Klossen onder bed, nu ladder nodig erin te komen.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dot, 12 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Is dat nog normaal als je de klossen onder je bed zet dat je er zonder opstapje niet meer inkomt.:D Ben 1,72 meter!!!
    Ik vind het ook nog gevaarlijk als ik 5 x per nacht naar de wc moet en bijna uit bed moet "springen".
    We hebben al tot het uiterste gewacht, maar nu, bijna 39 weken toch maar eronder gezet.
    Hebben meer mensen er last van?

Staat ook nog eens ultra-ongezellig....:x
    Wat een rot dingen...

Vorige keer had ik een ziekenhuisbevalling en ze niet gehaald.

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Haha ja hier ook, ik ben 1,68. Moest er echt met een hupje in springen 's avonds en als ik 's nachts naar het toilet moest liet ik me van de rand af glijden :D

3. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik ben maar 1.60 en vond het vreselijk. Heb ze niet eens nodig gehad want na mijn KS mocht mijn man ze er gelijk weer onder uit halen. Bij een tweede gaan er geen klossen meer onder het bed. Moet toch in het ziekenhuis bevallen ivm MI, als het nodig is, is er vast wel iemand die ze ff wil ophalen.

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wij hebben ook de klossen niet onder het bed gezet, maar een extra matras naast het bed voor als de bevalling zou beginnen (en voor de kraamzorg de eerste dagen). Ik kon met mijn 167 ook het bed niet in of uit :)

5. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Wat een hoop moeite zeg die klossen. We hebben ze wel in huis maar (nog) niet geplaatst. Ons bed is 60 cm hoog (boxspring) en het moet van de kraamzorg 70 cm zijn. We laten het dus afhangen van de kraamzorg zelf. Als dat nou een klein meisje is gaan we geen moeite doen en anders moeten we er alsnog aan gelevoen. Wij plaatsen ze trouwens niet onder de poten van het bed maar gewoon er naast. Zo wordt het ook niet zo hoog dat je er niet meer in kan komen:) (dat lijkt me trouwens geen veilige situatie Dot!!) Bovendien slapen wij in het souterain en is ons plafond daardoor toch al lager.

6. p1982

p1982 Niet meer actief

wij hebben al een hoger bed en kraamzorg zei dat de nieuwe eisen 80-90 cm waren
    nou hier komen geen klussen of wat dan ook onder het bed moet toch in het ziekenhuis bevallen

7. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde probleem. Moet er echt in klimmen. Eerst een knie op het bed en mezelf dan erin hijsen en snachts idd eruit laten glijden. Eergisteren ging dat al bijna fout, dacht dat ik al onder was maar was niet zo:p

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ze hoeven er pas onder als gaat bevallen... dus haal ze lekker weg zou ik zeggen en op het moment dat het begint kunnen ze alsnog onder je bed.... waarom moeilijk doen? Ze moeten er staan voor de vlos en de kraamhulp.. die zijn er nu toch niet?

9. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Opstapkrukje bij je bed zetten?
    Ookal beval je in het ziekenhuis, het staat in de voorwaarde van je kraamzorgorganisatie dat je bed de juiste hoogte moet hebben. Arbo voorwaarde voor je kraamhulp

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Dat klopt inderdaad Thee, maar je kunt ook met de kraamzorg overleggen dat je man het bed opmaakt... Ik heb ook navraag gedaan. Ond bed is 60 cm en ik ben 1m66...

Door mijn BI moet ik vooral niet te veel gekke kunsten uithalen bij het in- en uitstappen van het bed, dus ik laat het bed mooi zoals het is....

Moch het toch zo zijn dat ik boven de 100 kg uitkom, dan zetten we een ziekenhuisbed beneden neer.

11. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik ga zo eens ons eigen bed (boxspring) meten en anders gaan ze er gelijk weer onderuit!!!!!!!

