Lieve dames, Wij hebben het hele kinderkamertje op maat laten maken, zelf getekend. Alleen is het niet helemaal geworden zoals wij het in onze gedachten hadden. Om een lang verhaal kort te maken; Het bedje kan niet versteld worden in hoogte. Nu zijn hier aparte 'klosjes' voor schijnt.. Maar niemand lijkt te snappen wat ik bedoel. Zou dus niet weten hoe ik het bedje zelf zo kan maken waardoor hij wél in hoogte verstelbaar is. Hebben jullie een idee hoe ik de bodem op een hogere stand kan plaatsen en waar ik eventueel klosjes kan kopen? Het liefst met fotos erbij zodat ik kan uitleggen wat ik bedoel met klosjes aan de mensen hier. Zal er even wat fotos bij voegen. Alvast bedankt!
Bij ons bed konden er gewoon grote schroeven dwars op de hoeken, waar de bodemplaat dan op kon rusten. Is het zoiets dat je bedoelt?
Ik bedoel inderdaad iets om de bodem mee omhoog te krijgen. Alleen als ik er grote schroeven in doe, en de schroeven er later uit wil halen als de kleine te groot word, zie je dan niet enorme gaten aan de binnenkant van het bedje?
In een box zitten meestal twee houtjes die je door middel van een schroef om een spijl bevestigd. Zoiets als dit: ⥠Boxverhogers om box bodem te verhogen of te verlagen zodat u - Boxen - Marktplaats.nl Bedoel je dat?
Ons bedje is 1.40 bij 80 en de bodem weegt nogal wat. Vandaar dag ik met schroeven van een meter dik (bij wijze van) in mijn gedachte zit @abri kunnen die blokjes ook bevestigd worden op het bedje van de foto? Dit lijken blokjes voor alleen ronde spijlen. Bedoel inderdaad hetgeen waar jullie het over hebben, gewoon om de bodem omhoog te halen zodat ik niet teveel voorover hoef te bukken om de baby eruit te halen. Maar dan het liefst dus zonder gaten in het bedje. Omdat de bodem na ommenabij een maand of 6 weer naar beneden verplaatst moet worden zodat ze er niet uit kan klimmen!
Aan gaten in het houtwerk ga je niet ontkomen vrees ik. Ik zou er denk ik door een handig iemand klosjes in laten maken net zoals bij een box. Maar ook daar zul je gaten van zien. Wat je wel kunt doen is die later dicht maken en dan over schilderen. Maar mocht je t bedje nog een keer meer willen gebruiken voor een ander kindje zul je weer tegen dat probleem aanlopen. Succes iig!
Zonder gaten gaat dat niet lukken. Zo erg is dat toch ook niet? Is enkel aan de binnenkant, dat valt heus niet op.
Wat ik ook wel eens heb gezien is dat iemand gewoon wat extra matrasjes onder het bovenste heeft gelegd. Dan heb je geen gaten
Het is inderdaad niet het einde van de wereld als er gaatjes in te zien zijn! Maar ik dacht dat er dus speciale "dingen" voor waren die je aan het bed kon bevestigen zodat het veel gemakkelijker zou zijn. Maargoed, mijn moeder is heel erg handig en vliegt over 4 weekjes weer over! Dus wij gaan even lekker klunselen en knutselen! Hoop dat het topic dan nog niet gesloten is, want dit probleem schijnt vaak voor te komen. Als we een goed idee hebben bedacht kan ik het hier met jullie delen! Bedankt voor de tips dames!
Een campingbedje kan ook verhoogd worden, het matras ligt dan op een plateau wat aan de randen hangt. Misschien is dat een optie? Of poten jn dezelfde kleur als het bed er onder. Hier hebben we een zelfgemaakt bed en de hoogte wordt bepaald door latjes die van de ene kant naar de andere kant lopen. Maar ik weet niet hoe die vast zitten. Wellicht kun je die latjes vastzetten zoals bij een box ook is. In principe hoef je dan geen gaten in het bed te maken omdat een schroef de latjes en blokjes klem zet om de spijlen
Hmmm. Zie nu dat je a hterwand hoger is en dicht. Dat maakt het al een stuk lastiger. De latjes kan nig steeds om het gewocht van de bodemplaat te dragen, maar je zult toch gaatjes moeten maken, ben ik bang. Zonder gaten kan ik alleen extra pootjes bedenken.