klysma peuter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sweetlakecity, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Ik wilde weten hoe de ervaringen waren met een klysma bij een peuter?
    Ik ben bang dat als ze vandaag en morgen ochtend niet poept. Morgen is t een week geleden, ze er echt aan moet.
    Ze is al boos en bang als ik koorts opmeet.
    Ik moet namelijk vrijdag bellen als ze geen ontlasting heeft gehad.
    Ze heeft nu 2 zakjes forlax op en het uit zich nog in niets...:(

2. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Hier helaas al 1 keer moeten doen. Het viel mij alles mee ja lekker voor je kindje is het niet. Wij hadden wel direct resultaat en daarna is het heel goed gegaan. Hoop dat het niet nodig is en anders succes!

3. Sweetlakecity

iemand verder?
    Hoe lang had jou kindje geen ontlasting meer gehad?

Denk serieus dat we morgen moeten. Ik Ga morgen de afspraak maken voor de middag zodat ze nog wel kans heeft en dat de zakjes, mochten ze werking hebben, het nog doen.

4. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Wij hebben hier al een paar jaar obstipatie problemen met onze dochter. Sam krijgt nu nog steeds dagelijks 4 zakjes forlax per dag. Ook heb ik altijd microlax in huis.
    Vorig jaar moest ze zelfs 4 dagen achter elkaar naar het ziekenhuis voor de klysma's daar gaan ze hoger dan wat je thuis kan doen. Was echt een hel om te zien hoeveel kramp ze daarna kreeg. Maar ondanks dat ze wist morgen weer liet ze het toch gebeuren. Denk dat ze ook wel voelde dat het niet anders kon.

Temp op meten is hier ook een drama hoor, moeten we altijd met z'n tweeen doen. En dat moet je dan ook doen als je morgen de microlax gaat geven. Hoop echt dat het helpt en dat er reactie op komt. Heel veel succes morgen

5. Sweetlakecity

alleen het vreemde is he.
    Ze heeft geen mega buikpijn. Speelt gewoon, is vriendelijke. Alleen ze heeft om de zoveel tijd aandrang en dan zijn haar willen vies.

Ik hoop zooo dat het in de ochtend morgen gewoon gebeurd en dat we niet hoeven.:(

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Lianna weigert om te poepen op de wc en nu zetten we om de 2 dagen een klysma. Ze wil het eigenlijk niet, maar vind het schijnbaar minder erg dan poepen op de wc ;)

7. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier twee keer een klysma gehad.
    Eerste keer een soort van zetpil, die ging redelijk snel naar binnen!
    Meteen daarna kwam er een tennisbal aan poep eruit, zo ontzettend hard. Zonder had ze dat niet gekund.
    Ze had toen 5 dagen niet gepoept

Later nog een keer een klysma via een soort van spuitje met spul in haar anus. Dit vond ze niet prettig, juist omdat ze deze keer wel pijn had in haar buik enzo.
    Hier had ze weer 5 dagen niet gepoept, maar brulde de hele boel bij elkaar van de pijn, zo ontzettend zielig.
    Dit spuk verdunde de poep en verdoofde de anus. Was even onprettig, maar binnen 20 minuten hadden we twee gigantische poepbroeken.

Het is misschien even niet prettig, maar daarna is je kindje het wel kwijt.

Wij meten eigenlijk niet veel met de thermometer om haar zo min mogelijk te pesten. Dus daar kan ik niet zo over meepraten.

Onze dochter krijgt momenteel 1 zakje forlax op een dag en 1 schepje probiotica! Ze kreeg ook lactulose, maar dat zijn we nu echt aan het afbouwen. Momenteel nog maar 1 keer in de 3 dagen!
    Nu gaat het goed, maar moet zeggen dat het sinds de probiotica een stuk beter gaat. Misschien ook iets voor jou?

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wij hadden van die microlax tubetjes. Ik heb ze zelf ook gebruikt toen ik zwanger was, en het is geen pretje. Ik vond het heel naar om ze aan mijn zoon te moeten geven, en we moesten het met z'n tweeën doen, omdat hij de tent afbrak. Daarna zijn we rustig met hem gaan liggen, en na ca. 20 minuten kwam alles los, ook weer met veel gehuil. Maar daarna was hij echt zo onwijs opgelucht!! Ik zou toch even door de zure appel heenbijten als er morgenochtend niks in haar luier zit, en zeker doorgaan met die forlax. Wij zagen na 2 zakjes ook nog geen resultaat, maar na een dag of 3 kwam het allemaal goed.

Misschien weet je het al, maar voor de zekerheid een tip: maak het tuutje van de microlax een beetje glad met het spul dat erin zit...dan is het niet zo pijnlijk.

9. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Hier ook (veel) ervaring met klisma's. Net als veel hier idd ook de Microlax.

Overigens, de eerste keer dat we het gebruikte was dat juist om de buik leeg te krijgen. De zakjes poeder werken prima, maar komt niet bij het gedeelte van de ontlasting die er het eerst uit moet. Daarom lijkt het misschien nu of de zakjes niet helpen.

Sterkte, ik weet hoe vervelend het is :(

10. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    Het is hiervoor al gezegd, de forlax werkt van bovenaf, onderaan zit duidelijk een klont, als ik je verhaal zo lees. Vieze billen na aandrang, dan sijpelt er waterige ontlasting langs de klont...

Als je een klysma gaat geven zou ik vragen of je misschien een Klyx kan geven in plaats van een Microlax, microlax is veel minder prettig voor de kindjes, hier krijg je veel heftigere krampen van. Klyx is wel meer vloeistof, maar wel minder aggressief, en wat ons betreft een beter effect. Wij doen overigens een halve Klyx (60ml).

Sterkte, echt niet leuk om je hierover zorgen te moeten maken...

11. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Helaas hier ook al 2 keer een klysma gehad voor Mila.. Nu gebruiken we van die zakjes.. Mila had wel buikpijn en werd er onuitstaanbaar door.. Verder is het hier met de thermometer ook drama maar me die klysma ging het prima gelukkig!

Sterkte meid!!

12. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Hoe gaat het er nu mee?

Sam speelde ook gewoon door, idd wat jij zegt op het moment dat er aandrang was ging ze op de grond liggen en balde haar vuistjes. (zo sneu om te zien) Als het dan weer zakte kroop ze verder en ging door waar ze mee bezig was.

13. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Hier a sinds de geboorte darm problemen en hier was het na elke 3 weken 1 week lang klysma's. Ook hij gebruikte forlax maar ook dat werkt nu niet meer. Nu krijgt hij op recept dulcolax voor het slapen gaan en als hij wakker wordt heeft hij meteen een poepbroek. Dit werkt echt super voor hem.
    Probleem is nu dat hij panisch is als er iets in de buurt van zijn kont komt.
    Klysma's werken goed maar te vaak kan echt trauma opleveren.

14. Sweetlakecity

afspraak staat voor vanmiddag. Manlief gaat met haar.
    Dacht dat ze het bij de ha krijgen, dus niet :-s
    Hmm...denk dat ik probeer eerder thuis te komen dan.

We hebben ook al probioticaspul. Maar thanx voor de tip.

15. Sweetlakecity

thank god..ze is gaan poepen! Om 15 uur! Dat terwijl de afspraak om 15.40 stond. Ha vond het dus gelukkig niet nodig :) Over 2 weken belt hij nog eens en maar door gaan met de zakjes zei hij.

16. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon heeft clysma's gehad. Hij heeft al poepproblemen sinds hij een baby was. Hier poepte hij zo een paar dagen niet en had er heel duidelijk last van. (drukken en er kwam maar een steentje uit) een clysma lost tijdelijk het probleem op, het zetten deed ik niet van een clysma dat deed mijn beste vriendin dit werkt in de zorg. Na een clysma kwam de hele boel er altijd uit. Nu zit mijn zoon aan de zakjes en poept weer gewoon en inm ook op de wc :) als dit probleem blijft zou ik echt de zakjes poeder gaan overwegen, je krijgt er echt een ander kind van! Mijn zoon is vrolijker, buikpijnvrij, en kan goed poepen. Clysma's kan idd trauma's geven... Mijn zoon wil nu echt de thermometer niet meer hebben. Ben overgestapt op een oorthermometer dus nu.

17. Sweetlakecity

en dus voor t slapen nog meer! Hoera! geloof dat het los is ;)

18. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    O wat fijn zeg pfff hopelijk dat het nu beter blijft gaan. Voorlopig nog wel forlax blijven gebruiken, anders is het zo weer mis.

Succes

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.221
    7.272
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook een clysma gehaald voor Eva, ze werd net zindelijk, maar poepte dus niet op de wc. Na een week zonder poepen en de kerst voor de deur, om iets gevraagd waardoor ze zou moeten poepen, ik was echt bang dat het veel pijn zou gaan doen als ze weer zou gaan poepen, ze klaagde soms ook over buikpijn, maar wilde dan niet poepen. We hadden de spullen net opgehaald bij de apotheek en toen ging Eva poepen, zonder pijn, net alsof ze de vorige dag ook gewoon had gepoept ;). Echt raar dat dat zomaar kan zonder problemen.

Deel Deze Pagina