12. Corry1985

Corry1985 Actief lid

12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    ik vond het ook vervelend, toen de kraamhulp weg was heb ik hem direct weg gehaald, in bed huppen was niet handig. Aleen het opmaken van het bed was makkelijker...

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier de klossen onder bed gezet dag dat ik ging bevallen.. ik ben nog geen 1.60 en er kon niet meer in.. zeker niet met mijn BI.. eerste wat kraamhulp deed was de klossen er weer onderuit halen.. omdat ik geen BV gaf vond ze het geen probleem om het bed gewoon op te maken.

14. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen. De kraamzorg komt bij je thuis nadat je uit het ziekenhuis bent ontslagen dus dat heeft er weinig mee te maken. Tenzij je een week in het ziekenhuis moet blijven maar ik neem aan dat je dat nu nog niet weet....

15. p1982

p1982 Niet meer actief

nou kraamhulp verschoont dan alleen je bed niet, ja dat doet me man wel.
    bij nr `1 zeiden ze gelijk haal klossen maar onderweg dus daarom zet ik ze er nu ook niet meer onder

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij hebben een waterbed, dus dat gaat lastig op klossen... :p Ik had een grote plaat hout en een extra 1p-matras staan. Die plaat moest eronder omdat anders het waterbed inzakte als ik erop ging liggen, dat lag niet zo lekker...

Op het moment dat ik daadwerkelijk het bed op moest voor te toucheren, heeft mijn man die plaat en de matras erop gelegd en na de bevalling er meteen weer afgehaald. Ons bed was in totaal toen 70 cm hoog, genoeg aldus mijn vk.

De kraamzorg heeft beide keren gewoon mijn bed verschoond, en als ze dat niet hadden gedaan, dan maar niet. Mijn man kan het ook als het moet, en ik vond het ook echt niet nodig om elke 2 dagen dat hele bed te verschonen. Zo vies ben ik niet.. ;) Na de bevalling is het verschoond, en op de dag dat de kraamzorg voor het laatst was. Vond ik meer dan genoeg, ik lag er toch niet de hele tijd in... Beter gezegd, ik zat meer beneden dan dat ik in bed lag. Bij nader inzien hadden ze beter de bank kunnen verschonen.... :D

17. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Hier staan ze er ook niet onder en als de kraamhulp echt wil dat ze eronder komen kan het altijd nog maar tot die tijd staan ze lekker in de schuur! Bij mn dochter was het toen ook geen probleem en toen zei de kraamhulp zelfs dat ze die dingen verschrikkelijk vond en absoluut niet ideaal voor een pas bevallen vrouw!

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha!!

Wij hadden met 37 weken en 5 dagen ons nieuwe bed gekregen en direct inelkaar gezet én de klossen er onder gezet. We vonden het er eerst een beetje maf uit zien, maar toen we daadwerkelijk de klossen er weghaalden (volgens mij met 2 maanden haha) toen vonden we het bed er juist raar uitzien en vonden we het gek uitstappen toen we ze weg hadden gehaald ;)

Voordeel van klossen is vaak dat als je een wiegje naast je bed hebt staan, dat je dan makkelijk vanuit bed in het wiegje kunt gluren.
    Dacht gooi hem er toch nog maar ff in ;)

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier was het ook drama was ook blij dat de kraamhulp zei van haal die dingen er maar onder weg haha

20. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier lijkt het me ook heel onhandig, ik ben zelf niet zo groot (ook niet klein, 1m68) en mijn zus had haar bed wel verhoogd; zonder opstapje kwam ik er echt niet op. Lijkt me niet erg veilig als je hoogzwanger/net bevallen bent. En ons bed heeft rare poten waar we dus vrij specifieke klossen voor zouden moeten vinden (de standaard klossen passen er niet onder). Tja, ik verhoog ons bed dus liever niet. Zal tzt eens aan de kraamzorg vragen wat ze dan niet mogen doen, als dat idd neer komt op bed verschonen, dan doet mijn man dat echt wel.

Deel Deze Pagina