wat moeilijkere boekjes blijft ze geïnteresseerd, hardop nadenken enzo, erg leuk om te zien!

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
  16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hier doen we leren zeer ouderwets; kindje vraagt mama legt het uit. van leren wil ik eigenlijk geen speel maken.

17. Saskia78

@belize: mja maar juist van spelen leer je
    of je dat nou wel of niet bewust zo doet :)

ik was vroeger echt compleet verslaafd aan loco.
    had zowel miniloco als later maxi-loco.
    met veel plezier vele uurtjes mee doorgebracht
    jammer genoeg heeft mijn moeder alles weggegeven :(

18. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    inderdaad jammer, anders zou je je eigen loco aan je kindje kunnen geven.

19. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Ja erg leuk, hier heeft ze het vandaag gekregen:D
    We hebben het net al ff samen een aantal opdrachtjes gemaakt en ze snapt het al, dus kan makkelijk met 2, ik moet wel zeggen dat mijn meisje er ook wel het geduld voor op kan brengen want dat moet ze er wel voor hebben. En ik kan me nog goed herinneren dat ik het vroeger zelf ook erg leuk vond (mini loco dan).

Deel Deze Pagina